Visa fullständig version : Bestående deff
Har nu bestämt mig för att deffa. Är för övrigt rätt vältränad. Klättrar 4 timmar i veckan, boxas två timmar, samt promenerar och springer 5,4 km 2-3 ggr i veckan plus att jag styrketränar hemma mycket med hantlar och egen kroppsvikt. Innan sommaren tränade jag inte lika mycket men löpte ca. 5-6 km 4-5 ggr i veckan, och drog ner lite för mycket på kosten, märkte jag efteråt. Tappade rätt mycket i muskelmassa, men konditionen stannade i topp. När jag sedan började träna igen, ökade jag på kaloriintaget, och gick upp några kilo i fettmassa, då kroppen var i så pass obalans. Vad bör jag tänka på inför den här gången så att deffen blir bestående?
Alfred Nobel
2007-12-30, 19:56
Ställ inte för höga krav på dig själv, sätt delmål istället för ett stort.
Animalistic
2007-12-30, 21:07
Ställ inte för höga krav på dig själv, sätt delmål istället för ett stort.
+1
och man har alltid mindre muskler än vad man tror. tragiskt nog ^^
Om du tränar hårt medan du drar ner lite på ditt kaloriintag så att du går ner långsamt så kan du behålla mer av musklerna. Snabba förändringar äter däremot muskler rätt friskt.
Se också till att du sover ordentligt, speciellt tidigt på natten, så att du får maximal återhämtning, även detta är muskelbesparande.
Skriv gärna en dagbok, vi är några som peppar varandra med klättringen. Tittar du in i min dagbok hittar du de andra också, eftersom vi kommenterar varandra. Startar du en får du säkert stöd. Kommentera i några av våra, så hittar vi din.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.