handdator

Visa fullständig version : Vad bör man äta innan träningen?

Zulan
2003-05-09, 07:30
Tjena!

Eftersom jag ibland har lite pressat med tid så har jag tittat lite på kosttillskott, det har blivit att jag köpt 2 produkter, en gainer och något annat, båda från twinlab. Men båda dessa produkter rekomenderas att intas efter träning. Eftersom jag tränar direkt efter jobb och inte har möjlighet att stå och laga någon rätt på jobb så skulle jag vilja ha något smidigt att sätta i mig en liten stund innan jag går och tränar. Någon som har en idé om vad det skulle vara för att få en liten extra energi kick?

King Grub
2003-05-09, 07:38
Du skall inte ha några små energikickar innan träningen, utan se till att du har en jämn tillförsel av långsamma kolhydrater innan passet för bästa energi. Och det är inte de kolhydrater du äter närmast innan passet som används till energi under passet, utan de du har ätit dagen innan. Målet närmast innan träningen bör bestå av protein, fett och långsamma kolhydrater, långsamma för att du inte skall få ett blodsockerfall mitt i passet och falla ihop i knäböjsställningen. ;)

Kolhydratkällor som du inte behöver tillaga kan vara: grovt flerkornsbröd, all-branflingor, frukt, pasta du kokat dagen innan, mm.

Till det valfri proteinkälla (återigen tillagad dagen innan och medtagen till jobbet, eller öppna en burk tonfisk eller makrill).

För mig fungerar det bäst att ha ätit ungefär 1 timme innan styrketräningen börjar. Och då ett rejält mål, inget litet mellanmål.

Zulan
2003-05-10, 12:11
Inga genvägar här inte :D

Tack för ett bra svar!

GhostFace
2003-05-10, 12:57
Ska vi lägga till att det behövs vatten före passet för att ha orken? Så drick vatten till maten också.

:cheers:

the OnE
2003-05-16, 11:01
d bästa är ju att käka sån mat med lågt GI värde asså långsamma kolisar...ja brukar köra med gröt o nåt annat.... jävligt bra o d kan du stå dig på ett tag oxå...d är viktigt att käka långsamma kolhydrater innan träningen för att du behöver kolhydrater som inte tar slut så fort.. som snabba kolhydrater gör då....d e bara att tugga på!!!:eating: :eating: