handdator

Visa fullständig version : Korkade och störiga arbetskollegor

tjabon
2008-01-08, 16:46
Hur många (procent?) riktigt puckade eller
störiga och irriterande typer finns det på er arbetsplats ??

T.ex. Där jag jobbar är vi ca 50 st, av dessa är ung. 5 ena riktiga nötter.

Detta ger en, i mitt fall, råpucko-kvot på ca: 10%..........:D
(och jag är bäst, givetvis)

Tricce
2008-01-08, 16:50
Vi är ca 80-100 och stör mig nog bara på en 2-3 st

Snafu
2008-01-08, 16:51
Råpuckokvot är 0% på min avdelning, har inte träffat på någon på någon annan avdelning heller. Helt otroligt faktiskt, det enda jobbet jag haft där det inte ränner omkring idioter. Det beror mycket på alla inträdesprov man var tvungen att göra misstänker jag. Det sållar nog ut dom värsta nötterna. Det är klart det finns personer man kanske inte gillar 100%, men det beror nog mer på personlig kemi än något annat.

Efter mitt första jobb på ett amerikanskt företag i England förstod jag plötsligt Dilbert på ett djupare och meningsfullt sätt.

Lepras
2008-01-08, 16:54
Har bara en snubbe på jobbet som jag blir helt galen på*gah!*

Åker lastbil hela dagarna,vi är oftast 2-3 pers som jobbar samtidigt,väldigt kul jobb.
Men den här snubben stör mig och mina kollegor sjukt mycket,,sitter och smackar,blåser,rapar,osv..håller aldrig tyst..sen är han ett totalt kontrollfreak.
Sen lyssnar han inte på dom som är yngre,fast jobbat längre och kan jobbet bättre..

Löjtnant Blank
2008-01-08, 16:54
Råpuckokvot är 0% på min avdelning

He, he. Jag väljer att använda ett gammalt pokercitat från en känd film. Det kanske går att applicera även här? "Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker."

William
2008-01-08, 16:56
He, he. Jag väljer att använda ett gammalt pokercitat från en känd film. Det kanske går att applicera även här? "Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker."

Haha!

Även på mitt jobb är det relativt suckerfritt :em:

Gpajpen
2008-01-08, 16:56
haha :laugh: snafu vad tror du om det ? :D
Trevlig film för övrigt.

Snafu
2008-01-08, 16:57

Haha vafan, påhopp :)

shut teh face
2008-01-08, 17:19
Jag skulle uppskatta att det är cirka 10% arslen på alla jobb jag varit.
Cirka 15% är korkade och cirka 20-30% är riktigt riktigt trevliga. Resten är neutrala.

skaparn
2008-01-08, 17:28
Jag har spottat ett arsle redan, men tror ändå att det här är en klar förbättring. Men det klart. folk upphör ju aldrig att förvåna en, så någon öppnar snart garderobsdörren och outar sin nötighet. Jävlart säkert.

tjabon
2008-01-08, 17:59
Det positiva är dock att alla är relativt snälla.
Det finns ingen "Bully" som sätter sej på folk och är
riktigt elak.

Kwon
2008-01-08, 18:02
Dom e dock ganska nyfikna och spionerar för mycket, am i right Tjabon? :D

Animalistic
2008-01-08, 18:04
pluggar fortfarande
ca 40% av klassen är totalt pantade
(ja, det är barn & fritid :D)

jwzrd
2008-01-08, 18:10
2% (och det är jag som är retarden).

Yes
2008-01-08, 18:33
Verkar tyvär som det stämmer. Jag måste ju lätt vara det största UFO;t. Som tur är tycks dock de flesta ha en förlåtande attityd.

