handdator

Visa fullständig version : Brösten ser slappa ut

estranegd__
2008-01-07, 20:00
Jag är en grabb på 25 år som har ett problem.

Just nu håller jag igång med min deff, har nu ca 8 kilo som ska bort innan sommaren.
Deffen går bra men jag har under hela mitt liv haft lite "halv slappa bröst". Nej inte direkt hängbröst för jag har varit riktigt deffad vid ett par tillfällen och har en ganska normal kropp men med helt ok muskler.

Men jag har märkt, vid ett par tillfällen så ser mina bröst nästan helt perfekta ut, efter dush, direkt när jag vaknar på morgonen, när jag fryser, och direkt efter träningen. Då ser dom alltså helt perfekta ut.

Men när jag mitt på dagen tar av mig och ser mig i spegeln då ser brösten tröttare ut. Men när jag tagit en dush å kliver ut från duschen så ser dom 10 ggr fastare ut för att jag huttrar lite.

Hur får jag brösten att se "morgon fasta" ut hela tiden ? Finns det krämer eller dylikt? Och varför ser dom fastare ut när jag fryser? är det för att bröstvårtorna blir styva?

många svar önskas :)

Raggis
2008-01-07, 20:12
Låter som puffy nipples.

Animalistic
2008-01-07, 20:15

Just nu håller jag igång med min deff, har nu ca 8 kilo som ska bort innan sommaren.
Deffen går bra men jag har under hela mitt liv haft lite "halv slappa bröst". Nej inte direkt hängbröst för jag har varit riktigt deffad vid ett par tillfällen och har en ganska normal kropp men med helt ok muskler.

Men jag har märkt, vid ett par tillfällen så ser mina bröst nästan helt perfekta ut, efter dush, direkt när jag vaknar på morgonen, när jag fryser, och direkt efter träningen. Då ser dom alltså helt perfekta ut.

Men när jag mitt på dagen tar av mig och ser mig i spegeln då ser brösten tröttare ut. Men när jag tagit en dush å kliver ut från duschen så ser dom 10 ggr fastare ut för att jag huttrar lite.

Hur får jag brösten att se "morgon fasta" ut hela tiden ? Finns det krämer eller dylikt? Och varför ser dom fastare ut när jag fryser? är det för att bröstvårtorna blir styva?

kan ha med det att göra, jag känner igen mig i din situation.
du kanske har lätt gynekomasti? har man ett lätt grad utav det så kan dom ju ses som "slappa", "hängiga" osv..

estranegd__
2008-01-07, 22:11
gynekomasti? Vad är/betyder det? Kan man göra något åt det?

Eddie Vedder
2008-01-07, 22:17

Gynekomasti är bröstkörtlar som utvecklas på män. Dels finns ju den typen av "man-boobs" som helöt enkelt beror på att man är fet eller lättare lagrar fett just där.

Men gynekomasti är verkligen bröstkörtlar, d.v.s. "woman-boobs" på män.;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Gynecomastia

Animalistic
2008-01-07, 22:21

finns massa olika grader utav det, men kläm lite! och känner du något hårt så är det antagligen bröstkörteln.
om man mår psykiskt dåligt av det kan man få gratisoperation (det fick jag)
annars får man punga ut en 15-20,000 för en privatoperation.

om det nu är det du har. men du verkar ju inte ha så stora besvär. så kan ju vara som eddie säger med att du har lite extra fett just där

fonzie
2008-01-08, 08:55
Tjena. Jag har också fått en operation för gyno. Detta pga ett hormonfel/pubertet. Inte pga AAS. Om du har några frågor så du kan ställa dem här så kan jag och Animal stå till tjänst. :D

Junior
2008-01-08, 13:12
Innan du springer iväg till kirurgen eller till doktorn för att få piller utskrivna så kan du ju undersöka andra möjligheter.
Exempel på varför man kan tycka att bröstmusklerna ser hängiga ut:

1. Man har gått ned mycket i vikt och huden har inte anpassat sig (än).
2. Man lagrar fortfarande en del fett runt bröstmusklerna och ser således inte så mycket av muskeln ännu.
3. Man har tömt sina glykogendepåer på grund av att man deffar.
4. Man har inte tränat tillräckligt mycket bröst ännu.
5. Man håller, av en eller annan anledning, vatten.

Bara några exempel på vad det skulle kunna bero på.

Jontelito
2008-01-08, 13:58
Jag har också "puffy-niples". Stör mig lite grann på det. Vad kan man göra åt det?

fonzie
2008-01-08, 15:53
Jag har också "puffy-niples". Stör mig lite grann på det. Vad kan man göra åt det?

