Visa fullständig version : Tankar om vapenprogrammen på Discovery Channel?
Dumleman
2008-01-08, 17:24
Vad tycker ni om att, och hur, Discovery Channel visar program om vapen? På med häftig datorgrafik, en hård speakerröst och smällar ala hollywood. Inte en blodsdroppe visas när de ska demonstrera vad en god soldat med ett vapen som kan dräpa 100 personer kan åstadkomma. Är det verkligen sånt som folk vill se? Från liberalismmaffian undanber jag kommentar i stil med omzg snela titta inte om du inte gillar det, byt kanal blah blah blah...
Klart häftigt. Själv har jag gjort lumpen och skulle aldrig vilja kriga då jag inser hur snabbt jag skulle dö. Särskilt våldsam är jag inte heller men det är häftigt med vapen! Särskilt på Discovery!
Arf Pingvin
2008-01-08, 18:05
Gillar allt som är hi-tech. Vapen, fordon, flyg, rymd. Det är bara teknik. Det behöver inte nödvändigtvis vara saker som smäller, spaningsplan kan vara minst lika intressant om man bygger dem i titan och kör dem i mach 3+.
Dumleman
2008-01-08, 18:08
SkyDxt3pbEc
Dom hade gärna fått lägga in lite mera blod ja.
Gurk-Burk
2008-01-08, 18:37
Tycker definitivt att det är intressant att kolla på, speciellt när de visar vad som utvecklas i Sverige.
Frippe_L
2008-01-08, 18:38
I like, is nice :thumbup:
Bofors har en del goa grejer i lager har man sett.
Det kändes lite tragiskt att skryta om hur häftiga och effektiva vapen som utveckas. "Ingen inom 200 meter kan överleva det här supercoola vapnet!" Jippie..
Nitrometan
2008-01-08, 19:10
Ja. Det är bra. Visa vapen.
Måste folk se blod för att förstå att vapen dödar och lemlästar?
Teknik där man har obegränsat med pengar är roligt, fast med vapen tappar man lite av udden.
Många är nog fascinerade av maktfaktorn vapen innebär, fast dom vill nog inte få sin egen familj bortbombade. Själv vill jag inte döda även om vapnen är tekniskt coola.
edit: något program visade dom den strategiska fördel landminor har i fält, hmmmm....
Wintermute
2008-01-08, 19:40
Varför skall discovery tänka åt folk? är det inte dags att folk börjar tänka själva och ser sambandet mellan handling och konsekvens?
+1 på nitrometans inlägg helt enkelt
Tycker det mesta som visas på Discovery är intressant :)
Har dom visat om Archer, Excaliburgranaten osv eller är det eldhandvapen?
Måste folk se blod för att förstå att vapen dödar och lemlästar?
Men vapen dödar ju inte folk, folk dödar folk både med och utan vapen *rolleyes*
Nitrometan
2008-01-08, 20:02
Men vapen dödar ju inte folk, folk dödar folk både med och utan vapen *rolleyes*
En kompis såg en snubbe på en bar i Everglades, Florida som hade en tshirt med texten "Guns don't kill people - I kill people"...
I ett av programmen visade de mindestruktorn "vulcan" - den var bra. Och Aardvark - en slags skördetröska för minor.
Gurk-Burk
2008-01-08, 20:03
Har dom visat om Archer, Excaliburgranaten osv eller är det eldhandvapen?
Vet att Archern är med i trailern för nåt av deras prog så de borde visa den nån gång.
Vet att Archern är med i trailern för nåt av deras prog så de borde visa den nån gång.
Vill inte spoila men dom granatnedslagen dom visar där dom skjuter med archern kommer från vanliga haubits 77B råkar jag veta :)
Guns don't kill people! But they sure help
Tycker det är helt okej, risken att någon får insperationen att ta och flygbomba sin granne är ju ganska liten.
Helt klart är det ju intressant att se vad för hemska vapen som finns ute i världen, som tidigare nämnt så har dom relativt storbudget till sin forskning och genom krig har ju en del landviningar gjorts bla inom flygfarten om jag inte missminner mig.
Arf Pingvin
2008-01-08, 21:25
en del landviningar
Kan vara tidernas understatement.
Vad tycker ni om att, och hur, Discovery Channel visar program om vapen? På med häftig datorgrafik, en hård speakerröst och smällar ala hollywood. Inte en blodsdroppe visas när de ska demonstrera vad en god soldat med ett vapen som kan dräpa 100 personer kan åstadkomma. Är det verkligen sånt som folk vill se? Från liberalismmaffian undanber jag kommentar i stil med omzg snela titta inte om du inte gillar det, byt kanal blah blah blah...
Personligt tyckande:
Jag har inte tittat på TV i Sverige på några år men engelsmännen är och har alltid varit klart sålda på krigshistoria och militaria över huvudtaget. Det går ett helt gäng sådana dokumentärer varje kväll. Intressant i bland, men det blir mest slö underhållning för mig, TV-dokumentärer av det slaget fångar mig sällan.
Klart häftigt. Själv har jag gjort lumpen och skulle aldrig vilja kriga då jag inser hur snabbt jag skulle dö. Särskilt våldsam är jag inte heller men det är häftigt med vapen! Särskilt på Discovery!
Intresant det där, har man gjort det så har man någon slags distans, vill jag tro.
Intressant sett ur teknisk synvinkel men just att få upp ett intresse för vapen är jag emot. Kan låta mesigt men jag är också starkt emot allt vad vapen och krig heter. För visst kan endel av de saker som visas vara "coola", det tycker även jag, men jag tror att det kan måla upp en felaktig bild av vapen...
TcAnders
2008-01-08, 22:48
Jag gillar "smarta" vapen, så jag tycker att det är MYCKET intressant att kolla på discovery channel när dom visar det..
Ett rätt stort problem just nu är att dom tagit bort kanalen i grunutbudet.. =/
// Anders
http://www.AndersMx.se
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.