Visa fullständig version : Mirzas Journal
Tjena kolozeum folket !!
Namn : Mirza
Ålder : 18
Längd : 190 cm
Vikt : 80 kg
Jag hade då tänk starta en journal som ni kunde följa och ge goda tips för de bästa träningen jag kan genomföra . Jag har en journal på Flashback men där så får man inte så mycket svar mm , jag har nu tränat ungefär 2,5 månad och tycker det går ganska bra .
Mitt mål är att väga runt 90 kg hård och det lär ta ett långt tag men de får jag ta ! När jag inte är på gymmet såtränat jag handboll som jag har tränar nu sen 4an går 2 året på gymnasiet.
Lite vikter jag har tagit ..
Bänkpress : 105 kg
Marklyft : 150 kg
Hantlar : 36 kg ( Hantelpress )
När jag är på gymmet så brukar jag offtast köra från magen uppåt , eftersom bena tränar jag på handbollen och genom löpningar . Annars så gäller det hela övrekroppen som sakt , orkar inte skriva en hel saga nu men ska skriva in mina pass mm :D Hoppas ni tkr det kommer va kul och följa denna journal..
OBS är inte en bästa på stava men det får ni ta ;)
Dessa bilder tog för 2 veckors sen ungefär ..
http://img221.imageshack.us/img221/6899/freefterke1yi0.jpg
Kommer ta nya bilder i februari någon gång :D
Dagens Pass:
Löpning : 5 km
Axlar :
5 x 10 Nivå 3 Med varje axel . ( Kan inte vad övningen heter men såg ut ungefär såhär fast med maskinen http://youtube.com/watch?v=l3ehZLVCDqM&feature=related )
5 x 10 10 kg ( http://youtube.com/watch?v=m1mZYN9MfL0 58 sekunden )
3 x 7 21 kg tror jag :S Militär press tror jag det heter ..
Vingarna :
Lastdrag
3 x 5 Nivå 15
Vet inte vad övningen heter finns i videon hur den ser ut .
5 x 10 Nivå 15 ( http://youtube.com/watch?v=m1mZYN9MfL0 01.45 minuten )
Marklyft :
3 x 10 80 kg
2 x 5 90 kg
1 x 3 100 kg
Bänkpress med hantlar :
http://youtube.com/watch?v=fce0-HoodXQ Spelade in ! ( 26 kg ) Den avbryts mitt i övningen men jag drar en till ...
3 x 10 26 kg
2 x 15 21 kg ( inte säker på vikten )
Lutande
http://youtube.com/watch?v=4AJ6NYG78vo Spelade In ! ( 26 kg )
3 x 5 26 kg
Biceps :
Drag uppåt
http://youtube.com/watch?v=VfLJMo2dNCk Spelade In ! ( Nivå 12 )
3 x 10 Nivå 12
2 x 10 Nivå 10
Dagens träning gick segt tycker jag sov precis innan träningen så kanske det är anledingen.. Efter träningen så proppade jag i mig en kyckling rulle och en 33 cl cola . När jag sedan kom hem käkade jag 2 bananer och nu så ska jag ner käka lite flingor tror jag .. Ge gärna tips på hur jag kan förbättra min teknink när de gäller filmerna ... Filmerna suger man ser knappt något men men.
Detta inlägg blev lite slarvigt men ni överlever :P Träningen forsätter MVH
Detta är passet dagen innan de passet jag skrev innan med videorna !
Bänkpress:
3 x 5 80 kg
3 x 7 70 kg
2 x 10 60 kg
3 x 7 50 kg
Biceps ( Drag Uppåt )
3 x 10 Nivå 13
3 x 7 Nivå 12
3 x 5 Nivå 10
Triceps ( Drag Neråt )
3 x 7 Nivå 12
3 x 10 Nivå 10
3 x 15 Nivå 8
Hantlar som Bänkpress uppåt
2 x 5 31kg
3 x 7 26 kg
2 x 17,5 kg ( Breda )
Lastdrag
3 x 7 Nivå 15
2 x 10 Nivå 10
Dagens pass gick riktigt bra tycker jag trodde det skulle vart mycket segare eftersom det lilla uppehåll man fick .... Efter passet direkt åt jag 2 snickers och 0,5 l Cola kanske inte det bästa .. Sedan åt jag en riktigt bra måltid och har precis ätit nu en lätt måltid .. Nu är det dags att sova ! Bye Bye
Då va det dags att förbereda sig inför träning :D Ska ner och käka en bra kolhydrat mix :D Sen blire löpning ner till gymmet .. Har ingen träningvärk i övrekroppen ifa men bena är lite sega ... Passet skriver jag när jag kommer hem hur den såg ut idag . MVH
Fredagens Pass !