Operation eller medicin. Det första är att föredra för (cancer)medicinen är svindyr och kan ge benskörhet som biverkning. Dock om det är ett bestående hormonfel kan knölarna komma tillbaka, eftersom man inte kan operera bort allt för det "kan se rätt galet ut". Det var vad min doktor sa till mig, så nu sitter jag här med knöliga bröst. *mini* Ärr är väl av mindre besvär eftersom de bara syns på nära håll.

Det värsta var att jag var tvungen att gå med ett "bröst-band" 3 VECKOR (!!!), var livrädd (8:e klass) att någon skulle märka det. Det blev varmt. ;)

Animalistic
2008-01-08, 16:21
Operationen tycker jag gick smidigt.
sen dagarna efter var man ju öm som faan
och minsta trappsteg kunde göra ont. men nu efteråt är jag så otroligt tacksam över att jag fick den gjord! att gå dit för undersökning skadar ju inte!
jag gick till plastikkirurgen på Sahlgrenska

Kille_90_ST
2008-01-08, 19:37

har precis samma problem som trådskapren!. håller på och deffa nu har nästan 4 synliga magrutor på magen men har fortfarande problem med fett runt brösten som stör mig något fruktansvärt. jag väger just nu 74 kg, är 183 cm lång. har fortfarande lite fett på magen men inte mycket, tror ni att det sista fettet kring brösten försvinner, när jag tappar det sista fettet runt magen eller borde jag börja fundera på och söka upp en läkare och undersöka om jag kan ha gynekomasti?

Jontelito
2008-01-08, 19:40
Operationen tycker jag gick smidigt.
sen dagarna efter var man ju öm som faan
och minsta trappsteg kunde göra ont. men nu efteråt är jag så otroligt tacksam över att jag fick den gjord! att gå dit för undersökning skadar ju inte!
jag gick till plastikkirurgen på Sahlgrenska

Fick du det gratis? Någon som kan förklara operationen samt hur det går till efteråt lite närmare? Hur ser bröstvårtorna ut efter ett ingrepp?

Animalistic
2008-01-08, 19:48
Fick du det gratis? Någon som kan förklara operationen samt hur det går till efteråt lite närmare? Hur ser bröstvårtorna ut efter ett ingrepp?

javisst!
jag skickade ett brev *vad det nu kallas* *grr* minnesförlust,
iaf så skrev jag ett brev till sahlgrenskas plastikkirurg där jag beskrev att jag trodde jag hade gynekomasti, att jag mådde psykiskt skitdåligt! (vilket jag gjorde) + la till bilder från olika vinklar på brösten. sen var det att vänta på svar.
fick svar och fick åka in på kontroll, tog 5 minuter och ett par kläm så var det färdigställt, fick då gå till en fotograf som var där som tog kort. sedan åka hem med order av läkaren att gå ner så mycket som möjligt tills operationen (vägde runt 108kg, gick ner till 84)
när det väl var dags så fick jag ett eget rum. och duschade med en superbakteriedödande tvål. efter några om och men så var jag påväg in till operations salen där jag fick träffa dom som skulle göra ingreppet. sen fick jag gasen och natti natti.
vaknade upp på "uppväcknings stället" heeelt borta & fick en glass som jag rätt fort spydde upp igen. sen däckade jag. efter ett tag blev jag väckt inne på rummet och blev till att ligga där under natten. fick massa bullar *popcorn* efter en natt så fick jag gå hem. stannade första dagen efteråt hemma, i sängen. hade ett kraftigt bandage över och var mycket öm. skoldagarna i ungefär 2 veckor efteråt var titt som tätt smärtsamma, minsta lilla "studs" i bröstet gjorde väldigt ont. och efter ett gäng dagar fick jag åka tillbaka och ta bort stygnen, och sedan vänta på att svullnaden skulle gå ner.

här har du en 2 veckor gammal bild.
http://www.uploadgeek.com/uploads456/3/DSC00074.JPG (http://www.uploadgeek.com)
sparar du den, och zoomar in kan du se små ärr under teh n1pples. inte mycket mer än det.
jag är nöjd :thumbup:

Jontelito
2008-01-08, 19:53
javisst!
jag skickade ett brev *vad det nu kallas* *grr* minnesförlust,
iaf så skrev jag ett brev till sahlgrenskas plastikkirurg där jag beskrev att jag trodde jag hade gynekomasti, att jag mådde psykiskt skitdåligt! (vilket jag gjorde) + la till bilder från olika vinklar på brösten. sen var det att vänta på svar.
fick svar och fick åka in på kontroll, tog 5 minuter och ett par kläm så var det färdigställt, fick då gå till en fotograf som var där som tog kort. sedan åka hem med order av läkaren att gå ner så mycket som möjligt tills operationen (vägde runt 108kg, gick ner till 84)
när det väl var dags så fick jag ett eget rum. och duschade med en superbakteriedödande tvål. efter några om och men så var jag påväg in till operations salen där jag fick träffa dom som skulle göra ingreppet. sen fick jag gasen och natti natti.
vaknade upp på "uppväcknings stället" heeelt borta & fick en glass som jag rätt fort spydde upp igen. sen däckade jag. efter ett tag blev jag väckt inne på rummet och blev till att ligga där under natten. fick massa bullar *popcorn* efter en natt så fick jag gå hem. stannade första dagen efteråt hemma, i sängen. hade ett kraftigt bandage över och var mycket öm. skoldagarna i ungefär 2 veckor efteråt var titt som tätt smärtsamma, minsta lilla "studs" i bröstet gjorde väldigt ont. och efter ett gäng dagar fick jag åka tillbaka och ta bort stygnen, och sedan vänta på att svullnaden skulle gå ner.

