Visa fullständig version : Dream team
Löjtnant Blank
2008-01-08, 23:10
Jag vet att vi har haft en liknande tråd för längesedan, men jag tycker att det är dags igen. Jag börjar, från höger- till vänsterkant.
Målvakt: Petr Čech (Chelsea)
Försvar: Fabio Cannavaro (Real Madrid), Rio Ferdinand (Man United), John Terry (Chelsea), Marek Jankulovski (Milan)
Mittfält: Ricardo Kaká (Milan), Steven Gerrard (Liverpool), Cesc Fàbregas (Arsenal), Cristiano Ronaldo (Man United)
Anfall: Zlatan Ibrahimović (Inter), Francesco Totti (Roma)
Coach: José Mourinho
Tricklev
2008-01-08, 23:12
Mark/surv hunter
Sl/Sl Lock
Disc/holy priest
Warrior
Holy paladin.
Grymmt stark kombo.
3 med mana drain, 2 healers, alla har stark surv (möjligtvis att warriors ligger sämst till när det gäller surv, men med disc priest + pala är även han säker).
Din elva var bra men jag skulle vilja byta ut nån av innerbackarna mot Nemanja "He comes from Serbia. He'll fucking murder ya" Vidic (Man United) och peta bort Gerrard till förmån för Leo Messi (Barcelona)
Jag ska nog orka klämma ur mig en egen startelva imorrn. Nu är det sova
Catstyle
2008-01-08, 23:21
Phil Hellmuth Jr.
Johnny Chan
Doyle Brunson
Mike Matusow
Todd brunson
Tema: Fulast kläder vid bordet.
Löjtnant Blank
2008-01-08, 23:21
Din elva var bra men jag skulle vilja byta ut nån av innerbackarna mot Nemanja "He comes from Serbia. He'll fucking murder ya" Vidic (Man United) och peta bort Gerrard till förmån för Leo Messi (Barcelona)
Jag ska nog orka klämma ur mig en egen startelva imorrn. Nu är det sova
Gör det!
Mittfältet var svårast. Jag ville gärna ha med Pirlo som defensiv mittfältare, samt Lampard som playmaker. Messi är givetvis ruggigt teknisk, men han känns lite "omogen" ännu.
Catstyle
2008-01-08, 23:25
Bildbevis;
http://www.pokerstarsblog.com/images/ept/season4/barcelona/johnny_dayone.jpg
http://goldsea.com/Personalities/Chanjohnny/johnnny.jpg
Löjtnant Blank
2008-01-08, 23:27
Vad håller du på med, Catstyle?
Catstyle
2008-01-08, 23:28
Aha.
Jag missuppfattade nog tråden en aning!
Fick intrycket att det var fritt fram för alla möjliga olika Dream Teams, jag antar att så inte var fallet.
Synd att edit-regeln fortfarande gäller, varför jag inte kan ta bort mina missöden till inlägg.
Jag ber ödmjukast om ursäkt.
Bildbevis;
http://www.pokerstarsblog.com/images/ept/season4/barcelona/johnny_dayone.jpg
http://goldsea.com/Personalities/Chanjohnny/johnnny.jpg
:laugh: :laugh: :laugh:
Edit: Vilket lag spelar dom i?
redbrigade
2008-01-08, 23:34
målvakt: Casillas (real)
Backlinje: Ramos (real) Kolo toure (arsenal) Vidic (manu) Abidal (barca
Mittfält: C.ronaldo (manu) Cesc (arsenal) Derossi (roma) Robinho(real)
Anfall: Zlatan (inter) Benzema (lyon)
Benzema är en joker men med tanke på hur bra han varit så här långt, förtjänar han en plats.
Bänk: Messi , Adebayor, Cannavaro , Kaka , Pirlo
Löjtnant Blank
2008-01-08, 23:37
Benzema kommer att gå hur långt som helst. Det är bara en tidsfråga innan han går över till en av superklubbarna.
maaherra
2008-01-08, 23:38
Målvakt/Backlinje/Mittfält/Anfall/Coach: Chuck Norris (Chuck Norris)
http://www.darkplanet.co.uk/yoda/chuck_norris.jpg
Tricklev
2008-01-08, 23:39
Det räcker med skämt nu, ingen kan toppa Catstyles missförstånd iaf, låt Blank få hans tråd.
