handdator

Visa fullständig version : Lägenhet i Växjö

raZmus
2008-01-08, 22:56
Jag har nyligen fått jobb i Växjö och letar nu boende där.
Helt oerhört sjukt svårt att hitta något verkar det som. De tre stora bostadbolagen har en kö, men det är 3-5 år där om man ska stå i dem.

Finns det någon kär Kolo-vän som har några tips eller känningar mottages de mycket gärna!
*gah!*

skans
2008-01-08, 23:02
Hur är de med studentlägenheterna?
Finns de gott om dem kan du ju alltid skriva in dig på en kurs (behöver ju inte läsa den..) och bo i en studentlya till du hittar nåt annat.

zishen
2008-01-09, 07:27
www.bovision.se
Riksbyggen och andra bolag lägger ut sina lediga lägenheter där. Gäller dock att vara snabb när det kommer ut nåt.

Edit: Just nu ligger där 20 lägenheter ute i Växjö. Bra mycket mer än när jag fick tag på min den vägen så det borde inte vara omöjligt att få nåt där.

Välkommen till regnet förresten :D

Kristian
2008-01-09, 08:55
Du kan ju alltid söka på blocket.

raZmus
2008-01-09, 16:10
www.bovision.se
Riksbyggen och andra bolag lägger ut sina lediga lägenheter där. Gäller dock att vara snabb när det kommer ut nåt.

Edit: Just nu ligger där 20 lägenheter ute i Växjö. Bra mycket mer än när jag fick tag på min den vägen så det borde inte vara omöjligt att få nåt där.

Välkommen till regnet förresten :D

Grymmetipset! Tack, bara att regga sig på nån utbildning då ;)

Kristian: Jag söker på Blocket, varje dag.

Hobbes
2008-01-10, 00:02
Jag har nyligen fått jobb i Växjö och letar nu boende där.
Helt oerhört sjukt svårt att hitta något verkar det som. De tre stora bostadbolagen har en kö, men det är 3-5 år där om man ska stå i dem.

Finns det någon kär Kolo-vän som har några tips eller känningar mottages de mycket gärna!
*gah!*

Välkommen till Växjö, finns en uppsjö med privata uthyrare även, kolla i gula sidorna. Har alltså inga namn själv, men som sagt, lägenheter finns det.

scum
2008-01-14, 14:14
hur går det?

annan viktig sak är väl gym. fast är väl lättare att välja när man hittat bostad.

z_bumbi
2008-01-14, 14:17
Kristian: Jag söker på Blocket, varje dag.

Har du själv satt ut en annons? Det verkar vara många som inte vill sätta utt annonser utan handplockar de som söker bostad, i alla fall har det varit så när vi letat boende.

raZmus
2008-02-20, 17:14
Jag har hittat en lägenhet nu förövrigt.

Men var ska jag träna? :(

Rex
2008-02-20, 17:19

Men var ska jag träna? :(Min morbror bor i Växjö, kan ringa och fråga han lite senare.

Hobbes
2008-02-20, 17:26

Men var ska jag träna? :(

Vart bor du? Vad är du ute efter för gym - hardcore, eller "vanligt gym"?

Har provat de flesta gymmen, så jag kanske kan vara till eder service:)

raZmus
2008-02-20, 17:30
Vart bor du? Vad är du ute efter för gym - hardcore, eller "vanligt gym"?

Har provat de flesta gymmen, så jag kanske kan vara till eder service:)

"Hardcore" funkar säkert, men det får gärna vara finnas Cardio också. Du kanske kan ge ett förslag av varje? :D

Tack på förhand hörrö :)

Hobbes
2008-02-20, 17:50
"Hardcore" funkar säkert, men det får gärna vara finnas Cardio också. Du kanske kan ge ett förslag av varje? :D

Tack på förhand hörrö :)

Om du är ute efter ett klassikt gym i Växjö - Hälsostudion ligger centralt, typ 200 meter från stationen/busscentralen.

http://www.halsostudion.net/

Liter mer exklusivt och läs DYRT

http://www.traningslivet.se/

Mer allround, friskvårds inriktat komplett gym med maskiner/cardio/sjukgymnaster/naprapater osv. Ligger lite off, upp vid I11 området, alltså klart cykelavstånd från centrum.

http://www.idrottskliniken.com/

Är du ute efter gym/simma och likande. Nås från stan med busslinje 1,4,5 och 7, gå/cykelavstånd från Centrum alt. från Teleborg.

http://www.medley.se/vaxjosimhall/

Vidare med bussarna 1, 5 och 7, cykel når du, Complete...

http://www.abcomplett.se/main.html

Börja här så har du lite att kika över, sen finns det ett riktigt Hardcore gym uppe vid Teleborg Centrum - BK Biceps, fria vikter + massor med maskiner, mer eller mindre hemma smidda 500 kronor om året! Egen nyckelkort 80 kronor.