här har du en 2 veckor gammal bild.
http://www.uploadgeek.com/uploads456/3/DSC00074.JPG (http://www.uploadgeek.com)
sparar du den, och zoomar in kan du se små ärr under teh n1pples. inte mycket mer än det.
jag är nöjd :thumbup:

Nice=) har du några före bilder? Jag är 17 nu, fyller arton i november. Kan jag då få ett gratis ingrepp?

Animalistic
2008-01-08, 20:00
Nice=) har du några före bilder? Jag är 17 nu, fyller arton i november. Kan jag då få ett gratis ingrepp?

tyvärr inga före bilder =/ ny dator..
jag var 17 när jag gjorde det, och skulle fylla 18 det året så det borde gå utmärkt. var noga med var du skriver i brevet bara! skriv utförligt.
jag fick från början 4års väntetid men lyckades få en tid efter otroliga 3veckor då en patient hade avböjt operationen.

Jontelito
2008-01-08, 20:44
tyvärr inga före bilder =/ ny dator..
jag var 17 när jag gjorde det, och skulle fylla 18 det året så det borde gå utmärkt. var noga med var du skriver i brevet bara! skriv utförligt.
jag fick från början 4års väntetid men lyckades få en tid efter otroliga 3veckor då en patient hade avböjt operationen.

Ojdå, tänk om man börjar trivas med sina vårtor efter 4år? Kanske får jobb på en freakshow. Skämt åsido. Fler tips om brevskringving mottages med stor glädje.

Jontelito
2008-01-08, 20:52
Ojdå, tänk om man börjar trivas med sina vårtor efter 4år? Kanske får jobb på en freakshow. Skämt åsido. Fler tips om brevskringving mottages med stor glädje.

*brevskringving=tips på vad skriva i brevet.

Kille_90_ST
2008-01-08, 21:04
eftersom flera har skrivit med personliga erfarenheter. så undrar var bokar jag tid för att kolla upp det här kan man gå till vårdcentralen och låta en läkare undersöka ifall vad det kan röra sig. jag är 17 måste jag ha med mig föräldrarna vid det här besöket?

Sorry12
2008-01-08, 21:12
hm.. hur ser det ut?
för jag e kille, o har lite fett på magen och så.. men jag har väl ingen sjukdom?!Oo
är 14 år, inga stora bröst, men ändå *gah!*

Raggis
2008-01-08, 21:19
hm.. hur ser det ut?
för jag e kille, o har lite fett på magen och så.. men jag har väl ingen sjukdom?!Oo
är 14 år, inga stora bröst, men ändå *gah!*

Nej, du har ingen sjukdom.

Sorry12
2008-01-08, 21:25
Nej, du har ingen sjukdom.

såg det nu, kolla wiki..

fonzie
2008-01-08, 21:57
Animalistic:

Tog de bort all körtelvävnad? Isf blev det bra? Kan inte se någon bild.
Varför fick du gyno?

Jag är inte så nöjd med min operation, huden är lite släpp och bröstvårtorna pekar innåt titt som tätt, ärren var inte precis snygga heller. Just att de inte fick bort allt stör mig något så enormt...Nu när ja slutat med (cancer)medicinen (på doktor [läs: professor])s inverkan så har knölarna börjat växa o ömma. Jag vet inte vad man ska behöva göra för att få det överstökat. Känns som man måste gå med D-kupa för få ett ingrepp.

Animalistic
2008-01-08, 22:09
Animalistic:

Tog de bort all körtelvävnad? Isf blev det bra? Kan inte se någon bild.
Varför fick du gyno?

