handdator

Visa fullständig version : Protec+

Thell
2003-05-08, 01:52
Har nu fått hem mitt protec+
nu ere så att ja tycker det är enormt, gaah ! hur ska ja nu förklara detta, massor med småklumpar i det så det blir som en tjock sörja...
det blir bättre om det får så ett tag, men ja tycker fortfarande att det är "grovkorningt" cp-uttryck men ja hoppas att ni fattar vad ja menar...

ska det vara så här ?

XeniL
2003-05-08, 06:17
Originally posted by Thell
Har nu fått hem mitt protec+
nu ere så att ja tycker det är enormt, gaah ! hur ska ja nu förklara detta, massor med småklumpar i det så det blir som en tjock sörja...
det blir bättre om det får så ett tag, men ja tycker fortfarande att det är "grovkorningt" cp-uttryck men ja hoppas att ni fattar vad ja menar...

ska det vara så här ?

Häller du i vätskan först o sedan pulvret??

// XeniL (warcraft 3 player) :hbang:

Lellan
2003-05-08, 08:21
SHAKE IT BABY!! :D

Först vätskan, sen pulvret, sedan supersnabbt på med nät/grej + lock och skaka massor några sekunder. Tycker du att det blir för tjockt så är det ju bara att ta mer vatten.:cheers:

Personligen så tycker jag chokladen blir god om man har rätt lite vätska och tex vispar med visp. Tadaa! :eating:

JanneS
2003-05-08, 08:23
Det är inget fel på ditt pulver. Protec består främst av kasein, som sväller i vätska. Detta gör att den får en annan konsistens än vassle- och kaseinatpulver. Några tips:
- Mer vätska => tunnare konsistens. Kasein kräver mycket mer vätska än t ex vassle.
- Att blanda i mixer eller med visp tar bort alla klumpar.
- Blandar du i shaker eller flaska hjälper det att hälla i pulvret efter att du har hällt i vattnet, som XeniL skrev.

XeniL
2003-05-08, 08:41
en fråga medan det handlar om klumpar o dylikt!!!

E det okey att vispa ner ski*ten.... typ

först all vätska i behållare o sedan häller man in lite åt gången o vispar o sen om på nytt????

(kanske proteinerna frigörs o blir till luft???? heheeh)

en tanke bara??

// XeniL...snart 12 veckor sommarlov....

Grahn
2003-05-08, 08:46
Såvida du itne använder en mysko visp från Mordor eller eventuellt Clash's toalett så är det nog helt okej.

XeniL
2003-05-08, 08:48
heheheh...

this is the one ring.... in the fires of mount doom....
gandaalllfff...... gandalf says: Run you fools!!

nu e vi utanför gränserna.... men men...

AciDBL00D
2003-05-08, 08:48
Mitt tips:

1. Häll upp vatten i shakern. 1skopa = 1.25dl vatten
2. Lägg upp det pulver du skall ha i loket på shakern.
3. Häll i allt pulver på en gång
4. Sätt på locket snabbt och skaka några gånger.
5. Skaka ännnu mer sedan låt stå 1min
6. Drick

norpx
2003-05-14, 17:16
fick min burk med protec idag å de onda klumparna förstörde min invigning ska fan köpa en vmixer om de vägrar att lösa upp sig :) för pulvret för förbaskat gott.

XeniL
2003-05-16, 06:37
Originally posted by norpx
fick min burk med protec idag å de onda klumparna förstörde min invigning ska fan köpa en vmixer om de vägrar att lösa upp sig :) för pulvret för förbaskat gott.

jag har en shaker o det blir inga klumpar i min blandning.. jag gör som så.
1. i med vätskan
2. i med pulvret
3. på me locket o skaka , (inte överdrivet nu ) ... sen e den slät o fin som vero hälso fil???

// Franco

Castro
2003-05-16, 08:12
Edit: oj fel tråd.