Hör av dig om du har frågor, nu utgick jag från att du bor i stan! Bor du på Teleborg så är det samma bussar utom 4an som går in till stan.

Sleigh
2008-02-20, 18:11
Tränar på Idrottskliniken och anser den vara den bästa alla gymmen. Finns även ett till gym mitt i centrum, Keys Gym. Du reggar dig med ett kort och kan sen träna när du vill på dygnet.

Men om du vill ha ett stort gym med mycket maskiner är det Idrottskliniken som gäller. Tyvärr mycket folk efter 1700 till 2100.

Hobbes
2008-02-20, 18:24
Tränar på Idrottskliniken och anser den vara den bästa alla gymmen. Finns även ett till gym mitt i centrum, Keys Gym. Du reggar dig med ett kort och kan sen träna när du vill på dygnet.

Men om du vill ha ett stort gym med mycket maskiner är det Idrottskliniken som gäller. Tyvärr mycket folk efter 1700 till 2100.

Satt och funderade på Key gym oxå, men det blev de ovan uppställda. Ja, Idrottskliniken är ett utmärkt gym, ett av de bästa jag tränat på. Själv tränar jag på Acropolis underbart gym på Teleborgs Campus!

scum
2008-02-20, 18:28
som sagt, var bor du? eller missade jag det?
och var jobbar du om man får fråga? :)

själv tycker jag hälsostudion är rätt överlägset. centralt, överkomligt pris, aldrig packat, skönt folk, spelar inte rix fm (tom bra musik ofta), inget fjollgym (!)

idrottskliniken är nog det gym jag gillar minst. mår nästan lite illa när jag är där =/

simhallsgymmet är bara bra om du simmar mkt. inga fria vikter.

EDIT: verkar va stort stöd för idrottskliniken här.. kanske får ta ett nytt besök :)
och key gym har jag inte testat, så kan inte uttala mig.

vildängel
2008-02-20, 18:30
Hobbes! Hur stort är BK Biceps? Jag är hyfsat nyinflyttad i Växjö och har hittills bara tränat på Akropolis som är helt okej men lite väl trångt ibland. Men det är iofs kul att träffa alla andra studenter där, så det kanske är värt att trängas?

Hobbes
2008-02-20, 18:32
som sagt, var bor du? eller missade jag det?
och var jobbar du om man får fråga? :)

själv tycker jag hälsostudion är rätt överlägset. centralt, överkomligt pris, aldrig packat, skönt folk, spelar inte rix fm (tom bra musik ofta), inget fjollgym (!)

idrottskliniken är nog det gym jag gillar minst. mår nästan lite illa när jag är där =/

simhallsgymmet är bara bra om du simmar mkt. inga fria vikter.

EDIT: verkar va stort stöd för idrottskliniken här.. kanske får ta ett nytt besök :)
och key gym har jag inte testat, så kan inte uttala mig.

Vem frågade du?

Jo, Hälsostudion har skön stämning helt klart. Dock tränar jag på det mest kompletta gymmet i stan tycker jag själv just nu, med närhet till stora gymnastiksalar och supermotiverade träningskompisar!

Hobbes
2008-02-20, 18:34
Hobbes! Hur stort är BK Biceps? Jag är hyfsat nyinflyttad i Växjö och har hittills bara tränat på Akropolis som är helt okej men lite väl trångt ibland. Men det är iofs kul att träffa alla andra studenter där, så det kanske är värt att trängas?

Vafalls, en student till mig? :D

Det är litet, typ storleksordningen stretchingavdelningen på akropolis. Men det har mycket maskiner och fria vikter.

Måndagar är en killer på Akropolis, men nu har det börjat lätta, tränar ofta runt 20.00 och då är det inte så mycket folk. Försöker hålla mig ifrån de stora rusningstiderna.

Ja, det är värt att trängas lite, för det är som sagt mycket trevliga träningskamrater. Jag trivs där verkligen!

vildängel
2008-02-20, 18:36
Vafalls, en student till mig? :D

Det är litet, typ storleksordningen stretchingavdelningen på akropolis. Men det har mycket maskiner och fria vikter.

Måndagar är en killer på Akropolis, men nu har det börjat lätta, tränar ofta runt 20.00 och då är det inte så mycket folk. Försöker hålla mig ifrån de stora rusningstiderna.

Haha, ja, jag lyckades precis lista ut vem du är :P Jag har dock inte haft nån föreläsning med dig än, däremot ska du rätta min tenta... *kissass* :)

Edit: Oj, vad litet! Då stannar jag nog på Akropolis, kul med alla andra studenter där som sagt!

