Visa fullständig version : Protec+
Har nu fått hem mitt protec+
nu ere så att ja tycker det är enormt, gaah ! hur ska ja nu förklara detta, massor med småklumpar i det så det blir som en tjock sörja...
det blir bättre om det får så ett tag, men ja tycker fortfarande att det är "grovkorningt" cp-uttryck men ja hoppas att ni fattar vad ja menar...
ska det vara så här ?
Originally posted by Thell
Har nu fått hem mitt protec+
nu ere så att ja tycker det är enormt, gaah ! hur ska ja nu förklara detta, massor med småklumpar i det så det blir som en tjock sörja...
det blir bättre om det får så ett tag, men ja tycker fortfarande att det är "grovkorningt" cp-uttryck men ja hoppas att ni fattar vad ja menar...
ska det vara så här ?
Häller du i vätskan först o sedan pulvret??
// XeniL (warcraft 3 player) :hbang:
SHAKE IT BABY!! :D
Först vätskan, sen pulvret, sedan supersnabbt på med nät/grej + lock och skaka massor några sekunder. Tycker du att det blir för tjockt så är det ju bara att ta mer vatten.:cheers:
Personligen så tycker jag chokladen blir god om man har rätt lite vätska och tex vispar med visp. Tadaa! :eating:
Det är inget fel på ditt pulver. Protec består främst av kasein, som sväller i vätska. Detta gör att den får en annan konsistens än vassle- och kaseinatpulver. Några tips:
- Mer vätska => tunnare konsistens. Kasein kräver mycket mer vätska än t ex vassle.
- Att blanda i mixer eller med visp tar bort alla klumpar.
- Blandar du i shaker eller flaska hjälper det att hälla i pulvret efter att du har hällt i vattnet, som XeniL skrev.
en fråga medan det handlar om klumpar o dylikt!!!
E det okey att vispa ner ski*ten.... typ
först all vätska i behållare o sedan häller man in lite åt gången o vispar o sen om på nytt????
(kanske proteinerna frigörs o blir till luft???? heheeh)
en tanke bara??
// XeniL...snart 12 veckor sommarlov....
Såvida du itne använder en mysko visp från Mordor eller eventuellt Clash's toalett så är det nog helt okej.
heheheh...
this is the one ring.... in the fires of mount doom....
gandaalllfff...... gandalf says: Run you fools!!
nu e vi utanför gränserna.... men men...
AciDBL00D
2003-05-08, 08:48
Mitt tips:
1. Häll upp vatten i shakern. 1skopa = 1.25dl vatten
2. Lägg upp det pulver du skall ha i loket på shakern.
3. Häll i allt pulver på en gång
4. Sätt på locket snabbt och skaka några gånger.
5. Skaka ännnu mer sedan låt stå 1min
6. Drick
fick min burk med protec idag å de onda klumparna förstörde min invigning ska fan köpa en vmixer om de vägrar att lösa upp sig :) för pulvret för förbaskat gott.
Originally posted by norpx
fick min burk med protec idag å de onda klumparna förstörde min invigning ska fan köpa en vmixer om de vägrar att lösa upp sig :) för pulvret för förbaskat gott.
jag har en shaker o det blir inga klumpar i min blandning.. jag gör som så.
1. i med vätskan
2. i med pulvret
3. på me locket o skaka , (inte överdrivet nu ) ... sen e den slät o fin som vero hälso fil???
// Franco
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.