Jag är inte så nöjd med min operation, huden är lite släpp och bröstvårtorna pekar innåt titt som tätt, ärren var inte precis snygga heller. Just att de inte fick bort allt stör mig något så enormt...Nu när ja slutat med (cancer)medicinen (på doktor [läs: professor])s inverkan så har knölarna börjat växa o ömma. Jag vet inte vad man ska behöva göra för att få det överstökat. Känns som man måste gå med D-kupa för få ett ingrepp.

japp de gjorde det, och så fettsög dom lite också
gyno via generna. pappa & lillebror har de också.
jo mina bröstvårtor är också lite skumma, men inte något extremt

http://i8.tinypic.com/6opew75.jpg

fonzie
2008-01-08, 22:13
Det där ser ju inte alls konstigt ut! *grr27* Vad snackade min läkare om?! *grr*

Animalistic
2008-01-08, 22:16
Det där ser ju inte alls konstigt ut! *grr27* Vad snackade min läkare om?! *grr*

från sidan ser det lite skumt ut. när jag är avslappnad sticker dom ändå ut en bit. och det är inte muskler :P mest fett iaf

Jontelito
2008-01-08, 22:17
Frågan är om det är värt det om det blir ett misslyckat ingrepp. Har endast lite svampiga bröstvårtor, inget farligt som jag lider av. Dock så stör det lite att brösten ser mycket bättre ut efter att jag har duschat.

Animalistic
2008-01-08, 22:20
Frågan är om det är värt det om det blir ett misslyckat ingrepp. Har endast lite svampiga bröstvårtor, inget farligt som jag lider av. Dock så stör det lite att brösten ser mycket bättre ut efter att jag har duschat.

och om du nu inte ens har en stor anledning, så är det nog mycket mindre chans att du får operationen. eller du får nog en väldigt lång väntetid iaf.
håller med dig om det med duschen! ^^
ta dig en funderare :thumbup:

EDIT: kan tillägga att jag hade turen att få bli opererad av sveriges främsta plastikkirurg

Buken
2008-01-09, 10:56
hmm kollade på mig själv lite då jag kände igen mig, mina bröst ser bra ut i förhållande till övrig kroppsform då är kallt nyduschad etc, men om jag är varm blir dom lite slappa har väldigt små bröstvårtor som nästan helt försvinner och vårtgårdarna blir mjuka och spetsiga typ ;O har alltid haft komplex för detta, samt att jag har lätt att få fett runt bröstområdet, nu kände jag lite och jag har
faktiskt små knölar precis bakom vårtgårdarna, kan även minnas att dom har ömmat några gånger under puberteten... I mina öron låter det som gynekomasti,
Borde inte jag ha ganska lätt för att få en operation för detta då jag till och med har blivit utsatt för mobbing pga det i högstadiet då jag var mullig och fick ganska stora tutts... Sedan dess har jag ganska stora komplex som förståeligt är.

Luddigt som fan uttryckte mig äckligt dåligt... men det bjuder jag på.

Animalistic
2008-01-09, 11:49
hmm kollade på mig själv lite då jag kände igen mig, mina bröst ser bra ut i förhållande till övrig kroppsform då är kallt nyduschad etc, men om jag är varm blir dom lite slappa har väldigt små bröstvårtor som nästan helt försvinner och vårtgårdarna blir mjuka och spetsiga typ ;O har alltid haft komplex för detta, samt att jag har lätt att få fett runt bröstområdet, nu kände jag lite och jag har
faktiskt små knölar precis bakom vårtgårdarna, kan även minnas att dom har ömmat några gånger under puberteten... I mina öron låter det som gynekomasti,
Borde inte jag ha ganska lätt för att få en operation för detta då jag till och med har blivit utsatt för mobbing pga det i högstadiet då jag var mullig och fick ganska stora tutts... Sedan dess har jag ganska stora komplex som förståeligt är.

Luddigt som fan uttryckte mig äckligt dåligt... men det bjuder jag på.

tyckte du uttryckte dig ärligt & lättläst :)
jo du borde få operation. anser jag, men be om att få gå på kontroll hos en plastikkirurg på ett sjukhus. så kan dom bedömma, och var inte rädd att berätta att du varit mobbad, har komplex etc.. operationen är vanliga än vad man tror. likadant gyno är vanliga är man tror.
Lycka till :):thumbup:

uffarn82
2008-01-11, 09:41
Operation eller medicin. Det första är att föredra för (cancer)medicinen är svindyr och kan ge benskörhet som biverkning. Dock om det är ett bestående hormonfel kan knölarna komma tillbaka, eftersom man inte kan operera bort allt för det "kan se rätt galet ut". Det var vad min doktor sa till mig, så nu sitter jag här med knöliga bröst. *mini* Ärr är väl av mindre besvär eftersom de bara syns på nära håll.

Det värsta var att jag var tvungen att gå med ett "bröst-band" 3 VECKOR (!!!), var livrädd (8:e klass) att någon skulle märka det. Det blev varmt. ;)

vad heter denna cancer medicin+ vad e de för mängder tabletter per dag man pratar om?
har med haft lite problem med detta o har varit hos läkare men ingen operation ell medicin eftersom dom i nuläget propsar på att man alla fall skall vara över 25 år innan operation sker pga att man annars inte är fullt färdigutevcklad.
men men läkaren tycker ändå inte mitt är allvarligt o sen är jag över 25 men tycker ändå jag skall vänta.

