Visa fullständig version : Hur funkar ring-in-vinn-pengar-programmen?
Ja de senaste tre nätterna har jag haft tvn på samtidigt som jag har surfat så jag har egentligen inte sett vad som har hänt. Jag har däremot noterat att ordet de har sökt i tre nätter i rad nu är "flygplansstol". Programmet heter momento-xtra eller nåt och går på kanal 6. Måste ju vara tusentals personer som har sett programmet, kunnat ordet och ringt in. Eller slumpas de med rätt svar bort. Eller är det en repris av samma program som de har visat några dagar nu?
Kan hända att det finns någon liknande tråd, ty jag har inte sökt:banned
Haha oops. Precis innan jag skulle posta detta så ser jag att det står att det ska dras en vinnare på måndag. Då får jag ändra min frågeställning. Finns det någon som tittar på en människa som står och pratar om ingenting i en timme? Hur bra fantasi har den där människan egentligen? Jag skulle inte klara mer än några minuter utan manus, fast det kanske hon har.
Nu postar jag detta ändå eftersom det har tagit säkert 5 minuter att skriva. Så får den låsas om den inte passar.
Hörde precis att hon snackade om techno (läs euro-dance) igen. Det måste vara en repris. Vilken hån mot oss som är uppe på nätterna.
Några är live, sen sänds det också inspelat där de har dragning på eftermiddagarna. Helt jävla bogus :P
De som är live brukar betyga att hundra miljarder människor kan ringa in och gissa rätt, sedan slumpas en fram som kan vinna 250 papp (läs: en tusing).
Hur bra fantasi har den där människan egentligen? Jag skulle inte klara mer än några minuter utan manus, fast det kanske hon har.
Visst är det imponerande att kunna stå och hålla i gång pratet (om ingenting) hur länge som helst för att hetsa stackare att ringa in. Alla har väl sett när hon kräks mitt under sändningen för att sedan fortsätta direkt med pladdret! *spy* Det är tufft!
Ja men alltså. Ofta är det ju så att det först ringer 15 personer med fel svar, fast svaret är uppenbart. Är detta bara en slump?
Ja men alltså. Ofta är det ju så att det först ringer 15 personer med fel svar, fast svaret är uppenbart. Är detta bara en slump?
Nu vet jag inte hur just det programmet du beskrev funkar.
Men ibland har de typ ett ord som är
_ _ _ X_ XX
Och så finns det en del olika ord som passar in på beskrivningen och de kör tills de fått slut på alternativ, just för att så många som möjligt ska ringa in och typ "Ååååh men då är det det här ordet!!" åsså ringer man osv.
bäst är ju när ordet ser ut såhär: S _ _.
bäst är ju när ordet ser ut såhär: S _ _.
Söt? Snö? Sol? Sak? Ska? Sen? Sne? Små? Stå? Sko? Ske?
osv :D
Söt? Snö? Sol? Sak? Ska? Sen? Sne? Små? Stå? Sko? Ske?
osv :D
precis, men ordet dem söker är nått som bara gamlingar kan och använder så ingen gissar rätt
precis, men ordet dem söker är nått som bara gamlingar kan och använder så ingen gissar rätt
Ordet dom söker bestämmer dom nog när tillräckligt många har ringt in och "gissat fel"
Ordet dom söker bestämmer dom nog när tillräckligt många har ringt in och "gissat fel"
Jag veta fan alltså, i vissa program har programledaren ett kuvert med det rätta ordet i under hela programmet. Visst går det att manipulera men det låter rätt så riskabelt.
Det sämsta tycker jag är när "jackpoten" är typ 250.000, sen ringer någon in med rätt svar och vinner 500 kr. Vissa tror till och med att dom är garanterade 250.000 kr så blir skit glada först.
Det kostar väl en tio-tjugo kronor att ringa in för att ställa sig i kö, och jag undrar om man måste säga till någon telefonist vilket svar man har, innan man så att säga blir påsläppt i rutan. Då plockar de kanske in ett par felaktiga svar för att hålla "spänningen" och pengaflödet igång.
Haha ja jackpoten får man typ en gång av 1000. Brukar va typ att man ska ta tre rätt av kanske 25 med tre försök. Det är ju tragiskt.
Denstillasittande
2008-01-05, 13:07
Först en vag ledtråd typ "hus" sedan efter en trilljon gissningar så visar sig svaret vara Element.
DÅ hör man nu ska vi spela jackpot !
30Bollar poffar upp i rutan och lyckas man välja de 3 som har skrivit jackpot på sig vinner man !
Vanligtvis får de väl nån tusenlapp. KOstar 10kr att ringa in så, tror de tjänar rätt bra på dessa program.
eandersson
2008-01-05, 13:40
Si. Tills de har fått in så mycket pengar de vill ha.
Squirrel
2008-01-05, 22:55
En kompis tvingade mig att ringa in när han inte hade några pengar på mobilen. Man ringer. Pip. "Du har kommit till xyz. Tyvärr vann inte du. Du kan alltid försöka igen. Hej då." Klick.
Ungefär.
Verkar vara mest tanter som ringer in.
Häromveckan ringde jag in till p3 och svarade på en fråga när jag var på väg till jobbet. En kille tar mitt svar å säger att "vi kanske ringer upp dig". Ett par timmar senare när jag satt å jobbade (eller.. segade) så ringer mobilen å de frågar om jag vill vara med. De har alltså tagit felsvaren först för att "dryga" ut programmet..
"Sportbil" var rätt svar å jag van en lila t-shirt jag inte har ids hämta ut fast jag smörigt sa att jag skulle ha den på nyår med rosett å allt å glitter på mig. Lögn, lögn och åter förbannad lögn. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.