handdator

Visa fullständig version : NHL "Best of fights"

hulken
2008-01-02, 13:19
IbTAYukpv8I

Måste bara posta denna klassiker, frugan såg denna match på plats.
Shayne Corson åkte och slog in pucken i Ron Hextalls mål efter uppvärmningen, vilket startade allt, Claude Lemiux fortsätter fighten, hehe ja man blir tårögd...vilken tid det var.*popcorn*

77HH2nIEJMk

Här har ni Chris Nilan in action.

hulken
2008-01-02, 13:26
IbTAYukpv8I

Måste bara posta denna klassiker, frugan såg denna match på plats.
Shayne Corson åkte och slog in pucken i Ron Hextalls mål efter uppvärmningen, vilket startade allt, Claude Lemiux fortsätter fighten, hehe ja man blir tårögd...vilken tid det var.*popcorn*

77HH2nIEJMk

Här har ni Chris Nilan in action.

Obs! Var inte Hextall utan Resch. Och året 1987

130kg finsk sisu
2008-01-02, 13:45
*drool* Minnen från den svunna tid då ishockeyn spelades med passion, glöd och hjärta! Ser man på dagens NHL så visst är spelarna och spelet lika bra och i många avseende bättre. Men finns det passion, glöd och hjärta numera?
*gah!*

Pingu
2008-01-02, 13:57
*drool* Minnen från den svunna tid då ishockeyn spelades med passion, glöd och hjärta! Ser man på dagens NHL så visst är spelarna och spelet lika bra och i många avseende bättre. Men finns det passion, glöd och hjärta numera?
*gah!*

+1

Löjtnant Blank
2008-01-02, 14:03
lol, vilka cirkusapor

130kg finsk sisu
2008-01-02, 14:05
lol, vilka cirkusapor

Varför?

Löjtnant Blank
2008-01-02, 14:08
Varför?
Vuxna män i stora skydd som flåsar och matar slag mot varandra medan publiken vrålar... jag tycker att det ser roligt ut.

130kg finsk sisu
2008-01-02, 14:16
Vuxna män i stora skydd som flåsar och matar slag mot varandra medan publiken vrålar... jag tycker att det ser roligt ut.
Jag tycker det är roligt oxå. Men inte annorlunda än att folk sitter och suckar och klappar händerna åt vitklädda män/kvinnor som går runt på en stor gräsmatta och förstör den med att slå en boll.

Nej, kom tillbaka old time hockey! Då varje match var ett krig om att vinna!:hbang:
Då hjärtat bankade för klubben lika mycket som det bankade för sin egen familj.
Vi är på gång igen i.o.m Ducks vinst ifjol så har man fattat att det är den tuffa stilen som är den vinnande stilen och slagsmålen är nästan upp det dubbla i år gemfört med ifjol!:D

davvvan
2008-01-02, 14:20
Skojar ni... Är ju inte bara NHL som blivit mesigt... Elitserien nuförtiden är ju ett skämt... Som Lule Hockey-supporter är det extra jobbigt... Från att ha varit fruktade att möta, stenhårt elakt fult så är vi numera ett av Elitseriens snällaste lag... I en serie där det knappt delas ut tacklingar numera.

*gah!* *gah!* *gah!* *gah!*

Vad är det som händer egentligen? :(

Löjtnant Blank
2008-01-02, 14:22
He, he. To each his own, antar jag.

JoelR
2008-01-02, 14:28
Vad är det roliga med att se på det där? Visst, ska hockey vara fysiskt men det där är ju usel underhållning enligt mitt sätt att se på saken. Vill jag se vuxna män som slåss kollar jag på kampsport istället.

130kg finsk sisu
2008-01-02, 14:38
Vad är det roliga med att se på det där? Visst, ska hockey vara fysiskt men det där är ju usel underhållning enligt mitt sätt att se på saken. Vill jag se vuxna män som slåss kollar jag på kampsport istället. Men då kan du ju kolla på elitserien...

