handdator

Visa fullständig version : HDMI-HDMI-kabel till datorn med DVI-adapter?

Catstyle
2008-01-08, 17:35
Hej hej.

Snabb fråga; Går det lika bra att koppla min TV till datorn med hjälp av en HDMI-HDMI kabel som man sedan sätter en HDMI-DVI adapter på i ena änden (som man ju kopplar in i grafikkortets DVI-uttag) som att använda sig av en HDMI-DVI kabel.

Störningar osv?

Yankeee
2008-01-08, 17:38
Jag har en HDMI-> DVI-kabel från min ps3a till tvn. Bör vara samma grej och det fungerar.

Gris
2008-01-08, 17:55
ja det är väl det som är meningen med adaptern.......?!

Catstyle
2008-01-08, 18:05
Jag har en HDMI-> DVI-kabel från min ps3a till tvn. Bör vara samma grej och det fungerar.
Aha.
Jo jag kör HDMI-HDMI från mitt xbox till TVn, det jag funderade mest på var att jag kommer ha en 10m lång kabel, och vill ju minimera störningar osv så mycket som möjligt.
Är inte hundra på hur mycket adaptern påverkar det.

Petf
2008-01-08, 18:28
jag kör HDMI-DVI mellan datorn och TVN , funkar perfekt , förutom då att man inte får ut nåt ljud , men det är ju lätt fixat . varför krångla med en extra HDMI-HDMI sladd emellan det ?

Ekenstar
2008-01-08, 18:30
Hej hej.

Snabb fråga; Går det lika bra att koppla min TV till datorn med hjälp av en HDMI-HDMI kabel som man sedan sätter en HDMI-DVI adapter på i ena änden (som man ju kopplar in i grafikkortets DVI-uttag) som att använda sig av en HDMI-DVI kabel.

Störningar osv?

Jo, det ska funka HDMI-HDMI och HDMI-DVI adapter. Annars finns det färdiga sådana kablar så man slipper adaptrar.

Kimball
2008-01-08, 19:03
Adaptern försämrar signalen en hel del dock, sägs det. Sen beror det på hur lång kabeln är. Är den redan 10m tex, och kabeln är halvbudget, så kanske det kan bli problem med mer högupplöst material tex, att det blir osynkat osv. Men i teorin går det hur bra som helst. Annars finns det billiga och jävligt prisvärda hdmi - dvi kablar på tex kabelgiganten.

Tjuckot
2008-01-08, 19:04
Kopplade in mitt i förrgår mellan dator och tv, fungerar klockrent:thumbup: