Visa fullständig version : Vad äter du före sängen?
Haeffner
2008-01-13, 16:09
Ja, vad stoppar ni i er som sista mål innan en natts sömn?
Jag funderar på om det är värt att inhandla nått långsamt "nattprotein" eller om det bara är onödigt då kvarg eller keso skulle kunna ersäta detta, vad sägs?
Vanlig mat duger utmärkt.
Jag brukar lägga en fiber-/fettrik måltid innan jag ska sova. Men naturligtvis innehåller den både kolhydrat och protein också.
King Grub
2008-01-13, 16:16
Mackor, pannkakor, våfflor, flingor, müsli eller liknande. Kanske en 3-400 gram kolhydrat. Proteinkällor - vad som passar till och vad jag är sugen på.
Haeffner
2008-01-13, 16:18
EsaPro.
Av vilken anledning?
Har nästan uteslutande hört folk prata om långsamma proteiner innan läggdags för att minska proteinnedbrytningen.
EsaPron uppreglerar väl proteinsyntesen men är väl så snabbt att det inte påverkar proteinnedbrytningen under hela natten?
Av vilken anledning?
Det är protein.
Läs det andra han skrev.
Själv äter jag runt 100g kolhydrat 60-80g protein valfri mängd fett runt 30-40g.
Mackor / Havregryn Kyckling Fisk ägg mjölk Kött, pasta. Vad som bjuds helt enkelt. Näringstät ska det vara. Ibland kasein drink på själva målet som avslutning.
Läs det andra han skrev.
Varför det?
formula4shape
2008-01-13, 16:41
Mackor, pannkakor, våfflor, flingor, müsli eller liknande. Kanske en 3-400 gram kolhydrat. Proteinkällor - vad som passar till och vad jag är sugen på.
Kör du något smaskigt till våfflorna? Sylt? *drool*
Oftast mackor. Lagar någon pastarätt och dricker mjölk till om jag har ätit dåligt under dagen.
typ 4 äggmackor med kaviar med 7dl mjölk
Ondskapelsen
2008-01-13, 17:05
Proteinshake + risgrynsgröt. Oftast är man trött och orkar inte laga något så micron e min vän =)
Risgrynsgröt i micron :confused:?
Haeffner
2008-01-13, 17:12
Varför det?
Varför inte?
Jag vet att EsaPro är protein och det var sannolikt inte det jag ville ha bekräftat.
Vad jag däremot undrar var just varför av dem anledningar som jag skrev.
Säger inte att något är rätt eller fel utan vill bara veta vad folk äter och gärna även varför.
På så vis var ditt svar inte sjukt givande...
På så vis var ditt svar inte sjukt givande...
Du frågade av vilken anledning jag tog EsaPro och mitt svar är och kommer förbli för att det är protein.
Risgrynsgröt i micron :confused:?
Köper en tub risgrynsgröt på valfri mataffär. Häller upp i en tallrik och micrar.
Fjällbrynt
2008-01-13, 17:19
kvarg eller kaseindrink
Köper en tub risgrynsgröt på valfri mataffär. Häller upp i en tallrik och micrar.
Jahaja, vi kör på den.
Då kan man ju lika bra köra på socker, smör och risgryn i en enda sörja :eating:
Jahaja, vi kör på den.
Då kan man ju lika bra köra på socker, smör och risgryn i en enda sörja :eating:
Ja. Fyfan för allt som inte är hemmalagat, som på mormors tid. Tror det finns aids i produkten, jävla halvfabrikat.
Vanlig mat duger utmärkt.
Jahaja, vi kör på den.
Du har visst en definition av "vanlig mat"(tm) som inte inkluderar risgrynsgröt.
Nä nu överdrev jag lite. Men det är ris, mjölk och socker. Det funkar.
Turbonisse
2008-01-13, 17:35
Icas risgrynsgröt på korv ska det vara, helst kall med lite hallonsylt på :thumbup:
Scratch89
2008-01-13, 17:41
Jahaja, vi kör på den.
