Visa fullständig version : har ska jag få ihop mitt träning schema.
hej..
jag har funderar hur ja ska göra och vet itne riktigt..
just nu ser det ut så här.
måndag, bröst, triceps, mage
tisdag eventulet spinning eller löpning om jag orkar.
Onsdag, rygg, axlar, biceps
torsdag, innebandy
söndag, Ben
det funkar ju suvernt, men grejen är den att ja tänkte klämma in ett boxning pass under tisdagen, och då vill man inte va trött i bröst o armar kanske? och helgen vill jag helst ha ledigt föruton söndagen då ja kör ben, köra ben på måndagen går ju inte så bra heller ihop med boxningen? fan asså
ser ut som du träffat allt där! och på rätt plats
Damien Thorne
2008-01-08, 18:27
ser ut som du träffat allt där! och på rätt plats
Förutom boxningen då...
hej..
måndag, bröst, triceps, mage
Onsdag, rygg, axlar, biceps
torsdag, innebandy
söndag, Ben
det funkar ju suvernt, men grejen är den att ja tänkte klämma in ett boxning pass under tisdagen, och då vill man inte va trött i bröst o armar kanske? och helgen vill jag helst ha ledigt föruton söndagen då ja kör ben, köra ben på måndagen går ju inte så bra heller ihop med boxningen? fan asså
Jag vet inte riktigt hur du ska lösa det...
Kör du bröst triceps på måndag så kommer det att bli problem att köra boxning på tisdag, för då är du slut i armarna och kommer inte att få nåt bra tryck.
Kör du ben på måndag så blir det väl jobbigt att dansa omkring med boxningen på tisdagen.
Det bästa skulle vara om du kanske orkar köra ben med axlar
måndag, rygg, biceps
Onsdag, bröst, triceps, mage
torsdag, innebandy
söndag, Ben, axlar
JohnRick
2008-01-08, 19:12
How about insikten om att man måste offra saker om man vill vinna andra? - i ditt fall vissa dagar. Arbetet måste ju göras. Skulle du vilja köra ännu mer boxning framöver blir du kanske tvungen att tulla på dina frihelger?
Det bästa skulle vara om du kanske orkar köra ben med axlar
måndag, rygg, biceps
Onsdag, bröst, triceps, mage
torsdag, innebandy
söndag, Ben, axlar
Har kört ben + axlar under hela hösten tillsammans och det har fungerat problemfritt! Så det tror jag inte kommer vara något problem att para ihop.
Om du klarar av att antingen löpa eller köra ett spinningpass på tisdagen efter bröst, triceps, mage passet så borde du kunna dra in ett boxningspass istället för spinningen eller löpningen, i mitt tycke iaf. Fast det beror ju på vad det är för boxning? "Riktig boxning på en boxningsklubb eller om det är någon form av "boxercise" som är mycket mer konditionsinriktad.
Om du klarar av att antingen löpa eller köra ett spinningpass på tisdagen efter bröst, triceps, mage passet så borde du kunna dra in ett boxningspass istället för spinningen eller löpningen, i mitt tycke iaf. Fast det beror ju på vad det är för boxning? "Riktig boxning på en boxningsklubb eller om det är någon form av "boxercise" som är mycket mer konditionsinriktad.
boxningklubb är det...
joo men asså boxning tar ju på överkroppen,, spinning och löpning tar ingenting där.
ska bara prova, är det kul så kör jag på tordagar också o struntar i bandyn.
ben o axlar säger ni, hmm, jag som är död efter mina ben pass, ska klämma in axlar också. mjaa.
Jo, jag vet ;) tänkte bara om det var den här boxercisen som olika gym erbjuder du syftade på.. nvm då, för jag håller med dig om att det är inte skojj att träna boxning om man är trött eller har träningsvärk i spec, bröst, rygg och axlar. Men du kan ju alltid prova på det, kanske inte är så farligt, jag har alltid klarat av att träna MMA dagen efter ett överkroppspass.
Damien Thorne
2008-01-09, 00:31
boxningklubb är det...
joo men asså boxning tar ju på överkroppen,, spinning och löpning tar ingenting där.
ska bara prova, är det kul så kör jag på tordagar också o struntar i bandyn.
ben o axlar säger ni, hmm, jag som är död efter mina ben pass, ska klämma in axlar också. mjaa.
Så här då kanske?
måndag, rygg (+ baksida axlar), biceps, mage
tisdag, boxning
onsdag, Triceps, Ben
torsdag, innebandy
fredag, vila
lördag, vila
söndag, bröst, axlar
Om du kör en triceps (som enligt mig är lättare att träna än axlar) FÖRE ben så kanske det går.
Tror du att du kan köra bröst och axlar på samma pass? Om du brukar köra både pressövningar och koncentrationsövningar (heter det så?) när du kör bröst och axlar, så kan det vara bra att köra alla pressövningar (både bröst och axlar) före alla lättare koncentartionsövningar. Tex 1. bröstpress (bänkpress), 2. bröstpress (lutande hantelpress), 3. axelpress (militärpress), 4. bröstkoncentartion (cablecrosss), 5. axelkoncentration (sidolyf hantlar).
Eller
Så här då kanske?
måndag, rygg (+ baksida axlar), biceps, mage
tisdag, boxning
onsdag, Ben
torsdag, innebandy
fredag, vila
lördag, vila
söndag, bröst, axlar, triceps
jaaa du,, köra ben dagen innan bandyn vill jag ju inte heller.
kanske ska skita i det? bara köra överkroppen på gymmet o sen lägga till lite löpp pass ?
schabo-labo
2008-01-09, 19:19
jaaa du,, köra ben dagen innan bandyn vill jag ju inte heller.
kanske ska skita i det? bara köra överkroppen på gymmet o sen lägga till lite löpp pass ?
Nej. Skit inte i benpassen. Fråga dig vad du vill bli bra på, sen att innebandy är väldigt kul så får du välja nån prioritering kanske. Jag kan inte träna allting till hundra procent utan får välja gym och nått annat. Att kombinera tre olika sporter blir knepigt *screwy*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.