Visa fullständig version : Zma
Jag köpte Twinlabs ZMA FUEL och på burken står det att tre kapslar ska intagas "på tom mage 30-60 minuter före läggdags". Tycker att det låter väldigt konstigt att man måste välja mellan ZMA eller kvällsmat (brukar käka 30-40 g kasein + 5-10 g glutamin 30-60 min innan läggdags). Tror ni att 5-10 g glutamin kommer undan som "tom mage" om jag sköljer ner kapslarna med det?
Hur brukar ni som tar ZMA göra?
Jag svepte dom med sista proteindrinken.
Herkulez
2003-05-07, 11:23
Originally posted by Action
Jag svepte dom med sista proteindrinken.
du hade rätt med det där att man sover bra på dom, sover djupt som en lite bäbis numer :bow:
Jag dricker en proteindrink 30-60 min innan jag går och lägger mig, sen tar jag mitt ZMA just innan jag släcker. Kanske inte räknas som helt tom mage, men det funkar fint för mig. Det viktigaste är att du undviker kalciumrika livsmedel i samband med ZMA, eftersom kalcium försvårar upptaget av zink.
Glutamin och ZMA. Tja, jag gillar kombinationen. Tidigare åt jag 5g glutamin tillsammans med ZMA och det fungerade nästan bättre. Återhämtningen verkade speedas upp.
Absalom^
2004-02-09, 00:07
Förutom problemet med kalcium, så är väl den huvudsakliga anledningen till att man ska ha tom mage att det andra i magen inte ska konkurera ut ZMAet när det försöker ta sig igenom blod-hjärnbarriären. Det som skulle kunna hända är antagligen att en del ZMA går till spillo eller att det tar lite längre tid innan allt får komma in i hjärnan. ;)
BUMP of all time.
Hur noga bör man vara med att undvika kalcium, funderar att inta 500g kvarg, ta ZMA kring 11/12 OK?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.