Logga in

Visa fullständig version : Bra frukost?

Thr1llR
2003-05-06, 18:25
Hej,
Jag bara undrar om denna frukost är "bra":

- 1 proteindrink 30g eiselt protec 5-6dl mjölk
- En tallrik Allbran
- två kokta ägg utan gula

Något mer som skall tillföras? Någon macka men med vad för pålägg? utan smör?

tacksam för svar:eating:

spinkoo
2003-05-06, 18:28
Varför äter du inte gulorna? Annars ser det bra ut. (Utan gulorna kanske du ska lägga in mer fett) :MrT:

Bamse
2003-05-06, 18:31
Originally posted by spinkoo
Varför äter du inte gulorna?

Antar att han är rädd för kolesterolet :angel:

Thr1llR
2003-05-06, 18:32
Gulorna innehåller ju bara kolstreol det är ju typ som att äta smör? Fett får man i sig endå under dagen i andra rätter. Sen undrar jag över en till sak..

Jag dricker typ 1.5-2liter minimjölk om dagen. Då är det inklusive 2proteindrinkar. ÄR detta bra? Eller är det lite väl att ta i?
Dricker lixom fyra glas till lunchen.

tack på förhand!

King Grub
2003-05-06, 18:40
Originally posted by Thr1llR
Gulorna innehåller ju bara kolstreol det är ju typ som att äta smör? Fett får man i sig endå under dagen i andra rätter. Sen undrar jag över en till sak..

Jag dricker typ 1.5-2liter minimjölk om dagen. Då är det inklusive 2proteindrinkar. ÄR detta bra? Eller är det lite väl att ta i?
Dricker lixom fyra glas till lunchen.

tack på förhand!

Gulan innehåller mer protein än vitan.

Minimjölk är toppen. Om du ligger i hårddeff kanske det är i mesta laget, men annars är det bara att hälla i sig.

Thr1llR
2003-05-06, 18:41
Va innehåller gulan mer protte än vitan? OM man kokar det? Är det inte väldans mkt fett i den?

z_bumbi
2003-05-06, 18:51
http://www.kolozzeum.com/ Här finns det tabeller över vad saker innehåller, finns andra hos livsmedelelsverket också.

Ett tips är att avbeställa twisted steel och istället köpa/låna en bok i näringslära.

Edit: Kom på att det ovan kan låta lite elakt men kosten är ju viktigast sen kommer kosttillskott och då främst vitamin/mineral, protein, gainer och kanske kreatin efter ett tag.
Allt annat är sådant som kanske ger någon effekt men för att märka det måste man tränat ett bra tag och veta att allt annat är så bra som man kan få det.