handdator

Visa fullständig version : Den ultimata animeserien

Frågan
2007-12-25, 15:56
Jag letar efter den ultimata animeserien och hoppades finna lite hjälp med det här.

Serier jag följer för tillfället är Naruto och Bleach.

Jag gillar blodiga serier med mycket fightscener "med eller utan vapen"

Hoppas det finns fler här som letar efter någon bra serie att följa och får lite hjälp

Kwon
2007-12-25, 16:07
Vad tycker du om denna?

http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=70879

Whistler
2007-12-25, 16:08
Shingetsutan Tsukihime är nog den bästa jag vet. Vemodig, brutal och vacker. Musiken är det bästa jag någonsin hört i en serie.

Naruto gillar jag, men den är så fruktansvärt ojämn. Ena stunden är det blodigt allvar och riktigt snyggt tecknat med grym story. Nästa stund är det fjantigt, halvdant tecknat och man känner att hela upplägget är gjort för att 8-åringar ska se det.

Eller om vi säger så här:

Teh crap: http://www.pbworks.net/albums/album16/068_naruto.jpg

Teh shit:
http://bp3.blogger.com/_9hqYh9GHpcs/RtbHVl3pjJI/AAAAAAAAAGs/plOSpzXbwEc/S660/naruto(56).jpg

Frågan
2007-12-25, 16:12
Vad tycker du om denna?

http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=70879

Är ute efter anime/manga som är på film inte seriestrip eller bokform

Kwon
2007-12-25, 16:14
Är ute efter anime/manga som är på film inte seriestrip eller bokform

Det är film.

Dom har inte enbart böcker på SF-bokhandeln! :D

Scratch89
2007-12-25, 16:16
Deathnote.

Frågan
2007-12-25, 16:18
Det är film.

Dom har inte enbart böcker på SF-bokhandeln! :D

är lite förvirrad men är det Water Volume 3 den heter serien?

Deathnote.

Sätt. den bästa serien ever men synd att de bara är så få avsnitt

Kwon
2007-12-25, 16:19
är lite förvirrad men är det Water Volume 3 den heter serien?

http://www.watch-avatar.com/

davvvan
2007-12-25, 16:21
Dragonball Z är vass.

Runda Grodan
2007-12-25, 16:21
Samurai Deeper Kyo är väldigt bra tycker jag.

CaJs2BU5wmQ

Historys strongest disciple Kenichi. :laugh: :laugh: :laugh:

COUsy3JmOEM&feature=related

Scratch89
2007-12-25, 16:24
Det är väl bara bra att det är en serie som tar slut? Jag tycker att Naruto är jobbig just p.g.a de måååååånga avsnitten, och serien har ju inte ens tendenser till att ta slut än på ett tag.

Kimball
2007-12-25, 16:24
Rurouni Kenshin - Reminiscence OVA på 4 eps om en samurai, blod/fightning/fet story, a must see
Gundam Seed / Gundam Seed Destiny <- Bästa mechserierna ev0r
Full Metal Alchemist
Berserk är blodig och har nice story osv
Ninja Scroll finns både som "film" och serie
Basilisk är en nice ninja serie
Akira / Princess Mononoke / Howls Moving Castle är väl några av de större kommersiella filmerna
Full Metal Panic / FMP Fumoffu (eller hur fan de stavas) - Även den bra mecha serie
Black Lagoon innehåller en hel del fightning, likaså Getbackers
Kenichi kan verka lite töntig, men mkt fightning, och jävligt intressanta karaktärer

Är väl det jag kommer på såhär på rak arm. ^^

Edit: Som Runda Grodan antyder, Kenichi är lite.. lam. Men väl värd att se imho :P
Glömde nästan Afro Samurai också :D

Kwon
2007-12-25, 16:26
Min gamla favorit från 80-talet, Hokuto No Ken, Fist of the Northstar.

Finns nyversion på denna åsse.

Här e dock 80-tals versionen
t_GQcnPb8Zw

Gillar man ultravåld så rekommenderar jag Northstar och vill man ha lite tentakler på det så rekommenderar jag Legend of the Overfiend.

Gillar man Ninjor, så Ninja Scroll.

Wicked City får ej missas heller.