Det märks att jag inte riktigt har hängt med i den internationella toppfotbollen och dess nya stjärnor. Jag försökte att konstruera en elva, men upptäckte snart att det var namn som Nedved och Thuram som dök upp. Och det kändes inte så fräscht, som ungdomen säger. Men Puyol, Nesta och han Dallas/Gallas (grekisk back) är de helt out of date? Hur som helst så gillar jag Messi och han den unge vänsterbacken i tyska landslaget. Avslutningsvis så trumfar Svennis Mourinho alla dagar i veckan.
Löjtnant Blank
2008-01-09, 00:10
Menar du Lahm? Han är lik Erik Edman i spelstil. Honom gillar jag också skarpt.
Edit: Lahm är givetvis mycket bättre än Edman, både offensivt och defensivt, men de liknar ändå varandra.
maaherra
2008-01-09, 00:14
För att vara lite seriös då:
Försvar: Fabio Cannavaro (Real Madrid), Rio Ferdinand (Man United), John Terry (Chelsea), Sergio Ramos (Real Madrid)
Mittfält: Ricardo Kaká (Milan), Frank Lampard (Chelsea), Cesc Fàbregas (Arsenal), Cristiano Ronaldo (Man United)
Anfall: Ronaldinho (Barcelona), Didier Drogba (Chelsea)
Kopierade bara blanks post och editade lite.
Menar du Lahm? Han är lik Erik Edman i spelstil. Honom gillar jag också skarpt.
Edit: Lahm är givetvis mycket bättre än Edman, både offensivt och defensivt, men de liknar ändå varandra.
Ja, han är det. Har visserligen inte sett honom något efter VM, men då var han grym. Inte Edman alltså.
Edit. Just det, Wenger skall naturligtvis vara coach.
Tigerkotten
2008-01-09, 00:18
Försvar: ********* (Real Madrid), Kolo Touré (Arsenal, Gallas (Arsenal, ****** (Milan)
Mittfält: Ricardo Kaká (Milan), Steven Gerrard (Liverpool), Cesc Fàbregas (Arsenal), Cristiano Ronaldo (Man United)
Anfall: Zlatan Ibrahimović (Inter), Francesco Totti (Roma)
Coach: Arsené Wenger
Har inte riktigt koll på andra spelare tillräckligt, men han Emre? I United e bra som ytterback.
Löjtnant Blank
2008-01-09, 00:20
För att vara lite seriös då:
Försvar: Fabio Cannavaro (Real Madrid), Rio Ferdinand (Man United), John Terry (Chelsea), Sergio Ramos (Real Madrid)
Mittfält: Ricardo Kaká (Milan), Frank Lampard (Chelsea), Cesc Fàbregas (Arsenal), Cristiano Ronaldo (Man United)
Anfall: Ronaldinho (Barcelona), Didier Drogba (Chelsea)
Kopierade bara blanks post och editade lite.
Chelsea är nästan lamslaget utan Drogba. Jag kollade på Chelsea-Everton i ligacupen tidigare ikväll. Halva Chelsea spelar ANC, andra halvan är skadad. Typ så. Det var en riktig B-uppställning. Pizarro ensam på topp, och fan vad han är kass.
maaherra
2008-01-09, 00:25
Chelsea är nästan lamslaget utan Drogba. Jag kollade på Chelsea-Everton i ligacupen tidigare ikväll. Halva Chelsea spelar ANC, andra halvan är skadad. Typ så. Det var en riktig B-uppställning. Pizarro ensam på topp, och fan vad han är kass.
Ja det är skrämmande. Kollade inte själv matchen dock.
Dock sörjer jag att Mourinho lämnat Chelsea, man kan ju inte annat än älska hans uttalanden.
Löjtnant Blank
2008-01-09, 00:27
Det är just därför jag älskar Mourinho. Inte nog med att han har fantastisk fingertoppskänsla, han säger precis vad fan han tycker i alla lägen. Han är lite som Eminem.