Måste citera Teemu Selänne här. Fritt översatt från sommarens upplaga av "Jääkiekkolehti" som är den ledande hockey tidskriften i Finland.
"Jag har spelat i olika sorts lag. I det stjärnfyllda colorado bland annat. Men aldrig har har jag spelat i ett sånt lag som Ducks 2006-2007. Där stod vi upp för varandra i varje match, vi var en familj. Fast jag själv är urtypen för en europeisk hockeyspelare skulle jag mer än gärna gå tillbaka till 70-talet. Då varje match var ett krig".
Han berättade även om att hans bästa polare i olika lag av någon konstig andledning varit just fighters...

747
2008-01-02, 14:55
Jag tycker visserligen det är löjligt när domarna hela tiden bryter innan spelarna har rört varande i elitserien, men det där var ju löjligt. Ok om två spelare vill göra upp men när alla står och slår på närmaste kille med annorlunda tröja utan anledning ser det bara patetiskt ut.
Dock tycker jag det är ganska tufft att vissa spelade topless under axelskyddet, kan ju inte ha varit mysigt.

von huff
2008-01-02, 14:58
lol, vilka cirkusapor

Du tycks aldrig ha varit på en hockeymatch?

Krampus
2008-01-02, 15:00
Jag tycker det är roligare att titta på sporter där slagsmål inte är ett regelbrott. Hej MMA. :)

Skywalker
2008-01-02, 15:07
Jag tycker det är roligare att titta på sporter där slagsmål inte är ett regelbrott. Hej MMA. :)

+1

130kg finsk sisu
2008-01-02, 15:12
Men ni tycks inte veta att slagsmålen i NHL är accepterade och renderar "endast" i 5 minuter utvisning och inte 3 matchers avstäning som i världens näst bästa liga elitserien. Läs på innan ni uttalar er tack.;)

Krampus
2008-01-02, 15:40
Men ni tycks inte veta att slagsmålen i NHL är accepterade och renderar "endast" i 5 minuter utvisning och inte 3 matchers avstäning som i världens näst bästa liga elitserien. Läs på innan ni uttalar er tack.;)

Jag får tycka va jag vill din gödselluktande landlösa fan. Hur ligger det till med utvisningsfrekvensen på slagsmål inom golf? Klubbor där också men mindre skydd. :)

Srednq
2008-01-02, 15:59
låg smågrabbarna leka. här slåss dom med klubbor: http://avokatsomo.com/arkisto/2006/02/23/romanialaista-hockeytaituruutta/

130kg finsk sisu
2008-01-02, 16:06
Jag får tycka va jag vill din gödselluktande landlösa fan. Hur ligger det till med utvisningsfrekvensen på slagsmål inom golf? Klubbor där också men mindre skydd. :)

Landlös? Nej då. Finländare i alla generationer.*drool*
Och om du får tycka som du vill? Nej då, absolut inte.
Och gödsel? Har du smakat på gödsel nån gång? potein% är hög. Kring 40% ffs.
Sen ger gödselmockandet BRA kontakt i alla muskler som jag eftersträvar kontakt i. :Virro ;)

Krampus
2008-01-02, 16:08
Landlös? Nej då. Finländare i alla generationer.*drool*
Och om du får tycka som du vill? Nej då, absolut inte.
Och gödsel? Har du smakat på gödsel nån gång? potein% är hög. Kring 40% ffs.
Sen ger gödselmockandet BRA kontakt i alla muskler som jag eftersträvar kontakt i. :Virro ;)

När jag läser det där förstår jag iofs varför du vill tillhöra Finland.

Mescreant
2008-01-02, 16:17
Tycker hockey med snabb skridskoåkning och finess är roligare.
Känns som det inte var längesen alla klagade på att den "nya hockeyn" bara handlade om slagsmål och tacklingar och hur det var bättre på den gamla goda tiden. Nu är spelarna plötsligt för mesiga? Är allt bättre bara det är äldre?

Löjtnant Blank
2008-01-02, 16:42
Du tycks aldrig ha varit på en hockeymatch?
Det har jag. Bara elitseriehockey dock.

130kg finsk sisu
2008-01-02, 20:36
Men då har du väl aldrig upplevt old time hockey?:MrT:

130kg finsk sisu
2008-01-02, 20:38
När jag läser det där förstår jag iofs varför du vill tillhöra Finland.
OOOO ja, självfallet vill man vara finländare eftersom jag är en finländare och har varit det i alla generationer. JAg är en av de 300 000 finnar med svenska som modersmål. Våra förfäder invandrarde från Sverige på 1100-talet.
Men kom igen krampus, tillbaka till ämnet, Gilla old time hockey!