Oh-la-la
2008-01-11, 10:05
skulle man inte kunna träna bort det? eller iaf så de blir mindre synligt eller kommer dom alltid att hänga lite?

fonzie
2008-01-11, 10:08
vad heter denna cancer medicin+ vad e de för mängder tabletter per dag man pratar om?
har med haft lite problem med detta o har varit hos läkare men ingen operation ell medicin eftersom dom i nuläget propsar på att man alla fall skall vara över 25 år innan operation sker pga att man annars inte är fullt färdigutevcklad.
men men läkaren tycker ändå inte mitt är allvarligt o sen är jag över 25 men tycker ändå jag skall vänta.

Jag har provat 2, Arimidex och Femar. Den första minskar Östrogenet till 20%, den andra till 5% om jag minns rätt. Inga biverkningar men dyrt blev det.

uffarn82
2008-01-11, 10:12
hur funkade det för dig gick du till en läkare o förklarade ditt problem o helt enkelt fick det utskrivet ell ordnade du det på annat sätt?
som sagt jag själv har inte så farligt o de verkar inte läkarna tycka heller fast ja överdrivit o gnällt rätt så bra.
men känns ändå som det skulle gå att få bättre resultat än vad de e.

resultaten efteråt va blev det bestående bättre ell kom det tillbaka så fort du slutade med medicin kuren?

Eddie Vedder
2008-01-11, 13:57
skulle man inte kunna träna bort det? eller iaf så de blir mindre synligt eller kommer dom alltid att hänga lite?

Beror på om man pratar om äkta gynekomasti eller om det bara är fett. Fettet går ju såklart att banta bort även om vi alla har olika förutsättningar för var vi lagrar/förbränner i större/mindre utsträckning.

Men bröstkörtlar är ju inget som tränas bort även om kroppsfettmängden såklart även där spelar in för hur stora tuttar man har.

Oh-la-la
2008-01-11, 14:27
Beror på om man pratar om äkta gynekomasti eller om det bara är fett. Fettet går ju såklart att banta bort även om vi alla har olika förutsättningar för var vi lagrar/förbränner i större/mindre utsträckning.

Men bröstkörtlar är ju inget som tränas bort även om kroppsfettmängden såklart även där spelar in för hur stora tuttar man har.

har själv lite slappa bröst. har dock ett litet fett lager och inte mycket muskler att skryta med. Men min vänstra nippel är en bit längre ner än min högra. detta borde jag väl kunna fixa med lite träning?

Raggis
2008-01-11, 16:11
har själv lite slappa bröst. har dock ett litet fett lager och inte mycket muskler att skryta med. Men min vänstra nippel är en bit längre ner än min högra. detta borde jag väl kunna fixa med lite träning?

Kan vara pseudogynekomasti. Gynekomasti, orsakad av fett. Tryck lite lätt på aerolan, så ska du i regel känna något spindelnätsaktigt/hårt (om det är bröstvävnad alltså).

fonzie
2008-01-12, 18:34
hur funkade det för dig gick du till en läkare o förklarade ditt problem o helt enkelt fick det utskrivet ell ordnade du det på annat sätt?
som sagt jag själv har inte så farligt o de verkar inte läkarna tycka heller fast ja överdrivit o gnällt rätt så bra.
men känns ändå som det skulle gå att få bättre resultat än vad de e.

resultaten efteråt va blev det bestående bättre ell kom det tillbaka så fort du slutade med medicin kuren?

Har ett hormonfel så min doktor har alltid klämt på mig för att se om det kommit.
Det började i 4:e klass. Fick Arimidex och efter två år var det helt borta, hade dock kvar en del fett på stället. Risken fanns för benskörhet och jag fick sluta med Arimidex. Det kom tillbaka och ett år efter det fick jag operation. Dem tog inte bort allt. Senare började jag på Femar. Slutat nu och har ansökt om operation via min nya endokrinolog.

Animalistic
2008-01-12, 18:42
Har ett hormonfel så min doktor har alltid klämt på mig för att se om det kommit.
Det började i 4:e klass. Fick Arimidex och efter två år var det helt borta, hade dock kvar en del fett på stället. Risken fanns för benskörhet och jag fick sluta med Arimidex. Det kom tillbaka och ett år efter det fick jag operation. Dem tog inte bort allt. Senare började jag på Femar. Slutat nu och har ansökt om operation via min nya endokrinolog.

jobbigt med strul =/
hoppas det försvinner för gott nu!

fonzie
2008-01-12, 19:07
jobbigt med strul =/
hoppas det försvinner för gott nu!

Hope so!
Vet du vad riskerna är med att ta bort vävnaden helt?

