handdator

Visa fullständig version : deff nu?

slitenhet
2008-01-04, 12:59
Tjena! Jag är 183 cm lång och väger ca 87 kilo. Om jag fick som jag ville så skulle jag komma i bra form tills någon gång i sommar. Jag har en del muskler men det mesta är fett, så om jag väljer att bulka nu så känns det som att risken är stor att jag blir ganska fet. Funderar därför på om jag skulle ta och köra någon typ av deffperiod nu, så att jag kan bulka mer sen och får mindre att deffa då. Hur hade ni gjort?

kaysim
2008-01-04, 13:21
Tjena! Jag är 183 cm lång och väger ca 87 kilo. Om jag fick som jag ville så skulle jag komma i bra form tills någon gång i sommar. Jag har en del muskler men det mesta är fett, så om jag väljer att bulka nu så känns det som att risken är stor att jag blir ganska fet. Funderar därför på om jag skulle ta och köra någon typ av deffperiod nu, så att jag kan bulka mer sen och får mindre att deffa då. Hur hade ni gjort?

Jag tycker du ska fortsätta som du gör. käka lite lite mindre om du vill. samt släng in lite mer konditionsträning än vanligt. samt fortsätt att träna hårt! för om det är som du säger, att du inte har mycket muskler, så kanske du förlorar alldeles för mkt massa om du ska göra en seriös deff nu! du har inga bilder eller?

om du känner själv att "fan vad tjock jag är, herregud!" så kan du ju kanske deffa seriöst. du känner nog bäst själv vad du vill göra! som sagt, ingen ide att bulka om du inte ska gå in ordentligt för att träna hårt o lägga på dig mer massa, för du kommer ju lägga på dig mer fett under bulk, men förhoppningsvis även lite muskler!

slitenhet
2008-01-04, 13:33
Jag tycker du ska fortsätta som du gör. käka lite lite mindre om du vill. samt släng in lite mer konditionsträning än vanligt. samt fortsätt att träna hårt! för om det är som du säger, att du inte har mycket muskler, så kanske du förlorar alldeles för mkt massa om du ska göra en seriös deff nu! du har inga bilder eller?

om du känner själv att "fan vad tjock jag är, herregud!" så kan du ju kanske deffa seriöst. du känner nog bäst själv vad du vill göra! som sagt, ingen ide att bulka om du inte ska gå in ordentligt för att träna hårt o lägga på dig mer massa, för du kommer ju lägga på dig mer fett under bulk, men förhoppningsvis även lite muskler!

Har en del muskler, biceps är väl ok och bröstmusklerna känner man under fettet, kan fixa bilder. Jag har igentligen ingenting emot att lägga på mig mer massa, bara att det känns som att det blir svårt att bränna bulkfettet tillsammans med det fett jag redan har.

delta_mats
2008-01-04, 13:40
Om du vet på ett ungefär hur många kilon du behöver plocka bort kan du räkna ut när du behöver börja deffa så du är i form till sommaren. Räkna att du går ner i vikt med kanske 0,5kg i veckan. Då ger det 2 kg i månaden.

Så beroende på målet kanske du har tid att fortsätta bygga en tid till? Det beror alldeles på hur många kilon som skall bort som sagt.

slitenhet
2008-01-04, 14:15
Om du vet på ett ungefär hur många kilon du behöver plocka bort kan du räkna ut när du behöver börja deffa så du är i form till sommaren. Räkna att du går ner i vikt med kanske 0,5kg i veckan. Då ger det 2 kg i månaden.

Så beroende på målet kanske du har tid att fortsätta bygga en tid till? Det beror alldeles på hur många kilon som skall bort som sagt.

Skulle vara skönt om man kunde bada i sommar*rolleyes* Men jag kanske borde köra på och äta mycket medans jag tränar i typ 2 månader till nu och se vart det tar mig och sen deffa tills nån gång i juni. har nog ganska många kilon som måste bort, men bara det ser bättre ut än vad det gör nu så är jag nöjd. Att bada är överskattat:Virro

kaysim
2008-01-04, 14:23
Skulle vara skönt om man kunde bada i sommar*rolleyes* Men jag kanske borde köra på och äta mycket medans jag tränar i typ 2 månader till nu och se vart det tar mig och sen deffa tills nån gång i juni. har nog ganska många kilon som måste bort, men bara det ser bättre ut än vad det gör nu så är jag nöjd. Att bada är överskattat:Virro

haha ja bada e överskattat.:cool: jag har lite samma inställning. känner mig lite småpluffsig runt magen, men jag tänker fortsätta köra på o bulka (är inte så värst stor just nu) och sen skiter jag i om jag inte kan bada med massa människor nu i sommar:) bättre att fortsätta bygga i typ ett år till, för att sedan deffa "på riktigt" nästa år. Tror mycket av massan jag lagt på mig kommer försvinna ifall jag bulkar nu enbart på grund av lite pluffsmage.

Per B
2008-01-04, 14:34
Varför skulle man inte kunna bada bara för att man har några kilo fett för mycket på kroppen? Jag har gjort det, så jag vet av egen erfarenhet att det går! *whistle*

nr16
2008-01-04, 16:02
Du kan ju försöka gå ner långsamt (inget superseriöst) fram till sommaren och träna samtidigt.

Gick ner 7 kg på de sättet själv förra året på ungefär samma tid...vägde visserligen lite mindre än dig men pröva det :)

He-man
2008-01-04, 16:27
Det är lika bra att börja i god tid. Är det dessutom första gången du provar att deffa, är det inte säker att det går lika fort som man tänkt sig, jag har gjort det misstaget förr. Börja hellre nu, det är bättre att bli klar för tidigt än för sent, när sommaren är över.

bedlam
2008-01-04, 19:34
Som många sagt är det nog din magkänsla (haha) som bestämmer om du ska börja eller inte. man tappar ju en hel del "byggtid" men har man svällt så pass mkt att det börjar kännas jobbigt så är det bara börja! då har du tid att falla av vagnen några gånger också, det brukar då jag göra.

Pågrund av leverans av barn har jag råkat lägga på mig alldeles för mkt. Jag tänkte träna kanske 1-2v till innan jag börjar deffa på riktigt. före det tänkte jag försöka få in lite kardio, cykla till jobbet samt äta "normalt", vad det nu innebär :)

Det finns ju inget som säger att man måste vara stenhård i juni/juli :)