130kg finsk sisu
2008-01-02, 20:39
Tycker hockey med snabb skridskoåkning och finess är roligare.
Känns som det inte var längesen alla klagade på att den "nya hockeyn" bara handlade om slagsmål och tacklingar och hur det var bättre på den gamla goda tiden. Nu är spelarna plötsligt för mesiga? Är allt bättre bara det är äldre?
Kan du inte kolla på bandy då om du vill ha fart och finess?
Har väl aldrig klagats på att de är för tuffa i NHL utan på att folk har blivit fegare. Man använder klubban, armbågen och så vidare istälklet för att fajtas. Därav många skador...

von huff
2008-01-02, 20:56

Jag förstod mig inte bara på varför du tycker att det är löjligt att de slår lite på varandra?Hockey är ju känsloladdat och om du själv spelat nån lagsport så blir man ofta rätt så arg;)

von huff
2008-01-02, 20:58
Kan du inte kolla på bandy då om du vill ha fart och finess?
Har väl aldrig klagats på att de är för tuffa i NHL utan på att folk har blivit fegare. Man använder klubban, armbågen och så vidare istälklet för att fajtas. Därav många skador...

Har straffen för slagsmål blivit mycket hårdare om man ser tillbaka i tiden?

Magnus N
2008-01-02, 21:29
Jag förstod mig inte bara på varför du tycker att det är löjligt att de slår lite på varandra?Hockey är ju känsloladdat och om du själv spelat nån lagsport så blir man ofta rätt så arg;)

Ser iofs inte varför bara för att man blir arg så måse man slåss, andra lagsporter verkar det ju fungera ypperligt utan at behöva ta till nävarna :)

Har inget emot fighterna i hockeyn själv :cool:

von huff
2008-01-02, 21:32
Ser iofs inte varför bara för att man blir arg så måse man slåss, andra lagsporter verkar det ju fungera ypperligt utan at behöva ta till nävarna :)

Har inget emot fighterna i hockeyn själv :cool:

Joo iofs fast det är mer tacklingar i ishockey än i de flesta lagsporter:)

Löjtnant Blank
2008-01-02, 21:39
Men då har du väl aldrig upplevt old time hockey?:MrT:
Läs frågan en gång till.

Magnus N
2008-01-02, 21:56
Joo iofs fast det är mer tacklingar i ishockey än i de flesta lagsporter:)

Fler tacklingar ja, men inte nödvändigt mer kroppskontakt och hårda smällar.

Spiffy
2008-01-02, 22:07
Han åker in och skjuter pucken lite löst i de andras mål efter uppvärmning, när där inte ens är någon målvakt, och sen börjar dom slåss pga av detta? *rolleyes*

PowPow
2008-01-02, 22:41
Han åker in och skjuter pucken lite löst i de andras mål efter uppvärmning, när där inte ens är någon målvakt, och sen börjar dom slåss pga av detta? *rolleyes*

Det första gruffet utlöses av det ja. Sen slåss resten nog mest bara för att alla andra slåss. Det är väl sällan några reella konflikter bakom hockeyslagsmål. Man slåss väl mest för att man ogillar motståndaren.

Löjtnant Blank
2008-01-02, 22:54
Förklara för mig varför vi är så dumma mot varann
Förklara för mig varför vi inte håller sams
Det är mysigare att vara snäll
Så nån som fattar kan väl
Förklara för mig varför vi är så dumma mot varann

hulken
2008-01-02, 23:16
Detta blev ju en riktig fight tråd*grr27*

Nu var det ju meningen att belysa NHL fighter, inte en diskussion hurvida man ska slåss eller ej, eller om bandy är bättre än golf m.m.
Ni som vill diskutera sånt i en tråd, skapa då en trådjävel själ då istället för att förblöda denna.