Hopprep : 10 min
Bänkpress :
3 x 15 60 kg
2 x 10 50 kg
1 x 2 80 kg
1 x 1 100 kg
Triceps Drag Neråt:
1 x 3 Nivå 15
3 x 8 Nivå 13
2 x 10 Nivå 11 ( http://youtube.com/watch?v=pTzroIxD4IU ) Inspelad
3 x 10 Nivå 10
Biceps Drag uppåt :
1 x 5 Nivå 14
2 x 10 Nivå 12
3 x 10 Nivå 10 ( http://youtube.com/watch?v=aM_zCD-LRO4 ) Inspelad gör nog rätt tror jag .
Med Stång :
3 x 10 40 kg
2 x 8 50 kg
Hantlar :
2 x 10 17.5 kg
2 x 10 20.5 kg
Marklyft :
1 x 2 145 kg
1 x 5 110 kg ( http://youtube.com/watch?v=wz41_LLnE6I ) Inspelad
2 x 5 90 kg
2 x 5 80 kg
Raka Ben men från midja uppåt lutad framåt : upp och ner ..
2 x 5 40 kg
Rygg :
Stå rakt med böjd rygg framåt och dra upp ditt brösten :
2 x 10 40 kg
2 x 10 50 kg
Hantelpress :
1 x 5 31 kg
2 x 10 26 kg
2 x 15 17 ,5
1 x 12 16 kg brett
Lutande bänk under 90 grader :
2 x 10 17,5 kg
Känner på mig att imorgon kommer jag inte kunna gå upp från sängen .. Så lördag blire vila :D
Fredagens Pass !
Hopprep : 10 min
Bänkpress :
3 x 15 60 kg
2 x 10 50 kg
1 x 2 80 kg
1 x 1 100 kg
Triceps Drag Neråt:
1 x 3 Nivå 15
3 x 8 Nivå 13
2 x 10 Nivå 11 ( http://youtube.com/watch?v=pTzroIxD4IU ) Inspelad
3 x 10 Nivå 10
Biceps Drag uppåt :
1 x 5 Nivå 14
2 x 10 Nivå 12
3 x 10 Nivå 10 ( http://youtube.com/watch?v=aM_zCD-LRO4 ) Inspelad gör nog rätt tror jag .
Med Stång :
3 x 10 40 kg
2 x 8 50 kg
Hantlar :
2 x 10 17.5 kg
2 x 10 20.5 kg
Marklyft :
1 x 2 145 kg
1 x 5 110 kg ( http://youtube.com/watch?v=wz41_LLnE6I ) Inspelad
2 x 5 90 kg
2 x 5 80 kg
Raka Ben men från midja uppåt lutad framåt : upp och ner ..
2 x 5 40 kg
Rygg :
Stå rakt med böjd rygg framåt och dra upp ditt brösten :
2 x 10 40 kg
2 x 10 50 kg
Hantelpress :
1 x 5 31 kg
2 x 10 26 kg
2 x 15 17 ,5
1 x 12 16 kg brett
Lutande bänk under 90 grader :
2 x 10 17,5 kg
Känner på mig att imorgon kommer jag inte kunna gå upp från sängen .. Så lördag blire vila :D *kissass*
Sänk vikten på kabelcurlsen (som sagt), och i marklyft måste du ha ryggen rak annars kommer du skada dig.
aha okej men på cable vad gör jag fel ?
Märkte nu att jag postade in dagens pass två gånger sry...
aha okej men på cable vad gör jag fel ?
