Visa fullständig version : iWeb, eller annat bra program, till PC?
bengdoktor
2008-01-08, 21:52
Jag ska göra en snygg hemsida på ett enkelt sätt med sitter på en PC. Har förstått att både iWeb och RapidWeaver är kanonprogram, men båda är till mac. Vet någon om ett liknande program till PC?
bengdoktor
2008-01-08, 22:00
Dreamweaver är väl ett.
Är inte det komplicerat för en novis? Jag vill ha klippa, klistra, infoga = tadaa. iWeb är precis så, och nån hyfsad motsvarighet borde väl ha släppts till PC?
Nja det är lite mer komplicerat än så. Tabeller, skikt och den konkarongen måste det vara koll på.
ViktorLindstrom
2008-01-08, 22:04
Oftast när man använder WYSIWG så blir koden jäkligt luddig, och det i sin tur har förmågan att göra hemsidan ytterst knepig, du har väldigt dålig kontroll över koden. Så skulle avråda dig från att "rita" hemsidor och istället lära dig att programera.
Dreamweaver har en rätt bra splitwiew som jag kört på ibland, alltså, du skriver kod, och sen får du en förhandsgranskning under. Väldigt smidigt, och det funkar att binda css:er till den med. Funkat rättså bra de gånger jag gjort något med de.
Fast jag föreslår ändå Visualstudio till att göra hemsidor, faktiskt, den har ett bra interface och man kan snabbt och lätt få gjort de man vill. Enda saken som är lite tråkigt är att php inte stödjs, men är du insatt i asp så är det det bästa programmet jag har varit i kontakt med.
Expression Web är det som skall ersätta fronpage från Microsoft. Gratis trial i 60 dagar:
http://www.microsoft.com/expression/products/overview.aspx?key=web
Efter 60 dagar kan man ju köpa det eller...lösa det på annat sätt. Inte testat det själv men kan nog vara rätt bra.
bengdoktor
2008-01-08, 22:14
Expression Web är det som skall ersätta fronpage från Microsoft. Gratis trial i 60 dagar:
http://www.microsoft.com/expression/products/overview.aspx?key=web
Efter 60 dagar kan man ju köpa det eller...lösa det på annat sätt. Inte testat det själv men kan nog vara rätt bra.
Låter som ett bra förslag, tackar!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.