daks
2008-01-10, 00:50
Nu kan jag inte bärga mig.
Jag har frågat många, lekmän likväl som semiprofessionella och därtill yrkesverksamma. Som grädde på moset har jag sökt och läst samt lite försiktigt värderat här i forumet.
Så, frågan!
Hur kommer det sig att knäböjsutförandet har så många och olika, och därtill så hängivna skolor. Det verkar finnas allt från en lättare nigning till att låta svanskotan gå i golvetskolor.
Märk väl att jag inte vill ha svar på hur man bör göra, det har jag felaktigt eller ej bestämt mig för redan.
Det jag undrar är om den i min värld så kallade ass to the ground/grass falangen kan förlika sig eller möjligen se storheter i vad jag väljer att kalla sjukgymnastmodellen ( alls inte så djupt som tidigare) utan näst intill en arrogant nigning.
Jag har hört och läst allt i från;
- Över 90 grader är en knädödare
- Under 90 grader är en knädödare
- 90 grader är en knädödare
- Arne Persson lär ut att...
- Gör det som känns bäst...
- Nästan alla styrkelyftare får problem med knäna
- Alla knäböj är goda knäböj
- Öka vikt om du sänker vikt när du minskar vinkel och höjer vikt om
djupet går under så bör du minska , men öka...
Ja ni förstår att det till slut blir en djungel, där en oinvigd är dömd att gå vilse.
Så hur kommer det sig att det finns så olika skolor.
(Snälla radera alla provaattsökainnandu-svar, samt svar om hur jag ska böja, för det var inte det jag undrade)
((förlåt om den första parentesen lät barsk, men jag har vid lag läst nog med snäsigheter))
(((förlåt om den andra parentesen lät snäsisg, men jag har druckit)))
((((förlåt om den tredje parentesen lät drucken, men jag är trött))))
Osv...
Jag har frågat många, lekmän likväl som semiprofessionella och därtill yrkesverksamma. Som grädde på moset har jag sökt och läst samt lite försiktigt värderat här i forumet.
Så, frågan!
Hur kommer det sig att knäböjsutförandet har så många och olika, och därtill så hängivna skolor. Det verkar finnas allt från en lättare nigning till att låta svanskotan gå i golvetskolor.
Märk väl att jag inte vill ha svar på hur man bör göra, det har jag felaktigt eller ej bestämt mig för redan.
Det jag undrar är om den i min värld så kallade ass to the ground/grass falangen kan förlika sig eller möjligen se storheter i vad jag väljer att kalla sjukgymnastmodellen ( alls inte så djupt som tidigare) utan näst intill en arrogant nigning.
Jag har hört och läst allt i från;
- Över 90 grader är en knädödare
- Under 90 grader är en knädödare
- 90 grader är en knädödare
- Arne Persson lär ut att...
- Gör det som känns bäst...
- Nästan alla styrkelyftare får problem med knäna
- Alla knäböj är goda knäböj
- Öka vikt om du sänker vikt när du minskar vinkel och höjer vikt om
djupet går under så bör du minska , men öka...
Ja ni förstår att det till slut blir en djungel, där en oinvigd är dömd att gå vilse.
Så hur kommer det sig att det finns så olika skolor.
(Snälla radera alla provaattsökainnandu-svar, samt svar om hur jag ska böja, för det var inte det jag undrade)
((förlåt om den första parentesen lät barsk, men jag har vid lag läst nog med snäsigheter))
(((förlåt om den andra parentesen lät snäsisg, men jag har druckit)))
((((förlåt om den tredje parentesen lät drucken, men jag är trött))))
Osv...