handdator

Visa fullständig version : kebabtallrik efter träning?

piraten99
2008-01-06, 21:37
rent energimässigt så måste ju en kebabtallrik vara toppen efter att tränat hårt i några timmar? näringsmässigt är det väl ingen hit!, det är väl mest bara dåligt fett och dåligt kött med skit i sig?:)

men att ibland ta en kebabtallrik eller pizza ibland efter träning gör väl varken från eller till? speciellt när man äter bra i övrigt.

Koloftw
2008-01-06, 21:39
Mycket fett kanske, försämrar magsäckstömningen efter träning. Men det är bara detaljer, så det fungerar nog :)!

King Grub
2008-01-06, 21:49
Det går bra.

Wilden
2008-01-06, 22:17
Kebab i bröd skulle nog vara ett bättre alternativ då man slipper pommesen, men jag är inte petig så jag äter vad fasen jag vill, det är nog det skönaste med att träna.

tobbo
2008-01-06, 22:42
Kebab med ris ska det vara.

Emil_Larsson
2008-01-06, 22:42
Skall dra en kebabtallrik efter passet på Onsdag, den lär smaka godare då dessutom, med tanke på att man tränat och är sugen på mat :D

Chrillee
2008-01-06, 23:57
Jag har inte käkat skräpmat sen vecka 38 förra året då jag ville ändra livsstil och börja äta sunt och träna regelbundet.

Men då kanske man kan unna sig nångång nåt sånt, men är rädd att det ska spåra.
Känns ju rätt pissigt, känns bara som en massa flott och inte kan vara bra för träningen.
Men ett smidigt sätt att hamna på kcal+ verkar det ju vara =)

Alfred Nobel
2008-01-07, 00:18
Jag har inte käkat skräpmat sen vecka 38 förra året då jag ville ändra livsstil och börja äta sunt och träna regelbundet.

Men då kanske man kan unna sig nångång nåt sånt, men är rädd att det ska spåra.
Känns ju rätt pissigt, känns bara som en massa flott och inte kan vara bra för träningen.
Men ett smidigt sätt att hamna på kcal+ verkar det ju vara =)

Gott och sjukt jävla smidigt att plocka med sig hem från gymmet, en fredagkväll och avnjuta framför tv'n med en avstängd mobiltelefon.

Greg
2008-01-07, 00:19
Det optimala var på tyngdlyftningstiden. Jag och min träningspartner brukade springa bort på McDonalds efter våra pass under 2 veckor.

Men det går hur bra som helst med en kebabtallrik efter träning.

Chrillee
2008-01-07, 00:46
Vad kan en kebabtallrik, nu säger vi en stor och bra jäkel, tänkas besitta hur många kalorier? Måste ju vara en bra bit över 1000 kcal?

Koloftw
2008-01-07, 00:57
http://192.121.81.11/livsmedelsok/detalj.aspx?livsmedelsId=2507&vikt=100 gånger vikten delat på 100.

Eddie Vedder
2008-01-07, 05:09
Måste ju vara en bra bit över 1000 kcal?

Ja kära nån, är det en sån som jag tänker på ligger den nog närmare 2000kcal än 1000.

Men äter man kebab eller pizza el. dylikt finns ju ingen anledning att fundera över såna saker, man vet att det är ruskigt energirikt men äter det ju för att unna sig i vilket fall.
Och varför skulle fettet vara dåligt för träningen btw?

Koloftw
2008-01-07, 05:37
Fett gör ju magsäckstömningen långsammare.

Vad det har för praktisk betydelse när man väl äter kebab, kanske kan diskuteras dock.

Eddie Vedder
2008-01-07, 05:40
Fett gör ju magsäckstömningen långsammare.

Vad det har för praktisk betydelse när man väl äter kebab, kanske kan diskuteras dock.

Exakt.

Jag vet faktiskt om att magsäckstömningen blir långsammare av fett. Och när nämnde Chrille specifikt något om efter träningen? Det var ju vad piraten99 frågde om och jag svarade Chrillee.

Doris
2008-01-07, 06:21
mina kebab tallrikar måste vart på 1000 kcal iaf för jag gick ner i vikt när jag räknade dom på 1000 kcal :P, mm en o annan kebab slinker ner på deffen!

Tom Jr
2008-01-07, 09:42
Det är optimalt.

formula4shape
2008-01-07, 11:20
mina kebab tallrikar måste vart på 1000 kcal iaf för jag gick ner i vikt när jag räknade dom på 1000 kcal :P, mm en o annan kebab slinker ner på deffen!

Det va då en snål bagare som gjort den tallriken. För övrigt kanske du inte räknade din egna förbränning exakt rätt då man oftast lyckas trycka en hel del extra kalorier genom NEAT.

Koloftw
2008-01-07, 12:20
Nu blev jag sugen på "skräp" *drool*. Har inte käkat det på ett halvår säkert, när deffen är slut om ett par veckor så ska jag nog dra en och annan pizza någon gång i veckan.

Frågan är om man kan använda genomsnittssiffrorna som SLV tagit fram ...

Scratch89
2008-01-07, 18:34
Nu blev jag sugen på "skräp" *drool*. Har inte käkat det på ett halvår säkert, när deffen är slut om ett par veckor så ska jag nog dra en och annan pizza någon gång i veckan.

Frågan är om man kan använda genomsnittssiffrorna som SLV tagit fram ...

Eller så räknar du inte och beter dig som folk.

Koloftw
2008-01-07, 19:33
Eller så räknar du inte och beter dig som folk.

Ja, det är ju ett alternativ iofs ...

Alfred Nobel
2008-01-07, 19:45
Ja, det är ju ett alternativ iofs ...

När jag slutade räkna kalorier mådde jag både psykiskt och fysiskt bättre. Jag har mycket roligare på gymmet, törs äta det jag blir bjuden på och mitt sociala liv har förbättras pga humörsväningar när jag fick för lite energi. Man kommer liksom in i det och visst händer det att kalorierna flyger iväg vissa dagar, so what, det blir en löpningsrunda extra i veckan bara för den som orkar. Fast självklart blir en deff mycket mer exakt om man håller kollen, men ibland tycker jag att folk går lite för långt och blir lite för pessimistiska i detta forum (jag var en av dem) :)