Visa fullständig version : körkort 3 prickar ?
har man 3 prickar i registret så får man inte ta körkort förrän 20 år? undrar bara förjag har nämligen 2 nu..
flenders
2008-01-05, 13:23
Finns inget pricksystem i svenska rättsväsende. Åker du dit för ett brott så kan du bli av med lempet. Blir du av med det så får du inte ta körkort förräns du fyllt 20 eller ännu senare.
dags att sluta tabba dig nu då ...
Kaboffastar
2008-01-05, 17:11
Finns inget pricksystem i svenska rättsväsende. Åker du dit för ett brott så kan du bli av med lempet. Blir du av med det så får du inte ta körkort förräns du fyllt 20 eller ännu senare.
Men ge dej.. han säge rju att han har 2!
Herr Oberst
2008-01-05, 17:39
jag har nämligen 2 nu..
Wow grymt :bow:
flenders
2008-01-05, 17:44
Men ge dej.. han säge rju att han har 2!Han kan va belastad med två domar men två runda prickar finns inte under hans namn i brottsregistret.
vesterberg
2008-01-05, 17:46
Men ge dej.. han säge rju att han har 2!men ge dig själv. det finns inget pricksystem.
hur är det med langning å sånt av alkohol?om man har sagt att farsan langat till polisen,vilket e olagligt, vad händer med han då??
Muskelmannen
2008-01-05, 17:49
Vad har du gjort för något? Är det något allvarligt eller bara busstreck?
var å söp lite å hade ryggsäck med 3 små öl i..gick ut på offentlig plats (stan) och försökte smit men det gick inte..dem tog mig.råkade skylle lite på farsan som inte ens har nått me saken att göra,, polisen ringde upp papppa å han sa -VA,nej jag har inte köpt ut nått till han, jag var ju rättfull då...men de skulle göra en anmälan,när kommer den hem till oss?blir ju socialen med..
e jävligt orolig för pappa vill ej att han ska åka dit för någott jag gjort.. blir de böter, fängelse ? jag tog ju ölen i smyg men är det försent att söga till om att det blir ändrat att jag TOG dem i smyg ist innan straffet sätts?
shut teh face
2008-01-05, 17:59
Dumt att smita.
Tar polisen någon underårig med alkohol på stan så häller de endast ut alkoholen (och fyllecell om du är rejält packad).
Haha men förhelvete, du har inget att oroa dig för.
Dumt att smita.
Tar polisen någon underårig med alkohol på stan så häller de endast ut alkoholen (och fyllecell om du är rejält packad).
jo de e sant , men vad händer med farsan då?
var å söp lite å hade ryggsäck med 3 små öl i..gick ut på offentlig plats (stan) och försökte smit men det gick inte..dem tog mig.råkade skylle lite på farsan som inte ens har nått me saken att göra,, polisen ringde upp papppa å han sa -VA,nej jag har inte köpt ut nått till han, jag var ju rättfull då...men de skulle göra en anmälan,när kommer den hem till oss?blir ju socialen med..
e jävligt orolig för pappa vill ej att han ska åka dit för någott jag gjort.. blir de böter, fängelse ? jag tog ju ölen i smyg men är det försent att söga till om att det blir ändrat att jag TOG dem i smyg ist innan straffet sätts?
Du lär bli förhörd igen, likaså din pappa. Säg sanningen då
Haha men förhelvete, du har inget att oroa dig för.
jo böter blir det väl antar jag ,men vet inte hur mycket?det blir väl böter på farsan då?eller kan det gå så långt som i rättsalen?
shut teh face
2008-01-05, 18:05
Ingenting, de frågar inte ens vart du fått tag på alkoholen.
Men som det är nu, så är det rätt lugnt ändå.
Säg att du tog ölen, sanningen. Då får din pappa inga problem heller.
Det kommer förmodligen bli lite snack med socialen, men det är inget att frukta. Deras huvudsakliga uppgift gällande dig blir att kolla att du mår bra, att du bor i ett bra hem. Är det okej, så hejdå.
plattenbullen
2008-01-05, 18:05
Men om han itne har gjort något kommer väll inget hända. Hur ska dom få fram bevis att han gett dig ÖL?
jo böter blir det väl antar jag ,men vet inte hur mycket?det blir väl böter på farsan då?eller kan det gå så långt som i rättsalen?
