Visa fullständig version : Hur länge brukar ni äta frukost?
När jag är ledig och har gott om tid så gillar jag att äta frukost i sisådär 2 timmar i stäck. Hur länge äter ni??
2 TIMMAR! Satan i gatan ...
Gällde det bara frukost?
Själv äter jag för snabbt, vill äta långsammare och kunna njuta av maten längre, går iofs bra om jag försöker :)
dricker en grötshake när det är skola så det tar typ 1 minut att micra, 2 att häva i sig den.
Vanlig dag brukar jag jäsa framför 2 and a half men och låta det ta den tid det tar för mig att bli riktigt äkligt mätt..
2 TIMMAR! Satan i gatan ...
Gällde det bara frukost?
Själv äter jag för snabbt, vill äta långsammare och kunna njuta av maten längre, går iofs bra om jag försöker :)
Idag åt jag ett hårt-tunbröd med lax, sallad och pepparrot. 2 grova med parmaskinka. En tallrik med yogurt och massa bär. 2 ägg och 3 koppar te med mjölk. Började äta strax efter 10 och blev precis klar. Äter framför datorn så går det extra långsamt... Gött som fan att äta så :D
Alfred Nobel
2008-01-11, 13:31
Jag äter min gröt medan den är varm, så jag snittar på 10-15min/portion. Men då följer jag någon serie, dricker kaffe, äter någon frukt och eller samtalar med familjen. Skulle jag sitta ensam vid matbordet, utan tv eller morgontidning hade jag gluffsat i mig allting på 2 röda :)
Vissa helger, om jag är riktigt hungrig, kan en frukost med familjen gå upp mot 30-45min. Men då brukar jag lösa något korsord, snacka skit med syrran, äta upp morsan och debbatera något som sägs på tvn med katten.
varje måltid går på runt 8-20 minuter kanske.
Varierar. Vardagar kokar jag upp gröten och äter i bilen på väg till jobbet. Helger och lediga dagar käkar jag på ungefär en timmes tid tillsammans med frugan, mysigt. :)
5 minuter, aldrig mer i princip. En dålig vana :(
Jag brukar ta hugglig tid på mig tycker jag. Gröt och 2 mackor plus te blir det oftast. Sitter väl ner ca 20 min. Ensam. Fan så skönt.
10-20min. Sitter sällan och äter frukost. Gör iording frukosten, tar en tugga, går och klär på mig, äter lite till, hämtar posten, äter lite till, sminkar mig, äter lite till, packar handväskan, äter lite till..Osv.
10-20min. Sitter sällan och äter frukost. Gör iording frukosten, tar en tugga, går och klär på mig, äter lite till, hämtar posten, äter lite till, sminkar mig, äter lite till, packar handväskan, äter lite till..Osv.
Inte kan du väl hinna med så mycket på 10-20 min som kvinna, låter ju helt otroligt?
1 timma ungefär, tar tid på mig för att få i mig allt utan besvär. Skall dock äta mindre frukost p.g.a. deff men främst för att jag stoppat i mig för mycket förut. Magen är full fram till träningsdags.
Cerberus
2008-01-12, 03:10
lol 2 timmar låter sjukt långt. Jag käkar nog kanske frukost i ca 5-20 min dock gissar ja på att snittet ligger runt 5-10,
Chrillee
2008-01-12, 04:59
2h wtf..?
Tar väl max 15 minuter inklusive tillagningen (gröt lr youghurt/müsli med 2 grova mackor).
Men äter alldeles för fort, oavsett vad det är, måste öva på att äta saktare och försökta njuta av det istället för att bara glufsa i sig. :S
schabo-labo
2008-01-12, 06:41
Vanlig dag brukar jag jäsa framför 2 and a half men
Yepp, det är min melodi också. Men nu har man ju sett dem några gånger.
OT: Tjaa.. det beror på om man är ledig eller inte. Eftersom jag är ledig mycket så blir det väl gröt eller några mackor. Gissningsvis 10min.
Jag avskyr att äta, oftast går det riktigt långsamt. Sitter ofta framför tvn/datorn dessutom, och då finns det annat att fokusera på..
Allt från ett par minuter (shakes) till 90min.
LunaSpice
2008-01-12, 08:44
20 min cirkus exkl. ev. kaffe.
Jag slänger i mig gröten vid bordet och sedan tassar jag in på rumet med mackor och en kopp kaffe/te för att sätta mig framför datorn! ;D
Vanlig dag brukar jag jäsa framför 2 and a half men och låta det ta den tid det tar för mig att bli riktigt äkligt mätt..
Rolig serie som tusan! :hbang:
Jag käkar till vardags frukost på tåget, vilket tar 10 min.
På helgerna kan jag inte sluta äta frukost, utan äter flera st under ca 2 timmar :em: :eating: Är ju så gott med frukost!!!
Haha fan va sweet :D
Jag avskyr att äta, oftast går det riktigt långsamt. Sitter ofta framför tvn/datorn dessutom, och då finns det annat att fokusera på..
Allt från ett par minuter (shakes) till 90min.
Då har du minst sagt lyckats bra, verkar ju oftast vara att köttigare grabbar, som du själv, har ett stort matintresse och slevar i sig grytor med mat på nån kvart. Skål!
Alfred Nobel
2008-01-12, 10:02
Imorse satt jag från 09.25 - 09.50 med min gröt, men då kollade jag också på nyhetsmorgon och snackade lite med stabben.
Brukar ta ca 20-30min, tar tid o äta mycket mat och så skummar jag genom del 1 och 2 i GP. :)
Beror på, på vardagar går det på 5 min totalt (shake) men på helgerna kan det bli 1-2h ibland. Såklart sitter man framför TVn och degar då.
Vardagar 30sek-2min
Helger
30-50min
Chrillee
2008-01-12, 17:22
Vardagar 30sek-2min
Helger
30-50min
2 min? ½ macka? =)
2 min? ½ macka? =)
1 shake med 100g havregryn och 100g vassle+vatten och is..mixa och svepa
schabo-labo
2008-01-12, 23:18
Oj det låter nyttigt, nästan så man får anamma det. Håller du dig mätt på en flytade frukost?
erik_strid
2008-01-13, 00:55
Vardagar 10-15 minuter, har alltid bråttom till skolan, och jag har ingen lust att gå upp tidigare , men det funkar bra så tycker jag. Helger ca 40 min till 1 timme.
erik_strid
2008-01-13, 00:56
Det låter ju hur bra som helst! kanske ska börja med detta. Så kan jag gå upp senare på morgonen, mer tid.
Überbiffen
2008-01-13, 03:18
Frukosten ligger nog runt 30min. Gröt (havre+ägg), några mackor och en shake.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.