Fettecke
2008-01-08, 18:47
finns bara en person som jag blir knäpp på, luktar svett på flera meters avstånd, iofs är han ganska smart och allmänbildad, och drar sig inte för att visa det heller, Ganska överdrivet också... sen hjälper det inte att han är en lantis, som för 2 veckor sedan åt grisfötter vid fikarasten

tjabon
2008-01-08, 19:10
Dom e dock ganska nyfikna och spionerar för mycket, am i right Tjabon? :D

Ja, det är alldeles för mycket småstadsskvaller och spioneri,
men jag tror det lugnar ner sej med tiden.
Nyhetens behag osv....

mangemani
2008-01-08, 19:11
finns 2.
den första går det ej att resonera med,han vet bäst och det är hans ord eller inget som gäller,skulle man säga emot och säga sin åsikt,så höjer han rösten,blir tok upphetsad och ska direkt dumhetsförklara/trycka ner åsikterna.
när man sen ger upp(pga att man helt enkelt inte ser nån poäng i att säga sin åsikt och det man tycker,kan lika gärna säga den till närmaste tegelvägg) så ska han gå till närmaste person och fortsätta samtalet med denna och prata så högt så att man hör honom(gnäller och grinar då till personen att åsikten man hade inte stämde).
bara för att försöka provocera.

den andra är helt enkelt en pajas,ska dra en massa "slag under bältet" skämt mot folk,gör detta enbart när det är folk runt omkring honom,när man är ensamen med honom så blir han en feg liten skit och vågar knappt säga något.

Bronkitkorv
2008-01-08, 20:25
Där jag är nu finns det bara en knäppis men han är mest tjurig och ingen som jag bryr mej om allt för mycket, sen finns det ju han som ser ut som att han är en ingenjör fast han är en vanlig verkstads smed/alltiallo som mej. Det gör mej inget heller...

På det förra stället däremot.. fyfan.. där var nästan ALLA riktiga idioter *screwy*
Alla tävlade mot varandra istället för att hjälpa till där det behövdes plus att det fanns flera riktigt dumma och elaka typer i de lite högre positionerna. Efter ett halvår så vande man sej, nästan. skönt att slippa det stället.

Lellan
2008-01-08, 21:54
Vi har bara jobbat ihop sedan i oktobern, men jag gillar alla mer eller mindre. Inget råpucko, förutom jag själv ibland men det känns som att jag är det tillfälligt och de tror mig. Är så jäkla snurrig just nu. Tex igår, jag skulle ändra mitt schema men kunde FAN inte tänka. Fick engagera 2 kollegor och vissa ändringar de föreslog gick fasen inte in i mitt huvud.

Till slut erkände jag att jag faktiskt hade sirap i huvudet och bad dem fixa till något och säga hur jag skulle göra å så blev det. De var väldigt förstående, hoppas att de inte tänkte alltför elaka tankar. Har hunnit med att göra ett tjänstefel också, som nästan orsakade lite magsår ett tag tror jag, men chefen coolade ner mig och sa att hon hade gjort samma sak. Å att hon älskade människor som erkände sina misstag och visade på brister i organisationen. Fan va snälla jobbarkompisar jag har mao! *cupid*

Piranha
2008-01-08, 22:09
Jag är mer inne på javamannens linje där, om jag tänker efter lite så är jag själv nog den mest påfrestande personen på min arbetsplats.

regus
2008-01-08, 22:11
Jag jobbar på ett tvätteri....

kehekeahagaboom

petah
2008-01-08, 22:49
14% puckon på mitt jobb, 1/7, dvs jag.

Störig är jag nog å.

nr16
2008-01-09, 01:13
Går på gymnasiet och ca 85% av klassen är rent inteligensbefriade (inte IV), jag är inte en av dom.;)

Raggis
2008-01-09, 01:16
Går på gymnasiet och ca 85% av klassen är rent inteligensbefriade (inte IV), jag är inte en av dom.;)

Lite småroligt att du stavade intelligensbefriade fel :D

nr16
2008-01-09, 01:52
Lite småroligt att du stavade intelligensbefriade fel :D

haha oj :P, får man skylla på att man är trött *kissass* ?

dared
2008-01-09, 02:04
Jag har blivit mordhotad i chatten ett oräkneligt antal gånger. Verkar också finnas många som vill sätta på min 60-åriga Mamma. "I FK your mother" Jahopp

Chrillee
2008-01-09, 02:34
Jag jobbar på ett tvätteri....

kehekeahagaboom

Björnendsen knegare eller? =)

Toxic
2008-01-09, 03:40
Vi har bara jobbat ihop sedan i oktobern, men jag gillar alla mer eller mindre. Inget råpucko, förutom jag själv ibland men det känns som att jag är det tillfälligt och de tror mig. Är så jäkla snurrig just nu. Tex igår, jag skulle ändra mitt schema men kunde FAN inte tänka. Fick engagera 2 kollegor och vissa ändringar de föreslog gick fasen inte in i mitt huvud.