Ska du få böter för att du hade 3 öl i väskan? Sånt händer varje dag och är du minderårig så häller dom ut ölen, kommer inte hända ett skit med din farsa heller om du nu inte skulle fortsätta ljuga för dom.
jenan546
2008-01-05, 18:08
hur är det med langning å sånt av alkohol?om man har sagt att farsan langat till polisen,vilket e olagligt, vad händer med han då??
Kan inte polisen köpa sin egen alkohol?
Kan inte polisen köpa sin egen alkohol?
haha
Ingenting, de frågar inte ens vart du fått tag på alkoholen.
Men som det är nu, så är det rätt lugnt ändå.
Säg att du tog ölen, sanningen. Då får din pappa inga problem heller.
Det kommer förmodligen bli lite snack med socialen, men det är inget att frukta. Deras huvudsakliga uppgift gällande dig blir att kolla att du mår bra, att du bor i ett bra hem. Är det okej, så hejdå.
jo det är sant ,men då blir det att säga sanningen till socialen, men vadå går sedan det jag sagt till socialen viidare till polisen eller kommer jag att få prata med dem efter socialen?
Men om han itne har gjort något kommer väll inget hända. Hur ska dom få fram bevis att han gett dig ÖL?
jo det är sant:)
Dom har antagligen försökt skrämma dig bara och lyckats ganska bra verkar det som.
om man säger sanningen till socialen å allt kan dem då ändra anmälningen, asså kan dem ändra så att farsan inte kommer stå för langning om jag säger d till socialen,
räcker det med att jag säger som de e til socialen eller måste man gå till polisen eller nått för att "rätta" sig?
Poliser är yrket för dem som blev mobbade i skolan
dem enda som e hatade är poliser å rektorer
Poliser är yrket för dem som blev mobbade i skolan
dem enda som e hatade är poliser å rektorer
Du verkar ju bra mogen!
Du verkar ju bra mogen!
Ja han verkar ju vara runt 12, inte ens straffmyndig?
det var ett skämt jue
Pfff. Först postar du "jävla snutbögar" sen ett till inlägg som är lika jävla dåligt. Visst skulle världen vara bra utan poliser? njaa...
Pfff. Först postar du "jävla snutbögar" sen ett till inlägg som är lika jävla dåligt. Visst skulle världen vara bra utan poliser? njaa...
Idioter kanske skulle skjuta varandra så fanns det inga? :D
OnT: Har du gjort något fel ska du straffas, har du inte gjort något så är det lugnt. Du behöver inte kontakta polisen, de kontaktar dig om det blir något, samma sak med socialen.
Idioter kanske skulle skjuta varandra så fanns det inga? :D
Yees. Bara göra som i USA, sprit&vapen på samma kvarter där det behövs http://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/fakta.gif
maaherra
2008-01-05, 18:39
Stopp och jävla belägg.
Här ska du inte säga någon jävla sanning som något sagt. Säg inte att du tog från din pappa, lämna honom utanför helt.
Säg att du betalade någon utanför systemet att köpa ut till dig, svårare än så är det inte.
Vilken tråd *rolleyes*
Du lallade runt på stan med 3 bärs i en påse och snuten tog dig?
Vem i helsike har inte gjort det, vad tror du egentligen att dom kommer göra?
Varför drog du in din farsa i det hela? Jag förstår inte...
Fatalist
2008-01-05, 18:55
...och framförallt vad har poliserna som personer med detta att göra? Du kanske har missat att deras arbetsuppgifter bland annat innefattar att se till att våra svenska lagar efterföljs.
Vilken tråd *rolleyes*
Du lallade runt på stan med 3 bärs i en påse och snuten tog dig?
Vem i helsike har inte gjort det, vad tror du egentligen att dom kommer göra?
Varför drog du in din farsa i det hela? Jag förstår inte...
de frågade vart jag fått tag i att,då råkade jag säga lite för mycket,poliserna tolkade som att pappa langat åt mg...
de block som polisen skrev ner på som senare ska bli en anmälan enligt dom, det beslutet går inte att ändra?har jag sagt att farsan var inblandad så blir han de?
Kaboffastar
2008-01-05, 20:50
Han kan va belastad med två domar men två runda prickar finns inte under hans namn i brottsregistret.
men ge dig själv. det finns inget pricksystem.