Spelar ingen roll vilken tråd som skapas på detta forum, kan handla om vad som helst, katter, kaffe, thailand m.m. nää katter är skit, hundar är bättre, varför åka till Thailand där är det bara pedofiler, Kaffe, nää fyyy faaaan. osv....osv.....
Har ni inget att tillföra, gå då inte in här.*gah!*

hulken
2008-01-02, 23:26
N1-25s4uwFQ

Ottawa vs Flyers, kanske varit uppe tidigare men mycket tjongande under den matchen*whistle*

130kg finsk sisu
2008-01-02, 23:57
N1-25s4uwFQ

Ottawa vs Flyers, kanske varit uppe tidigare men mycket tjongande under den matchen*whistle*
Härlig match, Ottawa gillade inte då Brashear "showade" då han hade spöat upp Rob Ray och därifrån startade allt. Mest patetisk är dock John Leclair 115kg och totalt värdelös då handskarna åker av...

daja
2008-01-03, 00:24
När vägde Leclair 115 kg egentligen? Trodde han låg strax över 100 under Philly-åren.

Psychological
2008-01-03, 02:06
Ingen fajter , men ack så sköna tacklingar

Scott Stevens Greatest Hits!
7U7jUbKQYdw

Darcy Tucker Annihilates Sami Kapanen

M_aq3WlwPJM

Psychological
2008-01-03, 02:14
Här kommer en skön fight som INTE är från NHL, men satan vad stryk snubben får!

Hedman fight (VÄSTERÅS - NYKÖPING) träningingsmatch i surahammar.

jwRyAuZlYBk

foxx
2008-01-03, 04:20

jwRyAuZlYBk

Öh, en av dom sämsta fighterna jag sett.

Psychological
2008-01-03, 04:23
Öh, sämsta "fighten" jag sett. :)

Får väl stå för dig.. Själv tycker jag han rätt mycket stryk. INGEN HAR EN CHANS MOT ANTON HEDMAN !!!!!!!!!!!!!!!!!

J.Saarela
2008-01-03, 08:29
Varför?

För att dom slåss som kvinnor på isen,sen efter matchen så kissar dom på varandra i duschen......Ishockey*screwy*

von huff
2008-01-03, 09:22
Det första gruffet utlöses av det ja. Sen slåss resten nog mest bara för att alla andra slåss. Det är väl sällan några reella konflikter bakom hockeyslagsmål. Man slåss väl mest för att man ogillar motståndaren.

Ofta i många lagsporter så "psykar" man motståndarna genom att ropa fula saker till varandraså det kan ochså vara en orsak

PowPow
2008-01-03, 10:39
Ofta i många lagsporter så "psykar" man motståndarna genom att ropa fula saker till varandraså det kan ochså vara en orsak

Ja, och i vissa fall kan säkert medspelarna vara lite övertaggade, och låta det rinna över på hela laget.

Källa:
dMZUvDqBSh0
:D

Edit: Och ja, jag tyckte Hanson Brothers hörde hemma i en tråd som denna :)

Pingu
2008-01-03, 11:10

jwRyAuZlYBk

Håller med foox, den fighten var riktigt värdelös

hulken
2008-01-03, 13:47
C7DlAjrhm9s

Detroit vs Colorado -97, Claude Lemiux kryper ihop som ett spädbarn, hahaha.

130kg finsk sisu
2008-01-03, 14:20
C7DlAjrhm9s

Claude LEmiux har alltid varit en pest som alla hatat. Lite europeisk i sin spelstil. Stor käft, slår gärna med klubban, tacklar gärna i ryggen, men då det gäller att kasta vantarna så gömmer han sig alltid...

130kg finsk sisu
2008-01-03, 14:22
Lyssna på publiken gott folk!
DE GILLAR DET!!!

Pingu
2008-01-03, 16:24
Lyssna på publiken gott folk!
DE GILLAR DET!!!

Nej dom älskar det :hbang:

Som du skrev tidigare så har passionen försvunnit nästan helt nu, hockey är som bäst när den spelas med passion och känslorna utanpå tröjan.

