Visa fullständig version : Smakrecension: UltraMRP MaxGain
Någon mer som provat?
Jag tyckte smaken var helt ok! Rätt god, med en liten bismak utav välling. :D
Kommer det komma fler smaker?
Även jag har den hemma. Smaken och konsistensen funkar för mej om man kör runt 1.5 dl men överskider jag och kör över 3 dl blir konsistensen alldeles för trögflytande även med mer vätska. Smaken kunde vart bättre än vad den är men den funkar. Kommer efter mina två påsar att återgå till DoublePro+havregryn+lite rapsolja som jag kört med innan då det smakar i mitt tyckte mycket bättre och med bättre konsistens.
EiseltUK
2008-01-10, 19:37
Vi håller på att se över smaken och eventuellt gör vi även någon justering i kolhydratbasen möjligen att vi ökar mängden beta-glukaner t ex.
Vi håller på att se över smaken och eventuellt gör vi även någon justering i kolhydratbasen möjligen att vi ökar mängden beta-glukaner t ex.
Fast jag vet inte om det behövs. Smaken är helt ok! :) Inte Double Pro god men ganska nära. Min åsikt skulle nog va att ni kan fixa fler smaker. MaxGain 4 teh w1n!
Tycker smaken är helt ok. Hade svårt i början då den smakar ungefär som sojamjöl, men nu när jag har vant mig går den ner utan problem. Fast jag kör iof med typ 4 dl mjölk till 1 dl pulver, smakar lite mindre då och det är bättre.
Martin Löwgren
2008-01-10, 22:22
Smaken och produkten i sig är fenomal. Fick hem 10 nya kilon idag *popcorn*
Protein med vällingsmak/soyaproteinsmak, tjock konsistens? Jag är potentiell kund så fall! Hatar alla kassa smakimitationer av jordgubb choklad osv.
EiseltUK
2008-01-11, 20:54
Protein med vällingsmak/soyaproteinsmak, tjock konsistens? Jag är potentiell kund så fall! Hatar alla kassa smakimitationer av jordgubb choklad osv.
Smakar mer som grädde med lite vanilj/choklad-touch.
Det ger ni fan i.
fick hem 1 kg igår... Prova på sats.
Blandade med ca 4 dl Oatley, och ca 100 gram pulver. Blev ganska så tjock men fortfarande god! Skönt med en smak som inte känns "kemi-söt". Kommer garanterat köpa igen.
Något Koloshopen kommer ta in?
Jag är fast övertygad om att mina korvar blir bättre. Dem är fasta, jämna och krämiga. Det är som en hinna över dem så dem bara glider ut. Nu har toabesök blivit en fröjd. Tack eiselt. :thumbup:
EiseltUK
2008-01-17, 16:22
Jag är fast övertygad om att mina korvar blir bättre. Dem är fasta, jämna och krämiga. Det är som en hinna över dem så dem bara glider ut. Nu har toabesök blivit en fröjd. Tack eiselt. :thumbup:
:D Tack för att du tippsar om bra försäljningsargument.
Har ni gjort om maxgain på något sätt? Fick hem 10 kg idag och det var ett par månader sedan jag beställde sist. Jag upplever att smaken är lite annorlunda samt att pulvret blandar sig mycket bättre.
Har ni gjort om maxgain på något sätt? Fick hem 10 kg idag och det var ett par månader sedan jag beställde sist. Jag upplever att smaken är lite annorlunda samt att pulvret blandar sig mycket bättre.
Ja, det är havre i istället för aktiverat korn.
Ja, det är havre i istället för aktiverat korn.
Det står att det är aktiverat korn i mina påsar. Förväntar mig att innehållsförteckningen stämmer.
Svedberg
2008-04-29, 20:32
Smaken var helt tokbra första 4-5 klunkarna....sen påminde det alldeles för mycket om slow fx....spykänslor :(
Mja, smaken är helt klart sämre med det nya receptet. Det blir dessutom klumpar i mycket större utsträckning nu än förut (och då har jag 5 dl vätska till 1 dl pulver).
Tillbaka till ritbordet Eiselt och nästa gång förväntar vi oss lite information när receptet ändras (särskilt när man beställer från "er" webshop).
EiseltUK
2008-05-09, 17:15
Mja, smaken är helt klart sämre med det nya receptet. Det blir dessutom klumpar i mycket större utsträckning nu än förut (och då har jag 5 dl vätska till 1 dl pulver).
Tillbaka till ritbordet Eiselt och nästa gång förväntar vi oss lite information när receptet ändras (särskilt när man beställer från "er" webshop).
Jag måste nog säga att smaken är bättre men med en havrebismak som inte fanns med tidigare och en viss ökad tendens till att det bildas små klumpar.
Hur kommer det sig att det på förpackningen inte står med havre trots att det är vad som är i?
Ja, jag är lite grinig för att jag har köpt 10 kg och det jag har fått inte är vad jag förväntade mig.
Tror nog du är den enda jag har hört som är missnöjd med den nya smaken och att det klumpar sig låter konstigt då jag upplever att batch 2 är mer lättblandad
EiseltUK
2008-05-09, 19:40
Hur kommer det sig att det på förpackningen inte står med havre trots att det är vad som är i?
Ja, jag är lite grinig för att jag har köpt 10 kg och det jag har fått inte är vad jag förväntade mig.
Det beror nog på att du inte har fått av den batch som innehåller havre utan den gamla varianten. Du kan dubbelkolla med vårt lager vilket batchnummer den senaste batchen har.
Svedberg
2008-05-09, 19:51
Det beror nog på att du inte har fått av den batch som innehåller havre utan den gamla varianten. Du kan dubbelkolla med vårt lager vilket batchnummer den senaste batchen har.
Så ni skriver på webshoppen att det innehåller en sak sen får man nått annat?
Har ni gjort flera varianter av den med korn?
Om inte så har jag med havre, den smakar inget som de andra jag har haft och konsistensen är helt annorlunda.
EiseltUK
2008-05-10, 08:50
Så ni skriver på webshoppen att det innehåller en sak sen får man nått annat?
Normalt inte men det kan hända under en övergångsperiod. Det går säkert att rturnera de oöppnade påsarna i vilket fall.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.