Visa fullständig version : Gillar ni att sjunga karaoke?
Är det fler än jag som gillar att sjunga karaoke? Jag köpte mig en egen karaokespelare häromveckan, men en DVD med 500 låtar till... hur skoj som helst! :-)
Däremot är inte singstar min grej: då måste man t o m sjunga på rätt ställe... inget utrymme för att improvisera. *popcorn*
I löv it (jag vet inte om jag borde tycka att det är pinsamt?).
Jag älskar det och till skillnad från väldigt många andra så gör jag det bra. Har faktiskt vunnit en tävling i det. Dom flesta av killarna i den tävlingen var fulla och/eller vrålade till typ "sånt är livet" och liknande, eller så körde dom låtar som dom inte riktigt kunde.
Själv drog jag av en skön ballad till väldigt mångas förvåning.
Jag har självinsikt nog för att låta bli.
Patriarch K
2008-01-11, 20:40
Sjöng "Puff the magic dragon" en gång när jag var i asien på något ställe och det var nog enda gången jag sjungit karakoke. Ganska kul faktiskt, men vanligtvis tycker jag karaoke är ganska fånigt - ett gott exempel är på alla förfester/fester/efterfester/whatever som folk sysslar med kombinerat med karaoke. Känns tråkigt och fånigt att folk bara kan sjunga när de är fulla men inte annars.
Fantisera fram en soffa full med random personer med taskig accent. Släng fram lite avslagna sofiero-burkar på bordet där och tänk er också att det sitter 4st villiga små tjejer där och 8st ännu mer villiga sliskiga unga herrar. Dessa unga herrar skriker och gormar och de små tjejerna fnittrar åt deras skämt och fyllebeteende. Ta detta kombinerat med någon dåre som börjar sjunga "sånt är livet" eller liknande så har ni i alla fall fått fram min mardrömssituation där osofistikerad alkohol (fylleöl/fyllesprit och annat billigt krafs) är inkluderad.
Hade varit mycket härligare om folk satt i en ring tillsammans med ett glas vin runt bordet uppklädda och sjöng lite folkvisor tillsammans, hur gubbigt det än må låta :D
Nä usch för fyllekaraoke i alla fall. Tacka vet jag att göra som jag gjorde en gång när jag var nykter:
http://www.youtube.com/watch?v=cUZZRALO0L4
:hbang:
Jag är en av Norra Europas sämsta sångare...
Jag älskar karaoke. Är det fest och någon har singstar/kareoke så åker den fram. De flesta vågar inte, så jag får köra på tills de har druckit en del så att de vågar.
Skulle velat åka till någonstans till en kareoke-bar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.