Visa fullständig version : alkohol??
ja undrar bara va alkohol har för inverkan på träningen??
ja har hört från en massa "dumma" personer att hela 48 timmars träning går åt h-vete om man super sig full.... men d kan väll aldrig stämma?? d enda ja vet är att man kan träna jäkligt bra dagen efter om man inte e bakfull för att man har ett överskott på kolhydrater då...:cheers: :kickass:
King Grub
2003-05-08, 10:19
Fettförbränningen försvinner så länge du har alkohol kvar i kroppen, i alla fall. Och är det någon form av "-bolt", så inte är det anabolt.
alkohol sabbar inte 48 timmars träning.. men det gör den träning du gjort de senaste 48 timmarna mindre effektiv! dricka direkt kvällen efter ett pass är alltså inte att rekomendera då återhämtningen går totalt åt skogen..
Imorgon é det fredag (:cheers: )
då är de väl kyckling som gäller? :rolleyes:
Originally posted by Everest
då är de väl kyckling som gäller? :rolleyes:
hehe..
Nä men jag kan bara säga av egen erfarenhet att man inte får så goda resultat direkt av att supa ner sig sådär några ggr/månaden. Det var på den tiden det... numera dricker jag "bara" så jag blir lite berusad knappt nån gång i månaden. ofta går det månader utan att jag dricker alls.
Så länge man inte dricker i för stora mängder och ser till att äta ordentligt under festen/kväll (!) så är det nog ganska lungt. Inte bra ju att vara utan mat i sådär 6 timmar under en fest...
Flygplan
2003-05-09, 11:01
Äsh, det är inte så farligt med alkohol. Fettförbränningen upphör för tillfället. Om man inte käkar nåt så hammar man i katabolt tillstånd, precis som i vanliga fall. Jag "syndar" minst en gång i veckan, och mina resultat på 2,5 år är jag jävligt nöjd med, 65kg - 105 utan att öka nämnvärt i fett %.
Jag säger inte att ni ska kröka på.... alkohol i stora mängder ger ju även psykiska biverkningar.
Alkohol höjer östrogennivån hos män, inte bra. Å andra sidan har jag hört att proffs bodybuildern Chris Cormier är en festprisse utan motsvarighet i BB-världen. Trots det har han legat i toppen nära 10 år.
Yngve
Tror itne han har spec hög naturlig testoproduktion iaf vid det här laget Yngve. :)
Man ska inte försaka allt för mycket för sin idrott, vad den än är!
(för då tröttnar man tillslut eller blir allmänt deppad)
Men man kan ju planera in så att man inte tränar samma dag eller dagen efter. Och det är ju även viktigt att äta både innan, under tiden, och efter.. särskillt jättemycket dagen efter..
Söp som fan förr, åt kasst, rökte och tränade aldelens för mycket. Fick resultat iaf, kanske inte otroliga resultat men det funkar iaf. :)
När det gäller att dricka eller inte.. förr så tyckte jag folk som inte drack var torra och supertråkiga, nu dricker jag inte själv och kännar mig knappast som en torris för det. Ingen märker på mig att jag inte dricker längre heller skulle jag tro (ingen komplimang kanske iofs.. :D ), brukar ha med mig en pet med cola och om någon vill smaka säger jag att den är "svag"... :angel:
Tror iofs man får tråkigt om man är den enda nyktra och råkar vara känslig mot "jobbiga" individer (folk kan bli det konstigt nog), behöver alkohol får att slappna av osv (men själv så kommer jag kanske aldrig bli full igen, känns onödigt).
Som med allt annat så är det väl ingen katastrof om du gör det med måtta, men du kan ju försöka se till att äta under festen (och inte hamna fyllehungrig på flottig pizzeria/hamburgerrest) och dricka massa vatten ininan huvudet träffar kudden.:thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.