handdator

Visa fullständig version : Bench

BisseN
2008-01-05, 17:25
Tjena alla grofva/mindre grofva!

Joo jag kom just hem från ett benchpass som gick åt pipsvängen då afståndet mellan hållarna till stången är för litet så att jag klämmer utsida handflata om jag inte får ghey-assistans då jag ska lyfta tillbaka stången...

Nu till min fråga är det en form av konstruktionsmiss att man gjort vissa av dessa ojusterbara bänk- hållar- ställningar så smala, eller är det jag som håller/glider ut för brett?

f.ö så va väl trökket hyfsat idag ;)

flenders
2008-01-05, 17:33
Tjena alla grofva/mindre grofva!

Joo jag kom just hem från ett benchpass som gick åt pipsvängen då afståndet mellan hållarna till stången är för litet så att jag klämmer utsida handflata om jag inte får ghey-assistans då jag ska lyfta tillbaka stången...

Nu till min fråga är det en form av konstruktionsmiss att man gjort vissa av dessa ojusterbara bänk- hållar- ställningar så smala, eller är det jag som håller/glider ut för brett?

f.ö så va väl trökket hyfsat idag ;)

Hej du mindre grovf! Afvstundet mellan bänk-hållar-ställning-på-benchpressen kan vara konstruktionsmiss ifall duvf håller inte så mychet bredare en OL-ringarna på stången och klämmer utsida handflata.

BisseN
2008-01-05, 17:56
huuuhm okey, jag då är det nog jakk som håller för brett eller har stora händer... det var taskigt grepp på stången så gled ut oxå.. vad jag tänkte var ifall den där ställningen var enbart lämpad för benböj eller motsv övningar.. har för mig att jag sätter pekfingrarna över ol-ringen.. träffade på en snubbe som var en hejjare på bänk en gång och även han tyckte att avståndet.. ursäkta afståndet var för kort på många ställningar.. nåja bara att ta nya tag thanx grofv?