Löjtnant Blank
2008-01-09, 00:30
Det är en till semifinal i ligacupen imorgon. Arsenal-Tottenham 20:40 på Viasat Sport 1.
maaherra
2008-01-09, 00:30
Det är just därför jag älskar Mourinho. Inte nog med att han har fantastisk fingertoppskänsla, han säger precis vad fan han tycker i alla lägen. Han är lite som Eminem.
Han är säkert smickrad över att bli jämförd med Eminem :D
Vart tror du han hamnar härnäst? Pool?
Skulle vara kul att se han ta över Engelska Landslaget.
Löjtnant Blank
2008-01-09, 00:36
Ja, fast den platsen gick ju som bekant till Capello. Inte en aning om vad han tar sig för härnäst. Han är ett geni, så det är svårt att spekulera. He, he.
Alla som väljer bort Rio (som är världens bästa försvarare) till förmån för Vidic är inte riktigt kloka i huvudet. Men ok:
Målvakt: Cech
Försvar: (Kan inte komma på en högerback) Rio Ferdinand - Toure - Evra
Mittfält: Snejder - Essien - Fabregas
Anfall: Ronaldo - Drogba - Messi
Benzema kommer att gå hur långt som helst. Det är bara en tidsfråga innan han går över till en av superklubbarna.
Såg en länk på svfans där Arsenal ligger bäst till...
Min 11a:
Iker Casillas (real madrid
Dani Alves (sevilla) - King Kolo (Arsenal) - Alessandro Nesta (Milan) - Sergio Ramos (real madrid)
David Silva (Valencia) - Francesc Fabregas (Arsenal) - Steven Gerrard (Liverpool) - Robert Pires (Villarreal)
Thierry Henry (Barca) - David Villa (valencia)
När nu tillfälle ges måste jag ha med min 11a från det senaste diceniumet också.
Santiago Canizares (Valencia)
Cafu (Milan) - Roberto Ayala (Valencia) - Alessandro Nesta (Milan) - Paolo Maldini (Milan)
Patric Vieira (Arsenal)
Zinedine Zidane (Real madrid) - Dennis Bergkamp (Arsenal) - Robert Pires (Arsenal)
Ronaldo (Inter/Real Madrid) - Thierry Henry (Arsenal)
Edit: Tränare för de bägge 11orna ska va Sir Arsene Wenger!
1 warrior 1 mage 1 priest 1 rogue och en paladin.
Löjtnant Blank
2008-01-09, 01:21
Den andra elvan var grym. Zidane och Bergkamp ihop, snacka om att de hade krossat.
Den andra elvan var grym. Zidane och Bergkamp ihop, snacka om att de hade krossat.
hehe, tycker igentligen inte om Zidane men han har ju blivit utnämd till vändels bästa fotbollsspelare ett X antal gåner så han måste ju bara va med. Kanske är den 11an för offensiv (de e den första också visserligen)...du kan ju typ om 2 dar sätta ju sätta upp forumets 11a, dvs de som fått felst röster av oss forumare...*flex* *drool*
Dani Alves (sevilla)
Tänkte precis säga det, Alves måste vara med. Han har varit outstandig förra och denna säsongen. Grymt bra ytterback!
Tycker det är så svårt att välja ett dreamt team, så jag fegar och avstår =)
Dumleman
2008-01-09, 01:37
Dum frågan men vilken sport gäller det?
Dum frågan men vilken sport gäller det?
Fotboll =D
Tänkte precis säga det, Alves måste vara med. Han har varit outstandig förra och denna säsongen. Grymt bra ytterback!
Tycker det är så svårt att välja ett dreamt team, så jag fegar och avstår =)
Ja, ytterback är han igentligen inte ju då han e minst lika offensiv som högermittfältaren Jesus Navas. Vi som såg matchen mellan Sevilla och Betis i helgen fick se en underbar framspelning av Dani Alves och det är inte många "ytterbackar" som kan göra det så bra som han gjorde det..och för er som inte såg det..var så goda! http://youtube.com/watch?v=JKRXNDdRir4&feature=related (hitta ingen länk med enbart de målet men de e 2-0 målet jag snackar om)
Min 11a:
Iker Casillas (real madrid
Dani Alves (sevilla) - King Kolo (Arsenal) - Alessandro Nesta (Milan) - Sergio Ramos (real madrid)
David Silva (Valencia) - Francesc Fabregas (Arsenal) - Steven Gerrard (Liverpool) - Robert Pires (Villarreal)
Thierry Henry (Barca) - David Villa (valencia)
När nu tillfälle ges måste jag ha med min 11a från det senaste diceniumet också.