Krappar lugna ner er =) jag vet att det inte finns något jävla prick-system haha. Ta inte allt så seriöst :thumbup:
Yees. Bara göra som i USA, sprit&vapen på samma kvarter där det behövs http://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/fakta.gif
Den här tråden hade allt utom någon som kom med ett nötigt påstående om vapenmängderna i USA, men det fixade du. Schyrre.
Den här tråden hade allt utom någon som kom med ett nötigt påstående om vapenmängderna i USA, men det fixade du. Schyrre.
Hahahaha :laugh:
:D
en fråga,
1.polisen tolkade som att min pappa hade langat först
2.polisen ringer upp och frågar om han har langat - NEJ! inte fått min tillåtelse till det säger pappa.
han var nykter och jag alkoholpåverkad så vem ska dom tro på..?
är anmälan samma sak som utredning?..fan jag vill inte sitta i nån jävla rättsal.
vill gärna ha seriösa svar.
-och varför skyllde du på pappa för att han hade langat?
- har ni nått bra svar? ex.jag var rädd och skylde ifrån mig på pappa.!?
Säg att du var stressad och full och menade inte vad du sade. Sedan säger du att hittade ölen och inte tänkte dricka dem. Sedan håller du på den historien genom allt.
en fråga,
1.polisen tolkade som att min pappa hade langat först
2.polisen ringer upp och frågar om han har langat - NEJ! inte fått min tillåtelse till det säger pappa.
han var nykter och jag alkoholpåverkad så vem ska dom tro på..?
är anmälan samma sak som utredning?..fan jag vill inte sitta i nån jävla rättsal.
vill gärna ha seriösa svar.
Alla anmälningar ska utredas, men det är inte säkert att det kommer till rätten eller att det blir något utav det öht.
Alla anmälningar ska utredas, men det är inte säkert att det kommer till rätten eller att det blir något utav det öht.
uppskattar verkligen dina svar :) aja vi får se vad pappren säger sen när det kommer i brevlådan. hoppas på det bästa. finns det nån chans att rädda upp det hela för pappa så han inte blir inblandad ?
uppskattar verkligen dina svar :) aja vi får se vad pappren säger sen när det kommer i brevlådan. hoppas på det bästa. finns det nån chans att rädda upp det hela för pappa så han inte blir inblandad ?
Om det blir något utav det så kommer du att kallas på intervju igen. Då är det bara att säga som det är.
Men vad är det för jävla SWAT-team som springer runt på stan egentligen? På min tid hällde polisen ut mina 2 X-cider, sen var det frid och fröjd.
Men vad är det för jävla SWAT-team som springer runt på stan egentligen? På min tid hällde polisen ut mina 2 X-cider, sen var det frid och fröjd.
TS försökte ju smita.
jomen dom körde med pikebussen 3 poliser efter mig genom stan. tycker det med dom kunde ju ha varit lite schysta..
Och sedan att beskylla sin farsa för langning e ju inte det mest begåvade man kan göra.
jomen dom körde med pikebussen 3 poliser efter mig genom stan. tycker det med dom kunde ju ha varit lite schysta..
Om de körde efter dig måste du ha gjort något annat än bara burit runt på 3 öl.
Haha, jahaa, och vilka ska de "vara schyssta" emot och vilka ska de inte vara schyssta emot? Var iaf så mogen att du säger sanningen...
Roligt "skämt" du hade om poliser med förresten...
Om det blir något utav det så kommer du att kallas på intervju igen. Då är det bara att säga som det är.
okej så ingen tingrätt nu genast då?!, bara det inte är det .socialen hoppas jag på i nuläget.
TS försökte ju smita.
Men ändå, det är något som inte stämmer.
"Suspect is carrying three beers, I repeat; THREE BEERS. Proceed with caution."
http://img57.imageshack.us/img57/40/bac03hm6.jpg
Muskelbyggaren
2008-01-06, 01:03
Bästa tråden på länge, väntar med spänning på fortsättningen. :hbang:
I Sthlm räcker det gott och väl.
Edit: Ops. förutsedde att han bodde där men aja, där är de gått om sådana som åker runt iaf.