Till slut erkände jag att jag faktiskt hade sirap i huvudet och bad dem fixa till något och säga hur jag skulle göra å så blev det. De var väldigt förstående, hoppas att de inte tänkte alltför elaka tankar. Har hunnit med att göra ett tjänstefel också, som nästan orsakade lite magsår ett tag tror jag, men chefen coolade ner mig och sa att hon hade gjort samma sak. Å att hon älskade människor som erkände sina misstag och visade på brister i organisationen. Fan va snälla jobbarkompisar jag har mao! *cupid*

Lellan jobbar inom kyrkan ?

On T:
Finns väl 4-5st på min avdelning som jag kan jobba normalt med... resten är det alltid nått, svettluktande, pratandes bakom ryggen på en, allmänt iq befriade, slöa långsamma eller lata, ja det finns en jäkla massa människor och när mitt eget tempo blir för högt för dem så får man kommentarer så som vem försöker du imponera på igentligen osv...:banned
ibland undrar man vad dem tänker när dem anställer igentligen...:D
Typ i stil med idag ska jag göra Toxic´s dag riktigt jävlig...

rolf
2008-01-09, 13:24
finns bara en person som jag blir knäpp på, luktar svett på flera meters avstånd, iofs är han ganska smart och allmänbildad, och drar sig inte för att visa det heller, Ganska överdrivet också... sen hjälper det inte att han är en lantis, som för 2 veckor sedan åt grisfötter vid fikarasten

HAHA du beskrev precis en kille på min klass! Lägg till överviktig bara så har du honom.

Löjtnant Blank
2008-01-09, 14:30
HAHA du beskrev precis en kille på min klass! Lägg till överviktig bara så har du honom.
Passar inte alla finnar in på den där beskrivningen?

mystic[-_-]
2008-01-09, 15:18
Toxic;2746321']Lellan jobbar inom kyrkan ?

On T:
Finns väl 4-5st på min avdelning som jag kan jobba normalt med... resten är det alltid nått, svettluktande, pratandes bakom ryggen på en, allmänt iq befriade, slöa långsamma eller lata, ja det finns en jäkla massa människor och när mitt eget tempo blir för högt för dem så får man kommentarer så som vem försöker du imponera på igentligen osv...:banned
ibland undrar man vad dem tänker när dem anställer igentligen...:D
Typ i stil med idag ska jag göra Toxic´s dag riktigt jävlig...

Vad jobbar du med Tony?

Versus
2008-01-09, 17:17
Idag fick jag en lunchlåda kastad på mig för att jag hade en annan åsikt vid lunchen. Men de är lungt, jag är van, oturligt nog...

Han är en tjock finne dessutom som vet bäst och aldrig har fel.

10 pers på firman ett råpucko de blir 10%, huvva.

Granatgiraffen
2008-01-09, 17:30
Idag fick jag en lunchlåda kastad på mig för att jag hade en annan åsikt vid lunchen. Men de är lungt, jag är van, oturligt nog...

Vad var det för mat?

Shakemynuts
2008-01-09, 22:20
Vad var det för mat?

LOL!!!! :D
Bäst fråga till den där posten.

Jag själv tänkte fråga, vad i helvete gjorde du när han kastade maten på dig och vad var det för åsikt? *mini* *mini* *mini* *mini* Fyfan vad jag skulle spårat om någon gjorde så på mig, pga en annan åsikt. Inget slagsmål osv, men jävlar vad förbannad jag skulle bli.

Shakemynuts
2008-01-09, 22:24
Edit: såg nu iofs att det var själva lådan han kastade på dig och inte maten.. MEN ÄNDÅ!!!