Santiago Canizares (Valencia)
Cafu (Milan) - Roberto Ayala (Valencia) - Alessandro Nesta (Milan) - Paolo Maldini (Milan)
Patric Vieira (Arsenal)
Zinedine Zidane (Real madrid) - Dennis Bergkamp (Arsenal) - Robert Pires (Arsenal)
Ronaldo (Inter/Real Madrid) - Thierry Henry (Arsenal)
Edit: Tränare för de bägge 11orna ska va Sir Arsene Wenger!
Snacka om att ditt Arsenal-älskande syrar igenom lite väl. Det är väl enbart Henry samt och kanske Vieira (hallå Keane, Makelele, bara för att nämna några).
Giggs är ju mil före Pires, och Giggs är väl kanske inte den främsta vänsterbreddaren, men iallafall top-3, vilket Pires inte är. Cañizares? Låt mig modifiera lite:
Buffon
Cafu - Thuram - Nesta - Maldini
Figo - Vieira/Keane/Makelele - Giggs/Nedved
Zidane
Ronaldo - Henry
Senaste deceniet har även följande hittats på en anfallsplats: Cantona, Van Nistelrooy, Raul, Rivaldo, Pippo Inzaghi, Sheva etc.. Men jag tror nog att Ronaldo - Henry är den bästa konstellationen.
Jag gjorde själv en världselva:
Dino Zoff
Matthäus - Beckenbauer - Baresi
Platini - Robson/Keane - Zidane
George Best - Van Basten - Puskás - Maradona
Grymt osäker på vem som skulle ta den defensiva mittfältsrollen, där jag i princip enbart kan Robson/Keane. Det är ju oftast enbart offensiva spelare som brukar utmärka sig när man tittar tillbaka i tiden, därför är min elva otroligt offensiv. Men det är tur att man har spelande och brytsäkra backar där bak.
formula4shape
2008-01-09, 03:15
Målvakt: Júlio César (Inter)
Backar: Francesco Totti (Roma) Ashley Cole (Chelsea) Fabio Cannavaro (Real M) PUYOL (Barcelona)
Mittfällt: Zanetti (Inter) KAKÁ (Milan) Cristiano Ronaldo (Man U)
Forward: Lionel Andrés Messi (Barcelona) Zlatan Ibrahimović (Inter) ROBINHO (Real M)
Kör offensivt. Skulle vinna lätt genom att spruta in mål!
Cech
D.Alves-Gallas-Terry-S.Ramos
Gerrard-Kaka-Mascherano-C.Ronaldo
Ibrahimovic-F.Torres
Tränare: Wenger
Fultjack
2008-01-09, 07:57
Hade nog haft snarlik elva som dig Blank, men hade slängt in Dimitar Berbatov nånstans. Riktigt vass kille som jag hoppas Man U lyckas köpa till sig :D
Målvakt: Buffon (JUV)
Högerback: Sergio Ramos (RMA) - Mittback: Nemanja Vidic (MUN) - Mittback: Pepe (RMA) - Vänsterback: Gael Clichy (ARS)
Högermittfältare: Crisiano Ronaldo (MUN) - Central mittfältare: Cambiasso (INT) - Offensiv mittfältare: Kaká (MIL) - Vänstermittfältare: Robinho (RMA)
Anfallare: Zlatan Ibrahimovic (INT) - Anfallare: Leo Messi (BAR)
Tränare: Guus Hiddink.
Löjtnant Blank
2008-01-09, 11:07
Backar: Francesco Totti (Roma) Ashley Cole (Chelsea) Fabio Cannavaro (Real M) PUYOL (Barcelona)
Forward: Lionel Andrés Messi (Barcelona) Zlatan Ibrahimović (Inter) ROBINHO (Real M)
Totti som back? Han har väl aldrig spelat back i hela sitt liv?