Hahah! :laugh: :laugh:
Henchman
2008-01-06, 04:12
Vad gjorde dom med dina 3 öl? drog dom vapen?
ahahahhaha :D :laugh:
J.Saarela
2008-01-06, 07:48
Härlig stil å gola på Papppa*screwy*
ManuelIT
2008-01-06, 07:59
ahaha, guld :laugh: :laugh:
Om du åkt dit för fylla på allmän plats några gånger för mycket så vet jag att man kan få gå och ta blodprov för att "de" ska se att du inte drukit på sistonde så du kan få tillbacks ditt lämp.
Men då måste man nog varit väldigt stökig va? Vet inte exakt hur det är med det bara att min kollega på jobbet råkade ut för det. Han har varit utan lämp i flera år nu och får det inte förren i vår, om han sköter sig dvs..
Arne Persson
2008-01-06, 10:48
Han kommer troligen att deporteras till ett arbetsläger i Nordkorea.
dem följde bara efter mig hela tiden:s
vad är det för intervju du menar?
dem följde bara efter mig hela tiden:s
vad är det för intervju du menar?
Blir det en anmälan behöver de mer information än den du gav när du var full. Alltså kommer de att prata med dig igenom hur allt har gått till.
Blir det en anmälan behöver de mer information än den du gav när du var full. Alltså kommer de att prata med dig igenom hur allt har gått till.
okej tack för svaret:) då e de ju bara att säga sanningen till polisen så e de klart sen:) ingen rättsal då med andra ord behövs ej?
Du kommer bli inspärrad på livstid.. skärp dig vafan.
Skulle dom höra av sig så säger du att du inte minns att du träffat polisen, vad ska dom göra åt saken? Du va full å fick en minneslucka, end of discussion.
Handcuff
2008-01-06, 13:43
Obligatorisk fråga i sammanhanget:
Hur gammal är du?
Obligatorisk fråga i sammanhanget:
Hur gammal är du?
Står i hans journal att han är född 1990.
Handcuff
2008-01-06, 13:54
Du kommer bli inspärrad på livstid.. skärp dig vafan.
Skulle dom höra av sig så säger du att du inte minns att du träffat polisen, vad ska dom göra åt saken? Du va full å fick en minneslucka, end of discussion.
Jepp det fungerar skitbra att skylla på att man inte minns. Jag menar liksom vafan ska dom kunna göra åt saken?!!?? *punkt*
höörde att polisen sagt att de blir utredning men ja vene ..
Jag garanterar dig att det inte var en piketbuss som åkte efter dig. Piketen åker civila fordon som du förmodligen aldrig ens lägger märke till.
Och hur skulle poliserna veta vad han hade i väskan innan de kontrollerat honom? Att försöka smita pga några öl är ungefär det dummaste man kan göra. Har man otur är poliserna egentligen på jakt efter exvis rånare, och då kan man få en polishund efter sig.
Jag garanterar dig att det inte var en piketbuss som åkte efter dig. Piketen åker civila fordon som du förmodligen aldrig ens lägger märke till.
Och hur skulle poliserna veta vad han hade i väskan innan de kontrollerat honom? Att försöka smita pga några öl är ungefär det dummaste man kan göra. Har man otur är poliserna egentligen på jakt efter exvis rånare, och då kan man få en polishund efter sig.
Utredningen är förmodligen redan gjord och över med tanke på att det inte skrivits i tråden på mer än ett halvår.
Utredningen är förmodligen redan gjord och över med tanke på att det inte skrivits i tråden på mer än ett halvår.
Sa jag något utredningen? Gjorde ett förtydligande ang en mkt vanlig missuppfattning ang "piketbussar" och att smita från polisen.
det var piketbussar och inte bara öl ijust då,det lades ner iaf
det var piketbussar och inte bara öl ijust då,det lades ner iaf
Det var säkert en polisbuss men det var inte piketen som åkte i den. Tur för far din att det lades ned. Var försiktig i framtiden!
Edit: Aaa, du menar att det inte bara var öl ni var misstänkta för inledningsvis? Isf kan det ha varit piketen, och åkte de stor svart suv så var det med största sannolikhet det. Isf får jag ta min predikan om vad som är piketbuss och inte nån annanstans ;)
Blir nog inte allvarliga än att din far förlorar vårdnaden om dig och den går till närmsta anhörig. Efter 6 månader blir den prövad och han återfår med största sannolikhet den
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.