Va?
doommessiah
2008-01-13, 17:45
Jag brukar ta:
3dl mjölk
1helt ägg
2äggvitor
2skopor whey 80
1dl havregyn
Kör stenhårt i mixer och drick...
King Grub
2008-01-13, 17:50
Jahaja, vi kör på den.
Fel på gröttub nu också?
Va?
Du har visst en definition av "vanlig mat"(tm) som inte inkluderar risgrynsgröt.
Fel på gröttub nu också?
Var inte så seriös *whistle*
Men jag måste erkänna att jag fick förhoppningar om att man kunde tillaga "riktig" risgrynsgröt i micron, och då blev lite småsnoopen.
Xtreme-G
2008-01-13, 18:34
Det är protein.
I så fall har du missförstått helt...
EsaPro™ består av 100 % fria essentiella aminosyror (EAA)
I så fall har du missförstått helt...
Förklara.
Xtreme-G
2008-01-13, 18:40
Kemiskt består proteinerna av långa kedjor av aminosyror ihopbundna genom peptidbindningar. Om kedjan består av mindre än 50 aminosyror använder man oftast benämningen peptid eller peptidkedja istället för protein.
Källa: Wikipedia
Kemiskt består proteinerna av långa kedjor av aminosyror ihopbundna genom peptidbindningar. Om kedjan består av mindre än 50 aminosyror använder man oftast benämningen peptid eller peptidkedja istället för protein.
Källa: Wikipedia
"Gränsen på 50 aminosyror är tämligen godtycklig och kommer sig av att insulin, som brukar betraktas som det minsta proteinet, består av 51 aminosyror."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Protein
Scratch89
2008-01-13, 18:48
"Gränsen på 50 aminosyror är tämligen godtycklig och kommer sig av att insulin, som brukar betraktas som det minsta proteinet, består av 51 aminosyror."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Protein
Det motsäger ju inte vad han har sagt. Det är klart att du kan säga att EAA är ett proteintillskott, men det är det inte om man ska se på det (bio)kemiskt.
Det motsäger ju inte vad han har sagt. Det är klart att du kan säga att EAA är ett proteintillskott, men det är det inte om man ska se på det (bio)kemiskt.
På vilket sätt är den (bio)kemiska definitionen relevant nu? I princip inga proteinpulver innehåller fler än 50 aminosyror. Ska vi sluta kalla proteinpulver för proteinpulver för att dess innehåll inte uppfyllera era krav på vad "protein" ska innehålla? Inse att det är vardagstal och gå vidare i livet.
Double pro, mini keso, kvarg, eller en omellett.
Kvarg
Riskakor
Cashewnötter
Scratch89
2008-01-13, 19:01
På vilket sätt är den (bio)kemiska definitionen relevant nu? I princip inga proteinpulver innehåller fler än 50 aminosyror. Ska vi sluta kalla proteinpulver för proteinpulver för att dess innehåll inte uppfyllera era krav på vad "protein" ska innehålla? Inse att det är vardagstal och gå vidare i livet.
Jo, de allra flesta protein innehåller fler än femtio aminosyror, annars skulle det som sagt inte heta protein.
Jo, de allra flesta protein innehåller fler än femtio aminosyror, annars skulle det som sagt inte heta protein.
Ok, jag gör en pudel.
Vimpyboy
2008-01-13, 20:14
Blir en kaseinshake eller kvarg. Satt igår och insåg att kvarg med svart vinbärssaft smakar kalas. :thumbup:
NuclearWinter
2008-01-13, 21:19
Orkade jag och hade jag råd skulle jag äta en kaciumtablett och dricka ett glas citron varje kväll. Men det fick bli ett äpple istället.
Commando1980
2008-01-14, 17:29
kolowft läser mycket men har inte speciellt mkt sunt förnuft, liknar den där king bruno som härjar på body. :D
tippar på att han är en klippa och klistra teoretiker som inte är speciellt gammal.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.