Visa fullständig version : Statisk elektricitet i soffan..
Shakemynuts
2008-01-10, 03:46
Jag har ny soffa, jag får stötar av den, vad fan är det för fakking soffa jag köpt?!
Det är en tygsoffa och om jag drar armen över tyget blir det statiskt mot håret på armen, eller överallt annat.
Kan jag göra något åt detta? Är det för att den är ny? Är det ens statisk elektricitet? Fan vet jag, jag kan inget om el.
Löjtnant Blank
2008-01-10, 04:01
ESD. Om du inte vill jorda soffan, ungefär som man gör i flygplan, får du leva med det. Är det plysch?
Shakemynuts
2008-01-10, 04:12
ESD. Om du inte vill jorda soffan, ungefär som man gör i flygplan, får du leva med det. Är det plysch?
Plysch ja.
Hur går jag tillväga för att åtgärda problemet? Visst kan jag väl leva med det, men det är irriterande.
Väcker denna gamla tråd till liv i mitt sökande på svar.. Jag och min sambo köpte en soffa, som jag inte kan minnas drogs med detta problem förrän vi tvättade alla kuddfodral (enl. Anvisning med tvättmedel och sköljmedel). Använder man soffan nu blir allt statiskt, får rejäla stötar om man kommer i kontakt med någon/något annat.
Är det någon som vet en lösning? Tvätta igen? Med/utan sköljmedel?
Väcker denna gamla tråd till liv i mitt sökande på svar.. Jag och min sambo köpte en soffa, som jag inte kan minnas drogs med detta problem förrän vi tvättade alla kuddfodral (enl. Anvisning med tvättmedel och sköljmedel). Använder man soffan nu blir allt statiskt, får rejäla stötar om man kommer i kontakt med någon/något annat.
Är det någon som vet en lösning? Tvätta igen? Med/utan sköljmedel?
Banka på soffan med en mattpiska, det får bort en del av det statiska för tillfället..
AeternusRex
2015-01-06, 13:07
En hink vatten över din soffa löser bekymret ^^
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.