Snafu
2008-01-14, 16:11

UPDATE: Jag spottade en idiot, någon jag faktiskt misstänkt ett längre tag för att vara just idiot (och glömde bort när jag skrev i den här tråden för nån vecka sen) men jag förklarade bort det med att hon bara var amerikan/halv hippie/boklus och därför lite underlig. It is confirmed, hon är idijiiiit.

En kollega gick över för att prata och hon körde med:

"I am not a people person, talk to someone else".

Skön kommentar, nästan så jag vill använda den själv.

tjabon
2008-01-14, 16:54

Bättre det än att hålla på med insinuationer och förtäckta
kommentarer bakom ryggen på folk....(som händer här)

Löjtnant Blank
2008-01-14, 19:20
Vilken fantastisk kommentar! Tänk om man skulle våga sig på den någon gång...

skaparn
2008-01-14, 21:25
Vilken fantastisk kommentar! Tänk om man skulle våga sig på den någon gång...

Mmm, jag instämmer. Frågan är hur den skulle lyda på svenska.

"Var snäll och tala med någon annan, människor är inte riktigt min grej", låter ju typ som att man gör det med getter på fritiden.

Löjtnant Blank
2008-01-14, 22:18
Mmm, jag instämmer. Frågan är hur den skulle lyda på svenska.

"Var snäll och tala med någon annan, människor är inte riktigt min grej", låter ju typ som att man gör det med getter på fritiden.

Ha, ha!

Är nonverbal kommunikation lika effektiv? Jag tänker på den klassiska "talk to the"...

http://i2.tinypic.com/6z528lf.jpg

wintersnowdrift
2008-01-14, 22:25
UPDATE: Jag spottade en idiot, någon jag faktiskt misstänkt ett längre tag för att vara just idiot (och glömde bort när jag skrev i den här tråden för nån vecka sen) men jag förklarade bort det med att hon bara var amerikan/halv hippie/boklus och därför lite underlig. It is confirmed, hon är idijiiiit.

En kollega gick över för att prata och hon körde med:

Skön kommentar, nästan så jag vill använda den själv.

Grym! Första citatet jag känner att jag skulle vilja ha som signatur... skulle det inkräkta på hennes och/eller din upphovsrätt? :em:

//Kristin

vxcv
2008-01-14, 22:58
Vi är runt 20 personer på mitt jobb och det är väl en 8st som är normala, resten är antingen riktiga idioter, alkisar eller straffade brottslingar. En stor del av är också med i jehovas och div andra sällskap.

Pata
2008-01-14, 23:19
Liten firma på 10 pers. Inte en nöt. Dock en nyanställd som är alldelles för tyst och asocial för sitt eget bästa.

På förra jobbet (landstinget) var vi väl närmare 50 och där var väl en 30% rena %¤#%¤%! Trångsynta, rädda för förändring, gammalmodiga, egocentriska, lata och tyckte allmänt synd om sig själva. *gah!*

The_RobRoy
2008-01-14, 23:26
Liten firma på 10 pers. Inte en nöt. Dock en nyanställd som är alldelles för tyst och asocial för sitt eget bästa.

Det är väl erat jobb att se till att han kommer med i gänget?

Osten80
2008-01-14, 23:27
Vi är runt 20 personer på mitt jobb och det är väl en 8st som är normala, resten är antingen riktiga idioter, alkisar eller straffade brottslingar. En stor del av är också med i jehovas och div andra sällskap.

Haha. Vad är det för ett jävla ställe?

Ryska_raketen
2008-01-14, 23:28
Haha. Vad är det för ett jävla ställe?

Antagligen en helt vanlig flyttfirma, LOL!

Osten80
2008-01-14, 23:28

Haha. Lysande.

Osten80
2008-01-14, 23:29
Antagligen en helt vanlig flyttfirma, LOL!

Vad gör du uppe? *gah!*

Ryska_raketen
2008-01-14, 23:32
Vad gör du uppe? *gah!*

raggar, du?

Osten80
2008-01-15, 00:01
raggar, du?

Truck???