Animalistic
2008-01-12, 19:11
Hope so!
Vet du vad riskerna är med att ta bort vävnaden helt?

nej, ingen aning :confused:
vet inte iof om dom tagit bort all min. men tror det, vadå då?

fonzie
2008-01-12, 19:12
nej, ingen aning :confused:
vet inte iof om dom tagit bort all min. men tror det, vadå då?

Min doktor sa att det inte var bra. Men jag förstår fortfarande inte varför. :confused:

duckface
2008-01-12, 19:59
tar man bort all körtelvävnad drar sig bröstvårtan innåt.

jag tror trådskaparen drar på sig vatten, gör det själv när jag slarvar med kosten

RanShi
2008-01-12, 20:05
jag har rätt mycket shiet i mina nipples. Dom är inte som påtatuerade som på många andra utan står ut själva lite.

Men det är bara kinky, inget jag stör mig på..

tsp
2008-01-13, 23:22
Här sitter jag med mina tuttar och blir orolig! :O Har en del fett på kroppen men inte jättemycket, väger 95kg på 194cm. Har i hela mitt liv varit lite småmullig typ, absolut inte tjock men lite fetare än polarna bara. Mitt kroppsfett lägger sig gärna runt bröstområdet, men jag har ju absolut inte några hängpattar för jag är ju inte tjock som sagt! Men brästvårtorna/vårtgårdarna är typ lite "toppiga" vilket ser rätt fag ut! Dock är ser tuttarna rätt bra ut när vårtorna är styva för då är dem inte toppiga längre! Är detta något som jag kan förbättra/bli av med genom att gå ner i vikt?

Raggis
2008-01-13, 23:35
Här sitter jag med mina tuttar och blir orolig! :O Har en del fett på kroppen men inte jättemycket, väger 95kg på 194cm. Har i hela mitt liv varit lite småmullig typ, absolut inte tjock men lite fetare än polarna bara. Mitt kroppsfett lägger sig gärna runt bröstområdet, men jag har ju absolut inte några hängpattar för jag är ju inte tjock som sagt! Men brästvårtorna/vårtgårdarna är typ lite "toppiga" vilket ser rätt fag ut! Dock är ser tuttarna rätt bra ut när vårtorna är styva för då är dem inte toppiga längre! Är detta något som jag kan förbättra/bli av med genom att gå ner i vikt?

Låter som puffy nipples. Nä, det går inte att banta bort, iom att bröstkörteln troligtvis är aningens förstorad.

tsp
2008-01-13, 23:42
Låter som puffy nipples. Nä, det går inte att banta bort, iom att bröstkörteln troligtvis är aningens förstorad.

Känner absolut ingenting hårt eller så bakom. Bara "tom" hud känns det som kan man säga.. Eller jo, lite bröstkörtel kanske jag har, men det sitter mycket längre in i bröstet, för trycka in fingret långt in för att komma åt det!

Chrillee
2008-01-15, 01:53
Hm, känner igen mig här *fan!*

Det ser bäst ut när man fryser lite och har gåshud, annars kan dem se lite hängiga ut. Och under puberteten kände jag nåt väldigt hårt i bröstvårtorna, ömmade även lite, har dock försvunnit nu när jag blivit äldre.

Har visserligen lite fett blandat med förhoppningvis lite muskler. Får nog deffa innan jag börjar noja för mycket kanske. :Virro

Junior
2008-01-15, 10:05
Hm, känner igen mig här *fan!*

Har visserligen lite fett blandat med förhoppningvis lite muskler. Får nog deffa innan jag börjar noja för mycket kanske. :Virro

Det låter som en en bra idé eftersom man med lite bröstträning och lite deffande kan förändra mycket.

fonzie
2008-01-15, 13:02
Argh! Verkar vara fullt upp hos plastikoperation... så ska börja me Femar igen. *grr27*

Uffesmyg
2008-01-15, 22:07
Rätta mig om jag har fel, men om jag känner små knölar bakom bröstvårtorna är det gynno?

Animalistic
2008-01-15, 22:08
Rätta mig om jag har fel, men om jag känner små knölar bakom bröstvårtorna är det gynno?

rätt stor sannolikhet ja
skulle jag vilja påstå.
men "puffy nipples" är annat ett väldigt lätt att se.

Raggis
2008-01-15, 22:10
Alla har bröstkörtlar, mer eller mindre.

Uffesmyg
2008-01-15, 22:11
rätt stor sannolikhet ja
skulle jag vilja påstå.
men "puffy nipples" är annat ett väldigt lätt att se.

Jag har varit kraftigt överviktig innan, har det med det att göra tro?