Tja du gungar ju både bakåt och framåt, överarmen ska vara stilla. Din teknik i cable extensions är bra, cable curls är ju i princip bara omvänt. Här har du en video där en snubbe tar upp just hur du gör som exempel på hur man inte ska göra. Bra videoserie f.ö.:
http://www.youtube.com/watch?v=ZawrdYA0WXU
Tja du gungar ju både bakåt och framåt, överarmen ska vara stilla. Din teknik i cable extensions är bra, cable curls är ju i princip bara omvänt. Här har du en video där en snubbe tar upp just hur du gör som exempel på hur man inte ska göra. Bra videoserie f.ö.:
http://www.youtube.com/watch?v=ZawrdYA0WXU
Aha okej :D Tack för tipsen ska fösöka bättra mig i den övningen och sen spela in igen så får du se om de rätt den gången ist :P MVH
Gör så. Alltid kul med journaler som det är lite filmer i, kommer hålla koll på den här, se hur det går för dig ;)
Gör så. Alltid kul med journaler som det är lite filmer i, kommer hålla koll på den här, se hur det går för dig ;)
Hehe tack :) Jo ska spela in då och då på övningar det är bra med tips så man gör övningen rätt ! heh okej låter bra ska lägga in bilder i februari också så man får se om det har blivit någon skillnad :D MVH
DANNE1988
2008-01-04, 22:05
Hur känns det med att lägga in ett jogg-pass på samma dag som styrke träningen? Själv blir jag orkelös, kanske beror på något som inte är som det ska? Iallafall, ska följa denna tråd! :)
Hur känns det med att lägga in ett jogg-pass på samma dag som styrke träningen? Själv blir jag orkelös, kanske beror på något som inte är som det ska? Iallafall, ska följa denna tråd! :)
Ne fan asså vetifan när jag tar ett jogg pass så tränar jag inte bena på gymmet isåfall .. sen kan de bero på jag springer ganska ofta sprang 6 km på 23 min inte värst bra med ifa kondition :P
Jag tror det beror på hur bra kondition du har hur det tar på dig när du springer för mig är det inte så stor skillnad om jag har löpt sen ner till gymmet.
Vetifan som sagt , men tack för du följer tråden :D MVH
Dagens Mat :
Frukost: 2 portioner Flingor och 2 mackor . 11:00 ~
Lunch : 2 piroger och fiskbullar 14:00 ~
16:00 : Potatis och Fiskpinnar
19:00 : Gainer Pro och 2 Bananer
22:00 : Kött Och Ris 3 glas vatten .
Just nu tuggar på ett äpple :D
Richyboy
2008-01-04, 23:33
Kör du bänkpress varje pass?
Har du något schema du går efter? isf skriv gärna ner.
Kör du bänkpress varje pass?
Har du något schema du går efter? isf skriv gärna ner.
Har kört bänkpress nu dessa dagar har inte tränat på 2 veckor typ :P vart stängt :P men annars så brukar jag träna
Måndag : Gymmet ( Bröst,Triceps och Axlar)
Tisdag: Handboll ( Mycket vevandet så axlar där med )
Onsdag: Gymmet ( Rygg, Biceps )
Torsdag:Handboll ( -||- )
Fredag:Gymmet ( Triceps - Biceps - Bröst - Axlar )
Lördag:Gym om inget annat är ivägen ( Ska börja löpa nu på helgerna plus mag träning då )
Söndag: oftast vila ( Ska börja löpa )
Men ibland så blire mer en vad som står på schemat beror på hur jag känner mig om jag pallar mer osv .. MVH
jojjep91
2008-01-04, 23:51
Det ser helt okej ut Mirza :thumbup:!
dock tycker jag du ska köra ben också! för du bygger inte lika bra ben på handboll som på gym!
styrkan har du det är bra till o nöta på! och glöm inte käket! så blir det hur bra som helst ;)! träna magen mer än ländrygg! du är stark i marken, men är du lika stark i magen? sikta på att bli starkare i magen för att minska framtida svank, osv !
ligg på ca 1,2-2g protein / per kg/kroppsvikt :)
försök gå upp ca 2kg månanden för att lägga på dej minimalt med fett ;)
kommer titta förbi lite då o då!
kö hårt och lycka till :thumbup:!
Det ser helt okej ut Mirza :thumbup:!
dock tycker jag du ska köra ben också! för du bygger inte lika bra ben på handboll som på gym!
styrkan har du det är bra till o nöta på! och glöm inte käket! så blir det hur bra som helst ;)! träna magen mer än ländrygg! du är stark i marken, men är du lika stark i magen? sikta på att bli starkare i magen för att minska framtida svank, osv !
ligg på ca 1,2-2g protein / per kg/kroppsvikt :)
försök gå upp ca 2kg månanden för att lägga på dej minimalt med fett
kommer titta förbi lite då o då!
kö hårt och lycka till :thumbup:!
