Logga in

Visa fullständig version : Fairing Complete Vitamin, ang. retinolmängden

C.E.J.
2008-01-01, 19:03
Står att produkten ifråga innehåller 10mg vitamin A, är detta nåt felskrivet? Amerikanska multis brukar ju vara megadoserade och då är det dubbla dagsbehovet av vitamin A som brukar vara inkluderat, men ni har alltså tiodubbla dagsbehovet - varför?

Sverker
2008-01-01, 19:52
Frågan var uppe när produkten kom. Minns att A-vitaminet är i form av beta-karoten och inte retinol.

C.E.J.
2008-01-01, 19:57
OK det är ju bra det iaf, men är det ändå inte lite mycket? Inte som att man vill bli orange i hyn liksom ;)

Eddie Vedder
2008-01-01, 20:01
Känner du att det är mycket så ta varannan dag eller dylikt.

Knappast som att du måste ta dina multivitamintabletter varje dag bara för att du köpt dom.

C.E.J.
2008-01-01, 20:12
Jag har inte köpt den :Virro

melancoolio
2008-01-01, 20:15
OK det är ju bra det iaf, men är det ändå inte lite mycket? Inte som att man vill bli orange i hyn liksom ;)

Tror knappast du blir orange i hyn av den dosen.

Eddie Vedder
2008-01-01, 20:17
Tror knappast du blir orange i hyn av den dosen.

Det krävs faktiskt inte så mycket för att det ska synas lite i handflatorna t.ex. Jag äter 200-300 gram kokta morötter om dagen, mina handflator är orangea. Det är ju helt ofarligt.:)

melancoolio
2008-01-01, 20:20
Det krävs faktiskt inte så mycket för att det ska synas lite i handflatorna t.ex. Jag äter 200-300 gram kokta morötter om dagen, mina handflator är orangea. Det är ju helt ofarligt.:)

Jag kör med högre doser utan att bli orange i huden. Däremot så ser jag friskare ut i hyn iom att hudfärgen skiftar till det lite mörkare hållet.

Nej det är inte farligt men orange blir iaf inte jag. Snarare lite solbrun isf. (är man väldigt blek i normal fall så kanske man blir orange som Alf) ;-)

Fairing
2008-01-02, 08:07
Står att produkten ifråga innehåller 10mg vitamin A, är detta nåt felskrivet? Amerikanska multis brukar ju vara megadoserade och då är det dubbla dagsbehovet av vitamin A som brukar vara inkluderat, men ni har alltså tiodubbla dagsbehovet - varför?

På burken står det att källan är betakaroten men det kanske inte framgår av hemsidan?(måste kolla):D