Greg, Canizares har alltid varit en favorit hos mig. Ända sen Valencia fick k*k av real i CL finalen 00 (?) då dom förlora med 3-0 tror jag. Har alltid följt han lite extra och han gör oftast sjuka räddningar men är lite ojämn (till skilland från Buffon o co). Pires var hjärnan bakom 49 unbeaten, alla såg bara storheten i Henry och ingen såg den i Pires..orkar inte diskutera det med dig också, halva kontaktlistan på msn tjötar om att Pires inte alls var så bra o orkar inte prata om det nu heller...
Totti som back? hehe...
Och en sak till, greg. Jag sa inte att det var dom 11 individuellt skickligaste fotbollsspelarna...
Och en sak till, greg. Jag sa inte att det var dom 11 individuellt skickligaste fotbollsspelarna...
Nope, men oftast när man gör ett Dream Team så brukar man ta fram de bästa, om du skulle ta fram ett fungerande lag så borde du isåfall sätta hela Arsenals/Inters/Reals whatever lag på banan.
Angående Pires så var han grym under unbeaten-perioden, kanske den bästa mittfältaren i världen under den perioden.
Dock, sett till ett decennium (98-08) så räcker han inte ens upp till knäna till Giggs, vilket inte säger något om att Pires var dålig, just att Giggs bland annat var/är så pass mycket bättre.
Folk tenderar att glömma folk som spelar i mindre landslag. Sheva, Giggs för att nämna några. Best fick inte så mycket publicitet utanför England när det begav sig för honom.
Tänk på att jag säger ingen av spelarna du valde är dåliga, jag bara poäntera att det egentligen finns bättre alternativ.
bonydrop
2008-01-09, 15:05
Här kommer mitt lag då: (allt från höger till vänster)
Målvakt: Buffon (Juve)
Backar: Dani Alves (Sev), F Cannavaro (Real), Vidic (Man.U), Abidal (Barca)
Mittfält: Pirlo (Milan), Mascherano (Liverpool)
Kaka (Milan), Fabregas (Arsenal), C. Ronaldo (Man. U)
Anfall: Ibrahimovic (Inter)
Edit: Hmm försökte formera laget lite mha blanksteg men gick inget vidare. Tror nog de flesta förstår lite hur det skulle se ut ändå
Tricklev
2008-01-09, 15:22
1 warrior 1 mage 1 priest 1 rogue och en paladin.
Sämsta setupen någonsin, 1 mana burner, bara 1 offensiv dispellar, i en grupp med 2 physical dps klasser? Lite cc också, rogues har nästan ingen cc i 5v5, sap är nästintill oanvändbar och blind har för hög cc.
Nej ush, byt ut warriorn emot en warlock.
redbrigade
2008-01-09, 16:26
Det skulle vara väldigt trevligt, men tyvärr är det nog bara skitsnack tror inte Wenger hostar upp 400millar för en lirare.
Sen är det ganska fullt i anfallet, men som arsenalfan skulle det vara riktigt grymt:)
Målvakt: Buffon (JUV)
Högerback: Sergio Ramos (RMA) - Mittback: Nemanja Vidic (MUN) - Mittback: Pepe (RMA) - Vänsterback: Gael Clichy (ARS)
Högermittfältare: Crisiano Ronaldo (MUN) - Central mittfältare: Cambiasso (INT) - Offensiv mittfältare: Kaká (MIL) - Vänstermittfältare: Robinho (RMA)
Anfallare: Zlatan Ibrahimovic (INT) - Anfallare: Leo Messi (BAR)
Tränare: Guus Hiddink.
Kommentarer? :D
Kommentarer? :D
Sätt in Ferdinand i mittförsvaret.
Clichy är väl duglig, men finns säkert bättre alternativ.
Vart är Drogba?
