Visa fullständig version : Fairing Complete Vitamin, ang. retinolmängden
Står att produkten ifråga innehåller 10mg vitamin A, är detta nåt felskrivet? Amerikanska multis brukar ju vara megadoserade och då är det dubbla dagsbehovet av vitamin A som brukar vara inkluderat, men ni har alltså tiodubbla dagsbehovet - varför?
Frågan var uppe när produkten kom. Minns att A-vitaminet är i form av beta-karoten och inte retinol.
OK det är ju bra det iaf, men är det ändå inte lite mycket? Inte som att man vill bli orange i hyn liksom ;)
Eddie Vedder
2008-01-01, 20:01
Känner du att det är mycket så ta varannan dag eller dylikt.
Knappast som att du måste ta dina multivitamintabletter varje dag bara för att du köpt dom.
Jag har inte köpt den :Virro
melancoolio
2008-01-01, 20:15
OK det är ju bra det iaf, men är det ändå inte lite mycket? Inte som att man vill bli orange i hyn liksom ;)
Tror knappast du blir orange i hyn av den dosen.
Eddie Vedder
2008-01-01, 20:17
Tror knappast du blir orange i hyn av den dosen.
Det krävs faktiskt inte så mycket för att det ska synas lite i handflatorna t.ex. Jag äter 200-300 gram kokta morötter om dagen, mina handflator är orangea. Det är ju helt ofarligt.:)
melancoolio
2008-01-01, 20:20
Det krävs faktiskt inte så mycket för att det ska synas lite i handflatorna t.ex. Jag äter 200-300 gram kokta morötter om dagen, mina handflator är orangea. Det är ju helt ofarligt.:)
Jag kör med högre doser utan att bli orange i huden. Däremot så ser jag friskare ut i hyn iom att hudfärgen skiftar till det lite mörkare hållet.
Nej det är inte farligt men orange blir iaf inte jag. Snarare lite solbrun isf. (är man väldigt blek i normal fall så kanske man blir orange som Alf) ;-)
Står att produkten ifråga innehåller 10mg vitamin A, är detta nåt felskrivet? Amerikanska multis brukar ju vara megadoserade och då är det dubbla dagsbehovet av vitamin A som brukar vara inkluderat, men ni har alltså tiodubbla dagsbehovet - varför?
På burken står det att källan är betakaroten men det kanske inte framgår av hemsidan?(måste kolla):D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.