Man tackar joey för tipsen !! Jo jag vet har faktiskt funderat på att köra ben med på gymmet nu , det kommer nog bli så. Magen brukar jag oftast träna på handbollen men kommer träna den nu lör och sön efter löpandet !
Jo vet vikten är mitt största problem men jag tror det är mycket för att jag är lång tar längre tid . Men det har gått bra med viktökandet faktiskt vägde runt 75 när jag började ligger nu runt 80 . Men ska försöka minst öka 1kg p månad ifa.
Men igen tack för tipsen :D MVH
Har kört bänkpress nu dessa dagar har inte tränat på 2 veckor typ :P vart stängt :P men annars så brukar jag träna
Måndag : Gymmet ( Bröst,Triceps och Axlar)
Tisdag: Handboll ( Mycket vevandet så axlar där med )
Onsdag: Gymmet ( Rygg, Biceps )
Torsdag:Handboll ( -||- )
Fredag:Gymmet ( Triceps - Biceps - Bröst - Axlar )
Lördag:Gym om inget annat är ivägen ( Ska börja löpa nu på helgerna plus mag träning då )
Söndag: oftast vila ( Ska börja löpa )
Men ibland så blire mer en vad som står på schemat beror på hur jag känner mig om jag pallar mer osv .. MVH
Edit: Underarmar tränas med under onsdagens pass.
jojjep91
2008-01-05, 00:08
Np man ;) alltid skoj med fler tränande ! :thumbup:! *flex*
jojjep91
2008-01-05, 00:11
jag tkr ditt schema ser fullknökat ut! damn!, de skulle jag inte klara av o bygga muskler på med tanke på vilket högt energibehov jag har! men så länge du går upp i vikt så.
jag kmr ihåg när jag lira fotboll + styrketränade, låg kvar på samma vikt i 2 år. 62kg. Började äta, PANG! fick massa muskler! så maten är viktig det är den! och man får inte glömma vilan! man växer inte på gymmet utan när man vilar ;)
jag tkr ditt schema ser fullknökat ut! damn!, de skulle jag inte klara av o bygga muskler på med tanke på vilket högt energibehov jag har! men så länge du går upp i vikt så.
jag kmr ihåg när jag lira fotboll + styrketränade, låg kvar på samma vikt i 2 år. 62kg. Började äta, PANG! fick massa muskler! så maten är viktig det är den! och man får inte glömma vilan! man växer inte på gymmet utan när man vilar ;)
hahah jo jag vet fan helt preppat... ahha ne men fan asså är alltid pigg blir helt konstig om jag inte tränar en dag .. Men jag måste vila mer och äta dom dagarna riktigt mkt för jag tror vikten kommer då med ! För nästan varje dag så har jag ngn aktivitet , för i skolan på idrotten och bollspel så burkar jag ooftast dra till gymmet om det är någon tråkig sport osv ..
men jag ska kolla på din journal lite fösöka sno ngt för att bättra mitt egna ! :D Tack joey MVH
Helgen har varit seg så man har inte gjort så mycket har bara ätit .. Nästa pass kommer bli imorgon får se hur jag är imorgon .. kanske trycker till ett ben pass får se ... Men men hoppas alla har haft en trevlig helg :P MVH
jojjep91
2008-01-06, 18:00
hehe gött ;>
jo nu på lovet har jag inte heller varit så aktiv, jag börjar imorrn igen :)
hehe gött ;>
jo nu på lovet har jag inte heller varit så aktiv, jag börjar imorrn igen :)
aa fan nu när skolan börjar nu igen .. får la bli stenhård träning till sommaren p. ifa det är planen:P men det gäller och vakna nu som inte är min favorit :P
Tjeenaa :D
Har varit utan internet nu i 2 dagar så därför har jag ey kunnat skriva ngt ..