Messi passar bättre på kanten i ett 4-3-3 än i anfallet i ett 4-4-2. Så om du ska ha Messi så bör du göra om. Med spelarna du har, låt mig fixa till det (Dessutom är ju Hiddink en utpräglad 4-3-3 tränare)
Buffon
Ramos - Ferdinand - Vidic/Pepe - Clichy
Cambiasso - Kaka - Fabregas
Ronaldo - Drogba - Messi
plattenbullen
2008-01-09, 19:32
Backlinje = Charles Poyul(nar han spelar HB)/Maicon + Sergio Ramos + Kolo Toure + Christian Civu(riktigt bra VB)
Mittfallt = Lionel "Maradona" Messi + Steven Grerrad + Andres Iniesta + Bojan
Anfall = Drogba = ZLATAN IBRAHIMOVIC
plattenbullen
2008-01-09, 19:34
Kanske spruta in mal, men slappa in lika mycket med den kassa malvakten - Julio Cesar ar inte ens top 10 i varlden :D
Viktor_Balck
2008-01-09, 20:03
Målvakt: Petr Cech (Chelsea)
Backar: Eric Abidal(Barcelona) Kolo Touré (Arsenal) Micah Richards (Man City) Sergio Ramos (Real Madrid)
Mittfällt: Cambiasso (Inter) Fabregas (Arsenal) Cristiano Ronaldo (Man U) Kaká (Milan)
Forward: Wayne Rooney (Manchester United) Ruud Van Nistelrooy(Real)
Nåt sånt kanske.
Nope, men oftast när man gör ett Dream Team så brukar man ta fram de bästa, om du skulle ta fram ett fungerande lag så borde du isåfall sätta hela Arsenals/Inters/Reals whatever lag på banan.
Angående Pires så var han grym under unbeaten-perioden, kanske den bästa mittfältaren i världen under den perioden.
Dock, sett till ett decennium (98-08) så räcker han inte ens upp till knäna till Giggs, vilket inte säger något om att Pires var dålig, just att Giggs bland annat var/är så pass mycket bättre.
Folk tenderar att glömma folk som spelar i mindre landslag. Sheva, Giggs för att nämna några. Best fick inte så mycket publicitet utanför England när det begav sig för honom.
Tänk på att jag säger ingen av spelarna du valde är dåliga, jag bara poäntera att det egentligen finns bättre alternativ.
Jo det är sant som du säger att jag borde haft ett helt lag i så fall. Men tror faktist att detta laget skulle fungerat utmärkt tillsammans...aja. Pires var bäst i världen under unbeten året och året innan, hans sammarbete med Henry är bättre än vad någon annan gjort vad jag vet (visserligen inte gamal nog för ett sånt uttalande...)
Sheva var en underbar anfallare i Milan under 3-4 år. Året när Milan vann CL över Juve på Old Trafford (02?) var han helt klart bäst i Italiensk fotboll. Hade jag satt upp en världs 11a då hade han haft en gjuten plats i de laget. Sen Giggs har jag aldrig sett en storhet i, kvittar hur mkt jag ser på Man U kan ändå inte tycka att han e bra nog för en världs 11...
Hehe, man är inte "dålig" om man spelar i Serie A/La Liga eller PL. Då är man lätt topp 1000 fotbollsspelare i världen i en sport som det finns flera miljarder utövare på :P
bigtraps
2008-01-09, 20:32
De flesta såna här listor brukar vara färskvara.
De bästa fotbollsspelare som jag sett är Platini, Zidane, Van Basten, Ronaldiho
och Maradona. Motvilligt måste jag säga att den bäste är Maradona (har aldrig riktigt tålt den mannen). Men den fotboll som ronaldiho presterade för några säsonger sedan är också magisk. Tyvärr så verkade inte magin sitta i så länge.
Det skulle vara väldigt trevligt, men tyvärr är det nog bara skitsnack tror inte Wenger hostar upp 400millar för en lirare.
Sen är det ganska fullt i anfallet, men som arsenalfan skulle det vara riktigt grymt:)
Jo det hade varit skönt som fan att få in en riktig klassanfallare som vi saknar nu tycker jag. Men å andra sidan leder vi ligan och spelar oftast bra så man ska väll inte klaga. Vårt superlöfte, Carlos Vela är på väg tillbaka efter utlåning också så visst är det fullt i anfallet...att RVP borde spela mittfältare är en annan sak!
Lock/Lock/Lock/Lock/Lock
eller fem mace warriors trick? *whistle*
Buffon
Daniel Alves - Alessandro Nesta - Carles Puyol - Éric Abidal
Messi - Kaká - Gerrard - C. Ronaldo
Zlatan - Drogba
Coach: Luiz Felipe Scolari
formula4shape
2008-01-10, 01:40
Totti som back? Han har väl aldrig spelat back i hela sitt liv?
