Visa fullständig version : Fotboll i Rom
emmphiil
2008-01-11, 17:51
Ska troligtvis en sväng till Rom framåt vårkanten. Eftersom fotboll är en stor passion i mitt liv lutar det åt se någon match. Har kollat runt lite efter biljetter och kommit fram till att de svenska biljettföretagen lägger på en hel del kostnader på biljettpriset. Tänkte därför höra efter om det finns någon här som köpt biljett på plats i Rom, hur det funkade, pris etc.....
Arnesson
2008-01-11, 18:11
Ska troligtvis en sväng till Rom framåt vårkanten. Eftersom fotboll är en stor passion i mitt liv lutar det åt se någon match. Har kollat runt lite efter biljetter och kommit fram till att de svenska biljettföretagen lägger på en hel del kostnader på biljettpriset. Tänkte därför höra efter om det finns någon här som köpt biljett på plats i Rom, hur det funkade, pris etc.....
Går att köpa i Romas egna butiker (vissa av dem iaf.). Dock så beror det ju på vilken match det är. Är det en stormatch så skulle jag köpa hemifrån för att vara säker på att få en bra biljett.
När jag va där för 2 år sedan köpte vi biljetter i Original Fans butiken, Lazio supporter här, gick hur bra som helst, vi köpte dagen innan match, derby mellan Lazio och Roma. Fick långsidebiljetter, minns inte riktigt vad dom kostade...
Beroende på vilket lag du skall se, men antar Roma om du vill se på riktig fotboll ;). Då säljs de på alla Roma stores som finns överallt, senast jag var köpte jag på Piazza Colonna butiken. Var där matchdag, iofs ingen stor match Sampdoria hemma dagen innan julafton mao 3 veckor sen.
För en biljett i curvan (sud om du ska se lazio, nord om du ska se Roma, iom att klacksektionen kan du inte få biljetter till för där är det bara säsongkort) kostade 15 euro. Noterbart är dock att då står du brevid bortafansen nästan.
Distini (brevid curvan, där går det att få brevid tex romas curva) kostade 25 euro. Om du vill stå i curvan är det bara att hoppa över från distini. Väldigt många som inte har säsongkort kör såhär, så du kan bara följa deras exempel, inga problem.
Långsidorna beroende på vilken gick väl upp till 40 kanske 50, dyrast var 60 tror jag.
www.svenskafans.com/italien/roma
Lycka till! Roma per sempre!
emmphiil
2008-01-11, 21:33
Tack för alla tips! Uppskattas verkligen. Den helg som tittats mest på är under påsken, då möter Roma Empoli så det borde ju inte vara allt för svårt.
Löjtnant Blank
2008-01-11, 23:06
Låter kul! Stadio Olimpico lär ju vara en häftig arena om inte annat.
plattenbullen
2008-01-11, 23:36
Nar jag var i rom i sommras sa snackade nagon om att man maste kopa biljetter pa banken.
Bra tråd! Ska ev själv dra till rom fast i februari och kika på lite fotboll, svenskafans sidan som någon tipsade om lite tidigare är riktigt bra.
emmphiil
2008-01-13, 21:44
Bra tråd! Ska ev själv dra till rom fast i februari och kika på lite fotboll, svenskafans sidan som någon tipsade om lite tidigare är riktigt bra.
Tackar! Ja, håller med dig, tipset om svenskafanssidan var verkligen bra.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.