Pata
2008-01-15, 00:09
Det är väl erat jobb att se till att han kommer med i gänget?

Tro mig, vi har försökt.

Wikner
2008-01-15, 00:59
Tro mig, vi har försökt.

Alkohol !

MojjMojj
2008-01-15, 04:42
Seriöst så är jag oftast en av de personerna som irriterar flest arbetskamrater.

Så lite PK som det går och en jäkla massa diskussioner om vad som är dåligt och vad för saker som kommer göra det värre, oavsett vad det är ^^

Toxic
2008-01-15, 05:09
En av dem kvinnliga kollegorna är en sådan som pratar konstant...
om allt o alla speciellt om mig när jag inte är där, även springer och säger saker till chefen som att jag går hem för jag är trött osv, delvis är problemet att hon ljuger om varför jag går hem sedan också det att hon överhuvudtaget lägger sig i något som inte rör henne!
Detta har ju börjat ställa till en del problem för mig med min arbetsgivare då.
Så igår fick jag nog när jag fick höra att hon kommenterat min skada i handen som att näe det fanns inget blod på plåten han skar sig för att få ledigt(även detta gick hon och påstod till chefen)

Slutgiltigt så blev resultatet av mitt samtal med chefen igår att hon inte får vidareanställning på bygget när det är dags för det. :hbang: :D
Dock ska vidare diskussion tas idag om ev omplacering på henne, samt om hur kontakten med vår riktiga arbetsgivare ska tas(konsult).

Daniiiel
2008-01-15, 07:10
0% alla är helt jävla underbara på jobbet.

hahavaffan
2008-01-15, 08:30
He, he. Jag väljer att använda ett gammalt pokercitat från en känd film. Det kanske går att applicera även här? "Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.":D

skaparn
2008-01-15, 09:47
GAAAAAAAAAAAAAAHH Jag fakking (skjorta) roidar!!!!!!!!

Mina kollegor alltså.
Nu står några nötter och diskuterar hur SJUKT stora friidrottare är, och hur de inte kan ha några vanliga kläder, utan måste specialsy allt. LÅREN är så BISARRT stora på Kallur(arna) att det finns inte en chans att hitta en klänning(!).

Kan folk bara hålla käften? Eller så är jag koloskadad.

skaparn
2008-01-15, 09:50
Och det bara fortsätter. DE DRICKER INTE ALKOHOL NÅGONSIN!!?? FATTA ALLTSÅ HUR MYCKET IDROTTSMÄNNEN OCH KVINNORNA (fast de är ju inte kvinnor, de har ju muskler) HAR FÖRSAKAT.

Och nu tror ni kanske det här är vår spokorgstömmarpersonal som står en bit bort och överträffar varandra. Tvärtom skulle jag gissa att den genomsnittliga inkomsten är en bra bit över 400k/år.

edit: ska tillägga att mitt mål är att lära mig ignorera sådant. Det fick bli hörlurar och Alison Krauss istället. Mycket bättre

bubbe
2008-01-15, 10:01
Frågan är om alla andra är dumma i huvudet eller om det handlar om en själv?

En bra inställning tycker jag är att alla människor tillför något, att man är olika betyder inte automatiskt att något är till det sämre. Utnyttja olikheterna, lär dig acceptera att alla inte är samma expert på alla dina områden, bli vän med dom du inte klarar av så ska du se att där finns en massa bra att hämta.

Mago
2008-01-15, 10:04
LÅREN är så BISARRT stora på Kallur(arna) att det finns inte en chans att hitta en klänning(!).

Hahah. :hbang:

skaparn
2008-01-15, 10:05
Frågan är om alla andra är dumma i huvudet eller om det handlar om en själv?

En bra inställning tycker jag är att alla människor tillför något, att man är olika betyder inte automatiskt att något är till det sämre. Utnyttja olikheterna, lär dig acceptera att alla inte är samma expert på alla dina områden, bli vän med dom du inte klarar av så ska du se att där finns en massa bra att hämta.

Ehhh, nu känner ju jag mig lite som en dålig människa...

