Logga in

Visa fullständig version : Ej vätskebindande kreatin?

ooskaar
2008-01-08, 22:48
följande är taget från den klistrade kreatintråden:
Ökade mängder kreatin i musklerna leder alltid till ökad vätskeretention i muskler. Alla produkter som inte påstår sig ge någon vätskeinlagring kan således inte heller höja mängden kreatin i muskulaturen.

alltså vad får man då ut av kreatinet om det inte är vätskebindande? det måste väl vara som att käka kreatin i onödan? tycker inte riktigt att det passar ihop med beskrining till rapid cratine;

Star Nutritions revolutionerande Rapid Creatine innehåller fyra typer av kreatin med mycket hög biotillgänglighet! Rapid Creatine ger omedelbart ökad styrka, muskeltryck, volym och uthållighet! Rapid Creatine behöver ingen uppladdning och binder inte onödigt vatten.

är rapid creatine bara en stor lögn eller?

KniveN
2008-01-08, 22:58
Dom vill kanske sälja, därför skriver dom så?

ooskaar
2008-01-08, 23:06
ja så långt har jag ju fårstått att det kan vara så. därför jag frågar om någon vet ?

Pepz
2008-01-08, 23:39
allt kreatin binder vätska i muskulaturen - det är så det funkar

det är bara säljargument det andra eller så får man i sig för små doser för att det ska bli någon märkbar vätskeretention

insolation
2008-01-09, 00:05
ja så långt har jag ju fårstått att det kan vara så. därför jag frågar om någon vet ?

Vilken typ av kreatin är bäst?
Det finns väldigt lite forskning på de andra typerna av kreatin som kre-alkalyn, kreatincitrat, kreatinpuruvat osv. Den forskning som finns har inte visat på någon fördel och det finns inte heller någon anledning att tro att de skulle ge någon fördel. Effekten från kreatin kommer av en ökad mängd kreatin i muskulaturen. Monohydrate mättar musklerna på kreatin och det finns inget som talar för att någon annan typ av kreatin skulle kunna höja den nivån. Särskilt inte då mängden intaget kreatin ofta är mycket mindre om man följer rekommenderad dos på de andra typerna. Ökade mängder kreatin i musklerna leder alltid till ökad vätskeretention i muskler. Alla produkter som inte påstår sig ge någon vätskeinlagring kan således inte heller höja mängden kreatin i muskulaturen.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194