Hobbes
2008-02-20, 18:39
Haha, ja, jag lyckades precis lista ut vem du är :P Jag har dock inte haft nån föreläsning med dig än, däremot ska du rätta min tenta... *kissass* :)

Rätt tempusform skall det vara - rättar, blir klar sent ikväll! Har ju inte den lyxen som vissa andra lärare som blir lediga för att rätta, jag undervisar 3-5 gånger i veckan utöver det så rättar jag!

Har dig i stress vecka 12....annars ses vi väl på tentagenomgången*whistle*

vildängel
2008-02-20, 18:44
Rätt tempusform skall det vara - rättar, blir klar sent ikväll! Har ju inte den lyxen som vissa andra lärare som blir lediga för att rätta, jag undervisar 3-5 gånger i veckan utöver det så rättar jag!

Har dig i stress vecka 12....annars ses vi väl på tentagenomgången*whistle*

Iiiiihh, spännande! Bara att hålla tummarna nu då...

Trevligt! :)

Hobbes
2008-02-20, 18:50
Iiiiihh, spännande! Bara att hålla tummarna nu då...

Trevligt! :)

Näh, BK-Biceps är litet, dock vet jag många studenter som åker ner till Complete, har själv tränat där - helt ok oxå. Nu blev jag erbjuden att träna på Akropolis, som sagt, mycket bra gym med underbara människor.

Inte sugen på att köra CrossFit, vi är ett tappert gäng som kör - mån, tis, tors klockan 20.00, det är bara att hänga på!

scum
2008-02-20, 18:58
Vem frågade du?

Jo, Hälsostudion har skön stämning helt klart. Dock tränar jag på det mest kompletta gymmet i stan tycker jag själv just nu, med närhet till stora gymnastiksalar och supermotiverade träningskompisar!
jag frågade razmus..

aldrig hört talas om akropolis (förutom grekiska rest.), men är väl för att jag inte pluggar där. mina polare som pluggar tränar oftast på BK.

Hobbes
2008-02-20, 19:01
jag frågade razmus..

aldrig hört talas om akropolis (förutom grekiska rest.), men är väl för att jag inte pluggar där. mina polare som pluggar tränar oftast på BK.

Gotcha, det är ett gym anslutet till VPU på campus, därför har du inte hört om det!

Ja, jag är oxå nyfiken hur det kommer sig att razmus söker sig till Sveriges Vindslöv*whistle*

zishen
2008-02-20, 21:21
Jag tränar på idrottskliniken. Hade jag inte jobbat på I11 så hade jag säkert valt nåt mer centralt dock. Dessutom täcker motionspengarna man får från jobbet gymkortet så det blir gratis också. :)

Hobbes
2008-02-20, 21:35
Jag tränar på idrottskliniken. Hade jag inte jobbat på I11 så hade jag säkert valt nåt mer centralt dock. Dessutom täcker motionspengarna man får från jobbet gymkortet så det blir gratis också. :)

Då väntar vi bara på den stora 50 000 kronors frågan - Vart kommer razmus att träna?

Tycker vi Växjö bor rett ut en del riktlinjer om de olika gymmen som finns! Det fanns lite Växjö bor på brädan iallafall...

raZmus
2008-02-20, 22:10
Ojojoj. Här dräller det in tips :D

Låter ju som Hälsostudion ligger nära till hands. Har tränat en gång för 2 år sedan på BK Biceps faktiskt :) Gillade det där, men det är lite långt för mig. Vill helst ha det centralt så det är lätt att ta sig :)

Ska bli skönt att komma igång med träning igen efter alldeles för mycket jobbande.

Hobbes
2008-02-20, 22:13
Ojojoj. Här dräller det in tips :D

Låter ju som Hälsostudion ligger nära till hands. Har tränat en gång för 2 år sedan på BK Biceps faktiskt :) Gillade det där, men det är lite långt för mig. Vill helst ha det centralt så det är lätt att ta sig :)

Ska bli skönt att komma igång med träning igen efter alldeles för mycket jobbande.

Rätt varmblodiga är vi här i Växjö:D , kul att kunna hjälpa till bara! Vad jobbade du med? Du var nyinflyttad förstod jag! Utgick i mina tips att du var boende centralt!

Hursom helst, välkommen!

Kollo-spotting i Växjö:)

raZmus
2008-02-20, 22:18
Rätt varmblodiga är vi här i Växjö:D , kul att kunna hjälpa till bara! Vad jobbade du med? Du var nyinflyttad förstod jag! Utgick i mina tips att du var boende centralt!

Hursom helst, välkommen!

Kollo-spotting i Växjö:)

Jag jobbar med formgivning, du får PMa om du vill veta mer ;)

shadowfire
2008-08-16, 00:02
Bump. :D
Hur gick det razmus, blev det hälsostudion? trivs du?