Men du har helt rätt. Jag lär knappast må bättre av att spendera mina resterande 40(!?) år i arbetslivet med att vara förbannad. För folk lär inte bli smartare.

bubbe
2008-01-15, 10:12
Ehhh, nu känner ju jag mig lite som en dålig människa...

Men du har helt rätt. Jag lär knappast må bättre av att spendera mina resterande 40(!?) år i arbetslivet med att vara förbannad. För folk lär inte bli smartare.

Jag tror de flesta som inte tänker sig för, upplever människor som inte är likt en själv är konstiga/dumma/idioter/bonnig/snobbig etc.

Det bästa man kan göra med en sådan person är att lära känna och ge dom en chans, oftast finns där så mycket mer än man upplever på ytan. Sen finns det såklart människor man aldrig kommer gå helt jämnt ut med men det är sånt man får leva med.

skaparn
2008-01-15, 10:14
Då väntar jag en vecka till med att gå Postal(tm).

JJ
2008-01-15, 10:17
Då väntar jag en vecka till med att gå Postal(tm).

Sen har jag upptäckt en sak (efter att ha gått den långa vägen och faktiskt försökt prata med några av freaksen). De vet egentligen bättre, men pratar ändå vidare som om de inte kunde ett skit. Typ för att de tycker att det är roligt. prova, gå och fråga om det verkligen är sant. Finns det inte en enda klänning som passar systrarna Kallur.

skaparn
2008-01-15, 10:23
Sen har jag upptäckt en sak (efter att ha gått den långa vägen och faktiskt försökt prata med några av freaksen). De vet egentligen bättre, men pratar ändå vidare som om de inte kunde ett skit. Typ för att de tycker att det är roligt. prova, gå och fråga om det verkligen är sant. Finns det inte en enda klänning som passar systrarna Kallur.

Bra tips.

Förövrigt har jag svårt se att det finns en klänning som inte passar systrarna Kallur. Sjukt bra kroppar.

Men jag håller inne med det. Ett litet tag till. Kanske.

JJ
2008-01-15, 10:28
Bra tips.

Förövrigt har jag svårt se att det finns en klänning som inte passar systrarna Kallur. Sjukt bra kroppar.

Men jag håller inne med det. Ett litet tag till. Kanske.

Mig ger det lite sinnessro. Jag kan låtsas att deras konversation är fiktiv och att de egentligen har alla hästar i stallet.

MojjMojj
2008-01-15, 14:40
Mig ger det lite sinnessro. Jag kan låtsas att deras konversation är fiktiv och att de egentligen har alla hästar i stallet.

Ofta så det ser ut när kollegorna och jag snackar skit, dvs ironi på hög nivå om allt. Att man sedan måste sitta och förklara för de "riktiga" idioterna, som inte förstår att man är ironisk, att man skämtar osv.

Verkar som om ironi är väldigt svårt, för en stor del, att förstå. Säkert delvis för de sätter sig själva på pedistal och tar för givet att "folk" är för dumma för att kunna vara ironiska :D

JJ
2008-01-15, 15:07
Ofta så det ser ut när kollegorna och jag snackar skit, dvs ironi på hög nivå om allt. Att man sedan måste sitta och förklara för de "riktiga" idioterna, som inte förstår att man är ironisk, att man skämtar osv.

Verkar som om ironi är väldigt svårt, för en stor del, att förstå. Säkert delvis för de sätter sig själva på pedistal och tar för givet att "folk" är för dumma för att kunna vara ironiska :D

Jag pratar inte om ironi, jag pratar om folk som pratar för pratandets skull.

skaparn
2008-01-15, 15:17
Jag pratar inte om ironi, jag pratar om folk som pratar för pratandets skull.

Ja, ironi börjar vara något man tar till först i efterhand när man blivit ifrågasatt för att ursäkta allsköns dumheter eller att man bara inte förstått. MEN JAG VAR JU IRONISK!!11

mini
2008-01-15, 15:19
Att behöva förklara ironi är fetfail och gör att man inte bör bruka det innan man lärt sig ordentligt.

Loke
2008-01-15, 15:40

Exakt. Och inte bara regelrätt ironi, utan även jargong som varken är ironisk eller ärlig, den är helt enkelt inte kopplad till verkligheten.