Gårdagens Träning : Biceps & Triceps PUMPA PUMPA
Drag Uppåt :
3 x 10 Nivå 12
3 x 15 Nivå 11
5 x 15 Nivå 8
3 x 10 Nivå 10
Hantlar :
3 x 10 17,5 kg
2 x 10 12 kg
2 x 20 8 kg
Stång:
2 x 8 40 kg
3 x 10 15 kg
Tricpes :
Drag Neråt :
5 x 10 Nivå 10
2 x 10 Nivå 12
3 x 15 Nivå 8
2 x 20 Nivå 7
Drag neråt med rep
3 x 10 nivå 8
5 x 15 Nivå 5
2 x 10 Nivå 6
2 x 25 Nivå 5
Hade precis en Handboll träning innan detta pass som var från 18:00 - 19:30
Mycket armböjjningar situps step ... mm
När jag kom hem blev det 200g Tonfisk 200 Keso 3 glas mjölk och 5 brödskivor
Dagens Pass: Midijan ner och lätt bröst pass
5 km löping och efterpasset 2 km hemm ( BÅda passen innehöll branta backar mm.
Benpress_
5 x 15 Nivå 20
3 x 20 Nivå 13
2 x 15 Nivå 15
1 x 30 Nivå 12
BenCurl :
5 x 15 Nivå 14 ( Minns inte 100 % )
3 x 10 Nivå 12
2 x 20 Nivå 10
3 x 10 Nivå 11
Vader : ( Med benpress maskinen )
3 x 20 Nivå 20
2 x 15 Nivå 15
2 x 30 Nivå 10
1 x 15 Nivå 18
Bröst :
Bänkpress :
3 x 15 50 kg
2 x 10 50 kg
Hantelpress :
2 x 8 31kg
2 x 10 26 kg
2 x 15 17,5 kg
Första Ben passet på gymmet känns helt borta nu känns som jag inte kmr kunna gå imorgon .. och på tal om imorgon så fyller jag år den 10 Januari som är imorgon då :D Så grattis till mig själv med ben muskelvärk :P
Nu ska det käkas 200 g Tonfisk 200 g Keso Några glas mjölk och 5 bröd Skivor :D
MVH
Dåå har man fyllt år 18 idag :D Grattis till mig Själv :D MVH:hbang: :thumbup: :D
Control_61
2008-01-10, 18:31
Tja Mirza! :)
Massor av Värnamo bor som skaffat sig "dagbok" här nu ju. Du, Besart, Joey, Fors?? Vilka finns det mer?
// Anton
jojjep91
2008-01-12, 12:02
Du har bra maxstyrka i din bänk, men du är klenare i seten om man jämför i förhållande till din maxvikt. Hade jag bänkat 100kg hade jag nog reppat på 80kg iaf.
Det kan jag nästan göra nu o ja bänka bara 90kg Dvs.
set1: 80kgx6
set2: 80kgx5
set3:80kgx4
osv. dvs tunga 6or-3or.
Hur ser ditt lyft ut i bänken på max?
bra pass för övrigt :thumbup:!
jojjep91
2008-01-12, 12:11
Elr oj lol, nu såg jag ju inte ditt tidigare bänkpass :p där var vikterna bra tkr jag i förhållande till din bänkmax. lol sorry =P :
keep doing the god job;)!
Tja Mirza! :)
Massor av Värnamo bor som skaffat sig "dagbok" här nu ju. Du, Besart, Joey, Fors?? Vilka finns det mer?
// Anton
Tjena Anton !!
Hah a vi är ett par vet faktiskt inte om det finns fler :P Kolla med joey :P han håller säkert koll på det :P MVH
Elr oj lol, nu såg jag ju inte ditt tidigare bänkpass :p där var vikterna bra tkr jag i förhållande till din bänkmax. lol sorry =P :
keep doing the god job;)!
hahahah :P uh fan ska bli skönt dra ner och träna idag .. får se hur det går med bänken :D köra Bröst, triceps och Traps nog ! Får se hur det går !! :D
Hej så länge!
Dagens pass gick skit hade ont i armbågen .. så allt gick åt skogen !!
hoppas onsdagen blir bättre för att dagens pass va helt borta !MVH
jojjep91
2008-01-17, 18:41
aff lätt hänt! kö hårt nästa gång, vila armbågen nu.
Själv kör jag inte så mkt just nu, har annat för mej :D
ingen ide o satsa hård träning nu om man inte kan sköta allt bra.
haha ah fan .. denna veckan kommer bli tajt men nästa vecka är jag nog igång igen .. vi får se . .:P
mVh
Tjena folk !!
det var ett bra tag sen man var här inne, men hade tänkt att komma igång igen med träningen så kanske skriver ner lite nu framöver.. hoj så länge
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.