Blaine
2008-01-03, 16:49
C7DlAjrhm9s

Bakgrund:

Lemieux's title of being a dirty player was solidified in a 1996 incident with the Avalanche when he violently checked Kris Draper of the Detroit Red Wings into the boards during a playoff series, causing Draper to suffer a broken jaw, broken nose and broken cheekbone, all of which all led to Draper having reconstructive surgery on his face and also having his jaw wired shut for several weeks. Draper also suffered a concussion from the hit. The hit was dangerous and more importantly, made from behind. This incident is generally believed to have sparked an often-bitter rivalry between the two teams that continues to this day. Unhappy with his actions, the NHL suspended him 2 games, despite outcry from some fans who felt that Lemieux deserved a harsher penalty.

Later, Lemieux was criticized after a 1997 fight against Darren McCarty in which he "turtled" (i.e. kneeled and covered his head while being punched). The fight with Darren McCarty was a response to the Kris Draper hit. Lemieux never dropped his gloves during the incident and McCarty received a double minor roughing penalty.

130kg finsk sisu
2008-01-03, 16:56
Cool match där McCarty endast fick 2+2 för roughing. Ännu roligare är att samma man slogs en gång till i matchen mot Deadmarch och sen sköt det avgörande målet i sudden. Snacka om matchhjälte!!!

Spiffy
2008-01-03, 17:24
C7DlAjrhm9s

Hyggligt feg sucker punch på Claude som åker förbi skulle jag vilja säga. Räknas man som tuff häftig fighter då?

Blaine
2008-01-03, 18:19
Hyggligt feg sucker punch på Claude som åker förbi skulle jag vilja säga. Räknas man som tuff häftig fighter då?

Ja, Claude är verkligen en man som inte förtjänar det!

sunkan
2008-01-03, 18:34
Zm9vDrkCTo

En kille jag spelade mot när jag var yngre. Nr17 i Modo. Lite småkul å se men ingen riktig fight direkt

Spiffy
2008-01-03, 18:34
Ja, Claude är verkligen en man som inte förtjänar det!

Så för att visa att man inte gillar fega jäklar som Claude, så slår man honom i ansiktet när han inte är beredd. Låter smart *rolleyes*

Blaine
2008-01-03, 18:36
Så för att visa att man inte gillar fega jäklar som Claude, så slår man honom i ansiktet när han inte är beredd. Låter smart *rolleyes*

"Att smaka på sin egen medicin" är ett uttryck som dyker upp för mig.

Spiffy
2008-01-03, 18:36
Gillade målisen i det klippet :thumbup:

hulken
2008-01-03, 21:45
VnKxV9ilsqo

Hehe, denna då Samuelsson får smaka på Domis vänster, han faller som en fura*kissass*

hulken
2008-01-03, 21:53
Cool match där McCarty endast fick 2+2 för roughing. Ännu roligare är att samma man slogs en gång till i matchen mot Deadmarch och sen sköt det avgörande målet i sudden. Snacka om matchhjälte!!!

Jo, såg den matchen på TV "over there", mycket underhållande var den och det pratades mycket i media före om just den matchen pga grejen Lemiux gjorde mot Draper i en tidigare match, så dom var helt klart ute efter stackars Claude.

130kg finsk sisu
2008-01-04, 14:40
Slänger in 2 fighter från nattens NHL.
1. 2 NHLs största plågor gör upp och Ruutu får Tucker att blöda och får en "narrow win". Ruutu måste vara provocerande att möta, tacklar hårt, snackar mycket + att han "filmar" dvs lägger sig ofta för att andra laget skall få utvisning, dessutom hyfsad hockeyspelare och kronan på verket är ingen av de så kallade "middleweights" kan spöa honom i en fight.
rOINBx5pKfE

2. Ryan Malone mot Mark Bell. Lägger upp denna eftersom brorsan lirade med Malone under lockoutssäsongen i Ritten i Italien. Brorsan berättade många stories om Malone. Och en Shcyst kille är han. I NHL är han ju en bra målskytt men är alltid redo att kasta vantarna för sej eller sina lagkompisar. Brukar oftast förlora men vinner denna på knockdown.
UlUw5F810Ps

daja
2008-01-04, 14:44
Riktigt bra fight mellan Tucker och Ruttu, länge sedan Ruttu slängde handskarna men han visar verkligen att han fortfarande kan. Skönt att en spelare från Europa kan ta ner Tucker på jorden.

