Visa fullständig version : Förare med hatt i trafiken
kalle_banan
2008-01-05, 13:17
Jag fick precis höra av mina arbetskamrater att förare med hatt eller mössa är särskilt farliga i trafiken, är det en myt eller talar de sanning? Det låter ologiskt att bara för att du har en huvudbonad kör du sämre, har ni hört talas om detta?
Jag fick precis höra av mina arbetskamrater att förare med hatt eller mössa är särskilt farliga i trafiken, är det en myt eller talar de sanning? Det låter ologiskt att bara för att du har en huvudbonad kör du sämre, har ni hört talas om detta?
tjaa, tänk själv så är svaret rätt uppenbart väl?
Pretender
2008-01-05, 13:20
Möjligt att det syftar till förare med keps, dvs. yngre män. Den åldersgruppen sägs ju vara de värsta risktagarna i trafiken.
Gubbe me hatt, har jag hört min far svära i bilen när jag var liten vill jag minnas.
von huff
2008-01-05, 13:24
Kepsen skyddar i allafall mot solen lite
Sheogorath
2008-01-05, 13:25
Jag har kuggat tre ggr och har gett upp för tillfället, och eftersom det går bra att göra statistik på 1 person, så... Ja? ;)
Ah, du menar kepsgubbar ja :)
En typisk kepsgubbe kör mercedes, oftast mycket pedant skött. Han är i 70-85 års åldern och sitter med huvudet fram i rutan (extrem gamnacke), naturligtvis så kör kepsgubben alltid 20-30 km under rekomenderad max hastighet vilket iritterar många förare och kepsgubben skapar (omedvetet)? långa köer bakom sig.
Det bästa du kan göra om du hamnar bakom en kepsgubbe är att endera hålla avstånd eller köra om fort som fan på ett säkert ställe, köra om kepsgubbar är lite farligare eftersom dessa normalt ligger mitt i vägen. Hehe ;)
Måste bara tillägga en gammal goding jag vart med om.
Jag ska svänga i en korsning med trafikljus och står snällt väntades på att det ska slå om till grönt. Naturligtvis står en finputsad 70-tals merca framför. Hursomhelst, när grönljuset väl kommer så börjar kepsgubben framför att köra, men tvärnitar mitt i vägen/svängen. Alltså, korsande trafik har ju naturligtvis rött medans dem som svänger har grönt, gubben tittade på deras trafikljus mitt i svängen. Han trodde alltså att han hade rött och backade tillbaks! Huvaligen vad jag skrattade, och satan vad folk började tuta.
Gubbe me hatt, har jag hört min far svära i bilen när jag var liten vill jag minnas.
Ack så rätt far din hade! Gubbar i hatt är livsfarliga i trafiken....*gah!*
Jag har kuggat tre ggr och har gett upp för tillfället, och eftersom det går bra att göra statistik på 1 person, så... Ja? ;)
:laugh: Dags att skrota hattarna nu Sheo? :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.