Animalistic
2008-01-15, 22:11
Alla har bröstkörtlar, mer eller mindre.

men brukar väl ändå krävas rätt mycket för att känna dom om man inte har gynno? nu efter min operation har jag väldigt svårt att känna några, tror dock det är muskeln jag känner

Raggis
2008-01-15, 22:13
men brukar väl ändå krävas rätt mycket för att känna dom om man inte har gynno? nu efter min operation har jag väldigt svårt att känna några, tror dock det är muskeln jag känner

Troligtvis så tog dom bort hela din körtel.

Uffesmyg
2008-01-15, 22:18
ni gör mig förvirrad? ska man känna knölar eller ej? :smash:

Mina bröst ser väldigt stora ut för min vikt just nu (74 på 182 cm) men har nog med att göra att jag var kraftigt överviktig sen innan kanske..

Raggis
2008-01-15, 22:19

Mina bröst ser väldigt stora ut för min vikt just nu (74 på 182 cm) men har nog med att göra att jag var kraftigt överviktig sen innan kanske..

Google is your friend. Bara att söka på ämnet i fråga, och jämföra. Iofs är alla fall unika, men det ger dig iallafall en överblick på hur det kan se ut.

Animalistic
2008-01-15, 22:20

är du "normal" borde brösten följa samma mönster som resten typ. men känner du klart och tydligt något hårt när du klämmer är chansen stor att du har de.
beskriv hur mycket det känns/hur det känns

Uffesmyg
2008-01-15, 22:28
är du "normal" borde brösten följa samma mönster som resten typ. men känner du klart och tydligt något hårt när du klämmer är chansen stor att du har de.
beskriv hur mycket det känns/hur det känns

när jag rör runt med fingrarna känns det som små knölar o små fettklumpar typ :P

kan det orsakas av övervikt?

Raggis
2008-01-15, 22:31

Ja.

Animalistic
2008-01-15, 22:32
när jag rör runt med fingrarna känns det som små knölar o små fettklumpar typ :P

vet inte om det kan orsakas av övervikt, brukar väl generellt överföras via generna. är det hårda knölar? alltså så att du kan typ nypa tag om dom?

Uffesmyg
2008-01-15, 23:16
vet inte om det kan orsakas av övervikt, brukar väl generellt överföras via generna. är det hårda knölar? alltså så att du kan typ nypa tag om dom?

ja det kan jag, men det känns mest som sega knutor typ.

Animalistic
2008-01-15, 23:22
ja det kan jag, men det känns mest som sega knutor typ.

jo då är det körtlarna, besök en vårdcentral annars.
om du vill göra någonting åt det, annars kan du prova och gå ner i vikt, du kanske inte alls stör dig på det

Uffesmyg
2008-01-15, 23:26
jo då är det körtlarna, besök en vårdcentral annars.
om du vill göra någonting åt det, annars kan du prova och gå ner i vikt, du kanske inte alls stör dig på det

redan gått ner 40kg =) men mina bröst ser stora ut jämfört me resten av kroppen nu.. kan det va pg.a överskottshud? den e hängig.

Animalistic
2008-01-15, 23:27
redan gått ner 40kg =) men mina bröst ser stora ut jämfört me resten av kroppen nu.. kan det va pg.a överskottshud? den e hängig.

har du gått ner väldigt snabbt så kan ju det vara en risk, om jag inte vet fel. men skulle vara bra med en bild. är otroligt svårt att säga förrens man får se

Uffesmyg
2008-01-15, 23:32
har du gått ner väldigt snabbt så kan ju det vara en risk, om jag inte vet fel. men skulle vara bra med en bild. är otroligt svårt att säga förrens man får se

ah =) kan fixa tills i mon

Animalistic
2008-01-15, 23:35
ah =) kan fixa tills i mon

topptopp :thumbup:

Mr_E
2009-09-13, 11:29
Om man har puffy-niples vid rumstemperatur eller varmare men inte alls känner några som helst knölar eller någonting hårt under bröstvårtan är det lungt då?

Någon med erfarenhet av bulk/deff här som har sånt utseende vid mycket underhudsfett?

Jag har gått upp 15kg på 1år. har styrketräna mycket och detta har gett skitbra resultat, men självklart är ju detta mestadels fett. (ingen doping)
Jag kan tyvärr inte minnas hur jag såg ut för 2-3år sedan av div. anledningar.

har varit på vårdcentral och dom sa att dom inte känner något under bröstet alls och jag har inga hormonfel. men dom ville verkligen inte prata nåt om nån gynekomasti eller plastikoperation utan började babbla på om andra saker sedan vart det brottom iväg. självklart vart det fullständigt jävla iskallt i rummet där vi befann oss så mina bröstvårtor såg små och icke-puffiga ut vilket dom gör när det blir kallt.

går det att träna bort för mig?

tycker själv att jag har mycket underhudsfett(för mycket) men det ser bra jävla löjligt ut just nu alltså.. samtidigt vill jag inte deffa heller utan bygga ett par år till.

johanhej
2009-09-13, 13:47
Om man har puffy-niples vid rumstemperatur eller varmare men inte alls känner några som helst knölar eller någonting hårt under bröstvårtan är det lungt då?