130kg finsk sisu
2008-01-04, 15:05
Riktigt bra fight mellan Tucker och Ruttu, länge sedan Ruttu slängde handskarna men han visar verkligen att han fortfarande kan. Skönt att en spelare från Europa kan ta ner Tucker på jorden.
Behövs spelare från europa som Forsberg, Ruutus, Jokinen, Nilsson, Samuelsson m.fl som lirar hockey som kanadickerna lirar den. Visst är Sedins, Näslund, Lehtinen, J.Jokinen m.fl bra hockeyspelare men jag gillar mer de europeer som lirar hårt och med passion.
Till ämnet har Tucker alltid varit en snackare som plötsligt trodde han kunde spela hockey, när han insåg att han inte kunde det försöker han slåss och så får han spööö av en gänglig europè, way to go darcy!:hbang: :laugh:

Jax
2008-01-04, 15:12
2. Ryan Malone mot Mark Bell. Lägger upp denna eftersom brorsan lirade med Malone under lockoutssäsongen i Ritten i Italien. Brorsan berättade många stories om Malone. Och en Shcyst kille är han. I NHL är han ju en bra målskytt men är alltid redo att kasta vantarna för sej eller sina lagkompisar. Brukar oftast förlora men vinner denna på knockdown.
"Du vad sägs om att slåss lite"
"Ja det har jag hört är coolt, vi kastar handskarna direkt"

Ser så jävla löjligt ut. Ska det vara bråk så ska det vara i stridens hetta inte p.g.a. att man vill stila lite för publiken eller för något som hände för tretton matcher sedan.

130kg finsk sisu
2008-01-04, 15:27
"Du vad sägs om att slåss lite"
"Ja det har jag hört är coolt, vi kastar handskarna direkt"

Ser så jävla löjligt ut. Ska det vara bråk så ska det vara i stridens hetta inte p.g.a. att man vill stila lite för publiken eller för något som hände för tretton matcher sedan.

Vad vet vi vad som hände innan tekningen?
Det är ju det som är grejen, de slåss för att få ut de känslor som de kanske skulle använda för att få en utvisning som drabbar laget eller skada någon . Nu får de 5 minuter var, ilskan är borta de kan spela hockey igen.
Vet du vad som är löjligt? Europeisk hockeys syn på slagsmål det är löjligt.

von huff
2008-01-04, 15:57
Var det inte Ruutu som bjöd in nån svensk spelare till sitt hotellrum för att göra upp för något år sen?:DIgår var det en liten fajt mellan Jokerits Sami Helenius och en Saipa spelare.I intervjun tycker jag att Saipa spelaren uttalar sig bra när han säjjer att det inte är nåt fel med en one on one fight i rinken istället för i korvkiosk kön.Man gör upp där sitter sin utvisning och låter saken vara sen.

daja
2008-01-04, 20:23
Behövs spelare från europa som Forsberg, Ruutus, Jokinen, Nilsson, Samuelsson m.fl som lirar hockey som kanadickerna lirar den. Visst är Sedins, Näslund, Lehtinen, J.Jokinen m.fl bra hockeyspelare men jag gillar mer de europeer som lirar hårt och med passion.

Instämmer helt där, nu har vi även en svensk som gärna kastar handskarna i NHL i Doug Murray, som dessutom är en riktigt bra tacklare. Gillar fysisk hockey där de spelar som att det vore deras sista match, slutspelshockey i NHL är magiskt ibland.

daja
2008-01-04, 20:26
Var det inte Ruutu som bjöd in nån svensk spelare till sitt hotellrum för att göra upp för något år sen?:

Jo det var väl under VM för några år sedan va, Jonathan Hedström var förretesten den tilltänkta dejten på hotellrummet.
Alla lag behöver någon som inger respekt hos motståndarna, se bara hur det gick för Sverige mot Kanada i VM när Niedermayer skickade in Forsberg i sargen med en boarding, Sverige tappade allt efter det när kanadensarna märkte att ingen svensk vågade stå upp för laget.

Blaine
2008-01-04, 20:48
Jo det var väl under VM för några år sedan va, Jonathan Hedström var förretesten den tilltänkta dejten på hotellrummet.
Alla lag behöver någon som inger respekt hos motståndarna, se bara hur det gick för Sverige mot Kanada i VM när Niedermayer skickade in Forsberg i sargen med en boarding, Sverige tappade allt efter det när kanadensarna märkte att ingen svensk vågade stå upp för laget.

