handdator

Visa fullständig version : Hjärnpiller/nootropics

kalle_banan
2008-01-09, 22:04
Tråden kanske hör mer hemma i kosttillskott?
Har ni forskat något i ämnet? Kanske provat på likaså? Eller läst?
Vad är era tankar kring det, här är en artikel i ämnet: http://www.latimes.com/news/science/la-sci-braindoping20dec20,0,6487141.story

Mehdi
2008-01-09, 22:05
Been there, done that. Tyvärr är de flesta läkemedel eller dopingklassade så går inte diskutera här.

Tolkia
2008-01-09, 22:16
Inte första gången folk använt eller velat använda droger för att förbättra kreativitet och intellektuell kapacitet (Coleridge, någon ...?). Oftast dock inte med exakt det önskade resultatet.

Edit: Att man upplever den mentala kapaciteten etc. som högre är inte nödvändigtvis detsamma som att den ÄR det. Alla sjunger bra när de är på fyllan osv. ...

Mehdi
2008-01-09, 23:18
Inte första gången folk använt eller velat använda droger för att förbättra kreativitet och intellektuell kapacitet (Coleridge, någon ...?). Oftast dock inte med exakt det önskade resultatet.

Edit: Att man upplever den mentala kapaciteten etc. som högre är inte nödvändigtvis detsamma som att den ÄR det. Alla sjunger bra när de är på fyllan osv. ...

Stämmer bra med jag upplevt i de flesta fall :thumbup:

raZmus
2008-01-09, 23:37

Det där resonemanget håller ju inte alls. Alla sjunger inte alls bra på fyllan. De allra flesta jag känner sjunger dåligt på fyllan, det är i princip bara jag i min bekantskapskrets som sjunger som en gud på fyllan!