Någon med erfarenhet av bulk/deff här som har sånt utseende vid mycket underhudsfett?

Jag har gått upp 15kg på 1år. har styrketräna mycket och detta har gett skitbra resultat, men självklart är ju detta mestadels fett. (ingen doping)
Jag kan tyvärr inte minnas hur jag såg ut för 2-3år sedan av div. anledningar.

har varit på vårdcentral och dom sa att dom inte känner något under bröstet alls och jag har inga hormonfel. men dom ville verkligen inte prata nåt om nån gynekomasti eller plastikoperation utan började babbla på om andra saker sedan vart det brottom iväg. självklart vart det fullständigt jävla iskallt i rummet där vi befann oss så mina bröstvårtor såg små och icke-puffiga ut vilket dom gör när det blir kallt.

går det att träna bort för mig?

tycker själv att jag har mycket underhudsfett(för mycket) men det ser bra jävla löjligt ut just nu alltså.. samtidigt vill jag inte deffa heller utan bygga ett par år till.

Jag skulle satsat på att gå ner fettvikten för att se. Din kommande deff behöver då inte heller bli alltför långvarig.

Mr_E
2009-09-13, 15:12
Jag skulle satsat på att gå ner fettvikten för att se. Din kommande deff behöver då inte heller bli alltför långvarig.

Tack för ditt svar.

Jo, jag har nog kommit fram till nu att jag skall göra så. Även fast det kommer suga :-/ Jag som älskar mat så mycket just nu..

Läste om en kille på på bodys forum som beskrev att han hade bitch-tits vid hög kroppsfettprocent och det är väl den enda trösten jag har.

Sjukt tycker jag dock hur denna utbuktning och bröstvårtorna bara krymper så fort man nyper dem eller fryser!

CrazyJoeDavola
2009-09-14, 17:02
Låter väl rätt normalt? Tror du bara är nojig, du har väl lätt för att lägga på dig fett över bröstet bara, inget direkt onormalt och eftersom du inte känner några knölar så lär det inte vara gyno. Bara att acceptera med andra ord :)

CrazyJoeDavola
2009-09-14, 17:06
och 15 kg viktuppgång på 1år mestadeles fett, trots "bra resultat" är ju ganska mycket, sådan viktuppgång är inte direkt nyttig (vad jag förstått efter all läsning på forumet). Har själv gjort en sån resa under 1 års tid eftersom "bulk" var grejen fast personligen gav det mig ingen direkt ökad syrka bara massa slit på löpbandet i efterhand :)

Mr_E
2009-09-14, 20:22
Kanske är så.. man blir lätt kroppsfixerad när man styrketränar och speglar sig själv varje dag :confused:

Nä, att öka i fettmassa är förmodligen aldrig direkt nyttigt för en frisk person. Märker nu i efterhand att jag legat på lite för stort kcalöverskott, men jag har fått sån sjuk aptit och verkligen älskar att äta!! Jämfört med förut då jag mest såg varje måltid som en pina.

Blir av att testa deffa lite nu, hoppas på någolunda bra resultat iaf :-/

tack för era svar

Pontus H
2009-09-14, 22:39
sitter i samma sits som du mr E med bröstvårtorna som står ut..
Jag har blivit retad för det många gånger.. kan inte gå i bar överkropp på stranden, allting är bara skit... får börja bada när det är vinter ist, de står säkert ut 2 cm när de är varmt, kan knappt ha en t-shirt på mig och de skaver när man ska springa.. håller på och sparar nu för en operation, får hoppas på att det blir bra när den väl är genomförd.

Mr_E
2009-09-15, 07:00
sitter i samma sits som du mr E med bröstvårtorna som står ut..
Jag har blivit retad för det många gånger.. kan inte gå i bar överkropp på stranden, allting är bara skit... får börja bada när det är vinter ist, de står säkert ut 2 cm när de är varmt, kan knappt ha en t-shirt på mig och de skaver när man ska springa.. håller på och sparar nu för en operation, får hoppas på att det blir bra när den väl är genomförd.

Har du knölar under bröstvårtorna?

Vad sa din läkaren till dig?

Om inga knölar, har du testat deffa?

Hang in there man. det löser sig

Pontus H
2009-09-15, 16:28
jag har knölar bakom bröstvårtorna, har inte varit hos en läkare. har aldrig varit på sjukhuset förutom vid födseln och blindtarmsoperationen. ska ta kontakt med i veckan..

har deffat och tränat från 88 till 80kg uppskattar att jag byggt lite muskler också då jag blivit starkare i allting.. bröstvårtorna har samma form som förr.