Vi skulle haft Ulf Samuelsson där. :cool:

von huff
2008-01-04, 21:03
Ni som vet och kan,vem är tidernas största fighter i ishockey?:cool:

130kg finsk sisu
2008-01-04, 21:27
Vem som är den hårdaste är svårt att sia om. Eftersom en fighters karriär är först upp sen ner.
Men här är några namn som kan tänkas vara de allra hårdaste i sin s.k "prime".
Håller mig till fighters från 70 talet och framåt.
Siffrorna behöver inte betyda rangordning, men kan även göra det.

1.Bob Probert slogs mycket vann det mesta. Kunde ta till fula knep. Bra teknisk fighter som även kunde lira hockey. Gjorde över 70 poäng en säsong.
2. Big-G Laraque den fysiskt starkaste fighter som funnit i NHL. 190cm 120kg, raw bänkar 490lbs. Har förlorat kanske 3-4 fighter i sin karriär, och då på "poäng", aldrig blivit nockad. Fortfarande aktiv. OCh en verklig gentleman. Gör inga fula greijer.
3. Clark Gillies 78/80 talets powerforwad. Slogs sällan eftersom de flesta vågade inte.
4. Terry O reilly Bostons poäng kung på 70 talet. Slogs som en dåre då det gällde. Är troligen den mest ifrågasatta på min lista, men Terry representerade det tuffa Boston väl när det begav sig.
5. Tony Twist. På mitten av 90-talet totalt hänsynslös. Fightades endast 5-6ggr per säsong pga av att folk var rädda för honom. Svingade rallarsvingar och knockade motståndaren. Förlorade dock många fighter i början av karriären.
6. Joey Kocur var genom hela karriären fruktad för sin höger. Slog flertalet medvetslösa. Slogs dock renhårigt. Kunde dock gå däck mot ganska "dåliga killar" som Uwe krupp. Därför platsar han inte högre upp.
7. Tie Domi. 177cm och 90kg, trots det hänge han med tungviktarna, vann t.o.m mot Probert några gånger. Tyvärr villde Sudden och grabbarna ha honom till en spelande hockeyspelare vilket tog udden av hans fightande och började förlora mot "nobodys" i slutet av karriären.
8.Behn Wilson. Första backen på listan, hade relativt kort karriär på 70/80 talet. Men var en otroligt teknisk men även hårdslående fighter. Min enda flyer på listan.
9.Stu Grimson Hade en lång karriär tills Laraque slog honom till pensionslistan, gudstroende man som idag jobbar inom spelarfacket. Var en fighter som alltid visade upp sig hade bra vinst % och hans ledargestalt var stor.
10. Slänger in en andra flyer hit. Dave Brown, ful hänsynslös fighter som inte följde de koder som fightrarna har uppsatta sinsemellan. Men effektiv var han. Fruktad vänster.

Angående Ulf Samuellson så har mannen aldrig vunnit en fight, ful spelstil hade han men slåss kunde han inte.
D. Murray är dock en duktig fighter som stod upp mot självaste Eric Gogard i vinter. mycket bra gjort för att vara svensk/europe.

von huff
2008-01-04, 21:33
Intressant lista:thumbup: Enda som var bekanta var Domi och Laraque.Om jag inte minns fel så har Domi tagit över 1200 utvisningminuter under sin karriär.Vågar inte säjja att det stämmer då jag inte kommer ihåg exakt.

Edit:3454 utvisningsminuter:DInte speciellt stor kille heller bara 177cm

Blaine
2008-01-04, 23:36
Bra lista Sisu, och ja, Samuelsson hade noll talang i slagsmål.

Hittar inte min hockeyblaska där dem rankar de bästa kämparna, men i alla fall så är andra namn värda att lägga till dessa (slumpmässig ordning) - som var heta under 90-talet:
Paul Laus
Ken Baumgartner
Gino Odjick (spelade med Bure, döpte sin son efter honom också)
Sandy McCarthy
Rob Ray (Domis rival skulle jag våga påstå)
Brad May
Donald Brashear (vann '97-98 utvisningsligan med 372 minuter, Domi tvåa med 365)
Jeff Odgers
Chris Simon (kunde även spela)
Peter Worrell
Rocky Thompson :cool:

Sedan glömde du Marty McSorley, som även kunde spela hockey.

