Visa fullständig version : Bästa kosttillskottet om man vill...
Vilket kosttillskott är det bästa om man vill bygga muskler och samtidigt tappa underhudsfett?
Ja springer 2 gånger i veckan och styrketränar på gym 3 gånger i veckan.
Tack *kissass* :D
Handcuff
2008-01-02, 18:58
Hmm..finns nog inget sådant.
Eddie Vedder
2008-01-02, 19:05
Vet inte om du har sökt men du är inte först att undra om man säger så.;) Tycker inte du ska hoppas överhuvudtaget på att lyckas med det du nämner. Snarare bestämma dig för vad du vill, bli smalare eller bli större.
I vilket fall tycker jag ett helt vanligt proteinpulver räcker gott och väl för en nybörjare. Ta en drink efter träning, antingen där du blandat i maltodextrin eller kompletterat med t.ex. vitt bröd. Vill du inte ha några kolhydrater så behövs inte heller det.
Det viktiga är att du sköter din TRÄNING. Lägg krutet på att öka och utvecklas där, vila när du vilar och ät dig ordentligt mätt.
Gå in i våran webshop här på kolo så hittar du många bra proteinpulver.:thumbup:
zeusden1
2008-01-02, 19:07
Inget lagligt iallafall
Okej. Men om jag säger att jag vill bygga muskler men i alla fall inte ÖKA mitt underhudsfett. Vad vore bäst att ha för kosttillskott då? Nån bra kombination kanske? Typ protein + kreatin ?
Eddie Vedder
2008-01-02, 19:26
Kan du inte hantera att få lite extra fett på kroppen kanske inte byggning är något för dig. Att vilja bygga massa men samtidigt vara livrädd för att få lite mer späck går inte ihop.
Missförstå mig inte nu, du måste inte bli FET för att få muskler. Men att gå in med den inställningen att "jag vill bygga bara jag inte får mer fett på kroppen" lär resultera i +-0 tyvärr.
Och om du lyckas eller ej har definitivt inte att göra med vilket tillskott du eventuellt använder.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86837
Ålder, längd och vikt?
Kan man få fråga vad det har med saken att göra?
Ganymedes
2008-01-02, 19:57
Kan man få fråga vad det har med saken att göra?
Det är en klassiker för att mygla till sig mer betänketid. :) Men till Raggis försvar kanske han inte menade ordagrant, utan ville väcka en tanke hos trådskaparen, att denne kanske borde ge mer info öht. Eller nått? :MrT:
slitenhet
2008-01-02, 21:17
jag vill åt samma sak, bygga muskler och bränna fett. Man kanske ska börja med att bygga på musklerna och kanske även fettet för att sedan bränna fettet på det sätt som bränner minst muskler???
jag vill åt samma sak, bygga muskler och bränna fett. Man kanske ska börja med att bygga på musklerna och kanske även fettet för att sedan bränna fettet på det sätt som bränner minst muskler???
:thumbup: +10
Som alla tidigare sagt, du kan inte bygga muskler och bränna fet. Du kan däremot ligga på ett ganska lågt kaloriöverskott så det inte bildas lika mycket fett. Bygger inte lika mycket då heller.
Läs omkring lite här på kolozzeum och du kommer finna svar på dom flesta frågorna du söker svar på.
Andreas
slitenhet
2008-01-02, 21:44
Hehe, ganska grön med det här men tror jag börjar begripa hur det ska gå till;) Men jag har en del mage och det skulle ju vara skönt om man kunde bli av med den, samt öka i muskler tills i sommar:)
Nybörjare verkar ha förmågan att både minska i fett och bygga muskler samtidigt, inget att sikta på dock.
Andreas
Det är en klassiker för att mygla till sig mer betänketid. :) Men till Raggis försvar kanske han inte menade ordagrant, utan ville väcka en tanke hos trådskaparen, att denne kanske borde ge mer info öht. Eller nått? :MrT:
Jag tror att det är för att få några extra posts... inte sett någon som postar så många tomma inlägg som han.
Om jag förstått det rätt så bulkar man och deffar i cykler för att uppnå "Schenkenbräda" eller vad man nu är ute efter. Hur ska sådana cykler se ut, hur lång tid i varje? Eller går det inte att generalisera?
Eddie Vedder
2008-01-03, 08:52
Om jag förstått det rätt så bulkar man och deffar i cykler för att uppnå "Schenkenbräda" eller vad man nu är ute efter. Hur ska sådana cykler se ut, hur lång tid i varje? Eller går det inte att generalisera?
Fel forumdel för just den diskussionen. Måste vara petig moderator nu (:devil: ) och påpeka att det handlar om tillskott här, deffdiskussioner är för deffdelen.;)
Cerberus
2008-01-03, 09:16
syntetiska hormoner verkar funka utmärkt i det syftet, dock är det ju livsfarligt och olagligt. Så nej det finns inga såna kosttillskott tyvärr :( om det fanns skulle frågan inte ställas lika ofta som den görs. Måste nog va bland de vanligare träningsfrågorna.
Kan du inte hantera att få lite extra fett på kroppen kanske inte byggning är något för dig. Att vilja bygga massa men samtidigt vara livrädd för att få lite mer späck går inte ihop.
Missförstå mig inte nu, du måste inte bli FET för att få muskler. Men att gå in med den inställningen att "jag vill bygga bara jag inte får mer fett på kroppen" lär resultera i +-0 tyvärr.
Fast nu var det inte det han sa. Det är ingen konstig nybörjarfråga, och kan inte du hantera nybörjarfrågor utan att bli dryg tycker jag att du ska låta bli att svara då det finns andra som kanske kan svara och låta trevliga på samma gång.
Eddie Vedder
2008-01-03, 10:54
Fast nu var det inte det han sa. Det är ingen konstig nybörjarfråga, och kan inte du hantera nybörjarfrågor utan att bli dryg tycker jag att du ska låta bli att svara då det finns andra som kanske kan svara och låta trevliga på samma gång.
:(
Det var inte så jag menade. Det jag menar är att jag inte tror det är någon bra utgångspunkt om man vill bygga muskler om man samtidigt absolut inte vill öka i fettvikt.
Vet inte varför du reagerade så men det var inte menat som något illa. Uttryckte mig så "milt" jag kunde. Trådskaparen själv verkar inte ha uppftattat det på samma sätt som tur är så då får jag väl be om ursäkt till dig istället.
swanstah
2008-01-03, 13:13
Om du nu bestämt dig för att styrketräna, så till en början kan du köpa hem en burk protein som du tar före och efter träning. Det är ett bra nybörjar tillskott och förhoppningsvis så märker du resultat.
Lycka till med din träning.
Raschmus
2008-01-04, 17:19
Vilket kosttillskott är det bästa om man vill bygga muskler och samtidigt tappa underhudsfett?
Ja springer 2 gånger i veckan och styrketränar på gym 3 gånger i veckan.
Tack *kissass* :D
Mitt råd till dig är att lägga minst en halvtimme till Kolozzeum dagligen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.