Det är så tröttsamt med folk som måste ha alla åsikter och känslor serverade helt ordagrant för att förstå vad folk menar. Jag tror dels att det är som du säger, att de sätter sig själva på en pedistal och tar för givet att folk är dumma redan från början. Sen tror jag också det handlar om en dömmande attityd, där man har svårt att bara acceptera "det här förstod jag inte" utan måste analysera ner allt till ett slutgiltigt svar och placera alla människor i ett fack.

Det verkar vara två helt olika typer av människor, för vissa man stöter på har verkligen skitsvårt för den har typen av jargong och blir skitsura för att folk vräker ur sig dumheter jämt. Andra smälter direkt in och förstår vad som är allvar, vad som är ironi, och vad som är... ingenting.

Snafu
2008-01-15, 15:47
Btw, starta aldrig företag ihop med polare.

tntballe
2008-01-15, 15:56
På mitt skift är det 1(av 6) som är störande. Inte på det sättet att han inte kan något, utan att han tror att han kan allt.

T.ex. Om jag berättat om hur det varit på mitt förra jobb, så kan han börja anklaga mig för att inte tala sanning.

Jag: På förra stället hade vi oxå gamla maskiner, dock inte lika uråldriga som dom här.
Idiot: He, det där stämmer inte.(Med en överlägsen ton)
Jag: Jag vet vad jag snackar om, jobbade där tillräckligt länge för att ha koll.
Idiot: Nä, det där är inte sant. För 5 år sedan var jag på rundtur där. Så jag vet att allt är nytt.
Jag: Men dom visar ju bara det nyaste på rundturer.
Idiot: Nej, jag vet att det inte är så.
Jag: Du vet ju självklart bäst, jag e helt trög som kan tro något annat. Din rundtur gav större inblick än flera år på företaget.
Sen slutar jag diskutera.

Och så kan han hålla på i precis alla ämnen som finns.
Klankar ner på allt han inte gjort.
Samma sak gällande träning o mat. Jag äter för mycket, jag äter för lite. Jag är dum i huvudet som tränar.
Han jag tränar med hade kromosomfel enligt idioten, eftersom underarmarna inte hade växt lika mycket som överarmarna.

z_bumbi
2008-01-15, 16:09
Btw, starta aldrig företag ihop med polare.

Gör du det i alla fall så se till att ha 51% av aktierna, gärna mer.

Snafu
2008-01-15, 16:11
Gör du det i alla fall så se till att ha 51% av aktierna, gärna mer.

Jovars tanken slog mig när jag reggade företaget :) Han skulle aldrig få reda på det.

Men det känns surt att jag gör allt jobb, och då menar jag allt, men fortfarande splitta 50% av pengarna. Mummel.

Så går det när man gör affärer på fyllan. "eeey bruschan vi kör 50/50 alll the way". *high five*

MojjMojj
2008-01-15, 16:36
Att behöva förklara ironi är fetfail och gör att man inte bör bruka det innan man lärt sig ordentligt.

Sedan att det finns en väldigt stor mängd som inte alls förstår ironi är utom ditt förstånd?

Kanske slänger upp en undersökning om det här om jag hittar den. Du kommer nog bli överraskad av hur mkt folk (speciellt killar) som inte fattar ett dugg av ironi. Utan får gissa sig till det :P

Trance
2008-01-15, 16:41
Sedan att det finns en väldigt stor mängd som inte alls förstår ironi är utom ditt förstånd?

Kanske slänger upp en undersökning om det här om jag hittar den. Du kommer nog bli överraskad av hur mkt folk (speciellt killar) som inte fattar ett dugg av ironi. Utan får gissa sig till det :P

mini var ironisk.

skaparn
2008-01-15, 16:54
Det här, uttalat fem meter bort, om något är väl störigt:

"Ja, men då kan vi väl peta på den gris som sover"

mini
2008-01-15, 17:25
Det här, uttalat fem meter bort, om något är väl störigt:

"Ja, men då kan vi väl peta på den gris som sover"

Speciellt om du inte sov.