Motorbreath
2008-01-05, 01:09
Vi skulle haft Ulf Samuelsson där. :cool:

Jo han skulle ha satt in en fin knätackling på nån kanadick :cool:

Motorbreath
2008-01-07, 13:17
Här ser vi svensken Douglas Murray mot Rick Rypien

-EGldwId0eM

130kg finsk sisu
2008-01-07, 15:07
Grattis Sverige!
Douglas Murray gör mer för svensk hockey i nordamerika än vad de flesta andra svenska poängkungar gör. NO MORE CHICKENS SWEDES!

Lätt vinst för Murray!

Motorbreath
2008-01-07, 16:15
Grattis Sverige!
Douglas Murray gör mer för svensk hockey i nordamerika än vad de flesta andra svenska poängkungar gör. NO MORE CHICKENS SWEDES!

Lätt vinst för Murray!

Inte för att han är den förste svensken att kasta handskarna men han slåss bättre och mer frekvent. Han har hunnit med 6 slagsmål hittils denna säsong (8 om man räknar med försäsongen). Förhoppningsvis blir det fler *whistle*

daja
2008-01-09, 21:00
Inte för att han är den förste svensken att kasta handskarna men han slåss bättre och mer frekvent. Han har hunnit med 6 slagsmål hittils denna säsong (8 om man räknar med försäsongen). Förhoppningsvis blir det fler *whistle*

Tyvärr ser man en ganska tydlig trend i hans fighter, han har fått lite coaching av en av Sharks tränare och efter det har han själv sagt att han går mindre på frustration och energi och kör mer på att låsa upp motståndarna och trycka ner dem mot isen, alltså inte direkt några större fighter. Murray är skicklig på att använda sin styrka när han går en fight, men han måste nog snart börja veva lite mer även mot de mer etablerade för att göra sig ett namn som enforcer, han har redan hunnit gå mot Goddard, Laperrier och Fedoruk men det var egentligen bara mot Goddard och Laperrier det blev några slag, den senare tryckte han till rätt bra men not Godard fick Murray en rejäl smäll i slutet av fighten. Kollar man på de fighter han hade förra året, tex mot Barch och Gratton tror jag det var, så var det riktigt bra fighter med en del fina träffar.
Fighten mot Rypien var klassskillnad, Murray väger runt 110 kg och Rypien måste ligga under 90, det märktes tydligt.
Förutom Murray är det rätt få svenskar som kastat handskarna mer än vid enstaka tillfälle, Lilja gick några förra året och gjorde det hyffsat, Oduya gjorde bra ifrån sig i sin enda fight än så länge, Öhlund slogs ganska nyligen mot Phaneuf och klarade sig faktiskt riktigt bra trots att han inte är en van fighter. Marcus Nilson har kastat handskarna nån gång men inte gjort bra ifrån sig, Mikael Holmqvist vevade sönder Detroits lilla back Lebda men det är ingen större bedrift och nyligen agerade Johan Franzén slagpåse. Har säkert missat någon men som svensk ska man vara glad att Murray "slagit" sig in i NHL, kul med en svensk som bidrar med annat än bara poäng.

von huff
2008-01-10, 08:01
YZk4ULJg_B8

fight i den ryska ligan

Motorbreath
2008-01-12, 14:51
Har säkert missat någon men som svensk ska man vara glad att Murray "slagit" sig in i NHL, kul med en svensk som bidrar med annat än bara poäng.

Du har rätt ang fighterna, vissa blir rätt tråkiga att se på, "hugfest" ibland. Men tuff är han.

Håller med, det är kul att se en svensk som spelar med hjärta.
Han är ingen poängmaskin till back ala Lidström men stark i det defensiva och fysiska spelet. Ligger förresten trea i +/- för backar (nia totalt) efter två andra svenskar; Niklas Lidström och Alexander Edler.

von huff
2008-01-12, 15:32
a7n7Yr0Nxcs&feature=relatedyt..

ingen vidare fajt men det ser kul ut när han sparkar tröjan:)