Han skulle stå ett snäpp upp, var lite trött när jag la in det :) tyckte nog att det såg bättre ut med 4 backar. Satt o valde mellan honom och Nesta (3 eller 4 backar) så blev det tryckfel.
Löjtnant Blank
2008-01-10, 02:50
Det är en till semifinal i ligacupen imorgon. Arsenal-Tottenham 20:40 på Viasat Sport 1.
Bra första halvlek. Gunners dominerade första halvan, sedan tog Spurs över. Andra halvlek gick i vågor och var inte lika intressant. van Persie var genialisk, men orkade bara en halvlek. Berbatov var också helt otrolig, vilken känsla!
1-1 slutresultat.
Sätt in Ferdinand i mittförsvaret.
Clichy är väl duglig, men finns säkert bättre alternativ.
Vart är Drogba?
Messi passar bättre på kanten i ett 4-3-3 än i anfallet i ett 4-4-2. Så om du ska ha Messi så bör du göra om. Med spelarna du har, låt mig fixa till det (Dessutom är ju Hiddink en utpräglad 4-3-3 tränare)
Buffon
Ramos - Ferdinand - Vidic/Pepe - Clichy
Cambiasso - Kaka - Fabregas
Ronaldo - Drogba - Messi
Anledningen till att jag inte valde Drogba var för att han varit skadad en längre tid nu, annars är han given. Sen skulle Messi ha en väldigt fri ytterroll i 4-4-2-formationen. Angåend Ferdinand är jag beredd att hålla med.
Buffon
D.Alves - Ferdinand - Nesta - Evra
Pirlo
Gerrard Messi
C.Ronaldo Tevez Rooney
roligare fotboll lär inte spelas, dessutom stabilt bakåt med grymt mittlås samt pirlo, gerrard som täcker lite mer hemmåt.
Skulle kunna sätta Vidic istället och peta Nesta och veta att med säkerhet släpps det inte in mål i onödan.
I dags läget finns det nog ingen anfallare som hade platsat i Uniteds anfall faktiskt, messi i all ära men anfallet mellan ronado/tevez/rooney är ofelbart så kombinationen funkar ju så bra det bara går.
Messi kan få gå in på mittfältet istället :D
Bara för att ni vann med 6-0 igår mot Newcastle som inte har en ordentrlig tränare ens behöver väll inte halva laget va med ?
Bara för att ni vann med 6-0 igår mot Newcastle som inte har en ordentrlig tränare ens behöver väll inte halva laget va med ?
Ferdinand och Evra går inte att argumentera emot, inte heller Ronaldo.
Sen att han valde Rooney och Tevez är ju, pågrund av det han sa, just för deras samarbete.
Jag vill minnas att du tog ut Pires, Bergkamp och Henry i din decennie-lag pågrund av just den anledningen att de spelade bra ihop.
Vaddå, gör deras vinst mot Newcastle det mindre bra? Det är ju inte så att det var turligt på något vis, vi spelade grym fotboll, igår skulle vi nog slått vilket lag som helst i Europa.
Men sen när Arsenal vinner över något halvdant lag så ska det "wankas" över Arsenal.
Top of the League!
evra och ferdinand är odiskutabla likaså ronado som sagts. Ville egentligen ta med vidic men hade nog blivit lite väl mycket :D
Angående anfallare är ju rooney och tevez stekheta just nu och min motfråga är vem skulle peta dem? torres är också i form, andra bra spelare som henry, messi, drogba, etoo etc har ju sina stunder. Men dagsformen når inte upp i rooney och tevez klass vars enda svaghet är luftrummet. Sen att dem två framför allt jobbar stenhårt och ofta vinner tillbaka bollar, enligt statistik mest av alla forwardspar, så låter det kanske lite enögt men spelmässigt och individuellt sett så är det ganska rimligt.
Och kör man med 3 stycken i lite fria roller däruppe så passar dem bra ihop, tillsammans med den i nuläget bäste spelaren inom denna sport.
Syftar naturligtvis inte enbart på propagandan igår utan generellt sett.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.