Runda Grodan
2007-12-25, 16:26
Kenichi kan verka lite töntig, men mkt fightning, och jävligt intressanta karaktärer
Jag tycker den är galet rolig ibland, nästan så att jag får ont i magen av skratt. :laugh:

Edit. Kwon - En av figurerna i Kenichi måste vara formad efter Ken i Fist of the North Star. De är väldigt lika.

Frågan
2007-12-25, 16:28
Samurai Deeper Kyo ser mkt intressant ut!

myggan
2007-12-25, 16:31
Deathnote.

+ 1

Bästa som har producerats på mycket mycket länge.

Om du vill ha mycket gore osv, kanske du gillar Elfen Lied?
Många tenderar att hylla den serier, men jag tyckte inte den var något speciellt.

Kwon
2007-12-25, 16:34
Ken var min favorit 1983. Jag tyckte han var grofv.

9nnGDQYGBYg

Smått baserad på Bruce Lee
0hFMzxIXgzM

Kwon
2007-12-25, 16:35
Nyversionen på Fist of the NorthStar

Lite bättre animerat och lite skillnad på look på figurerna.
jE_thIhg8fo

Greg
2007-12-25, 16:38
Finns en massa anime-trådar där jag och fler ger exampel på bra anime-serier.

Bara till att söka.

Runda Grodan
2007-12-25, 16:39
Samurai Deeper Kyo ser mkt intressant ut!
Mycket intressant handling och bra karaktärer. Efter ungefär tre fyra avsnitt blir det riktigt bra.

Om du gillar våld och monster har du Devil May Cry. Handlingen är bara hyffsad.
rJ3iSUDS0c4

Samma gäller för Hellsing men den är bättre än Devil May Cry enligt mig.
vykgCPi-fho

Inte lika mycket våld men bättre än ovanstående. Black Cat.
KuL-3JEs1Cs&feature=related

Frågan
2007-12-25, 16:49
Mycket intressant handling och bra karaktärer. Efter ungefär tre fyra avsnitt blir det riktigt bra.

Om du gillar våld och monster har du Devil May Cry. Handlingen är bara hyffsad.
rJ3iSUDS0c4

Samma gäller för Hellsing men den är bättre än Devil May Cry enligt mig.
vykgCPi-fho

Inte lika mycket våld men bättre än ovanstående. Black Cat.
KuL-3JEs1Cs&feature=related

Lite väl överdrivna kan tyckas egentligen vill jag hitta en seire som är som bleach eller naruto gärna en exakt kopia :P men i den animestuket och såna svärd och spirit fighter

eandersson
2007-12-25, 19:53
Nummer ett just nu och för alltid är Neon Genesis Evangelion.

KgjG5luI1ZY
(klipp någorlunda relaterat till serien.)

*tråd låst*

Oktay
2007-12-25, 21:00
Samurai Deeper Kyo grymt bra, var min andra serie jag tittade på... men fick kolla om den 2 ggr för att förstå den verkligen ordentligt, grymt bra !

Daniiiel
2007-12-25, 23:24
Ingen som nämnt Berserk? Lätt blodigaste animen jag sett iafall. Mangan är ÄNNU råare och när jag säger rå så menar jag sjukt rå.

Dav0d
2007-12-26, 03:47
Tyvärr är Bleach den bästa serien när det kommer till fighting spirit och "blodighet" i ett. Tyvärr menar jag att vi båda redan sett den bästa som finns på marknaden :)

Har sett över 50 olika serier av Anime och hittils har ingen tagit Bleach i det faktumet, eller ens varit i närheten.

joriice
2007-12-26, 04:43
Golden Boy :D

Frågan
2007-12-26, 08:26
Tyvärr är Bleach den bästa serien när det kommer till fighting spirit och "blodighet" i ett. Tyvärr menar jag att vi båda redan sett den bästa som finns på marknaden :)

Har sett över 50 olika serier av Anime och hittils har ingen tagit Bleach i det faktumet, eller ens varit i närheten.

Jag har kanske inte sätt 50 men ett rätt stort antal och det är som du säger finns inga som bleach eller naruto. Måste ju finnas någon stans...! Jag menar de är ju rätt omtalade borde det inte finnas lite copywriters :)

En fråga angående vart man tar ner seirerna? Finns det någon yber sight om man kanske vill tanka 1 avsnitt i taget för tex se ifall hela serien är värd att tankas.

Magnus N
2007-12-26, 09:34
Bleach/Naruto är bra serier och dem fungerar ypperligt mot sin riktade målgrupp på yngre tonåringar . Följer själv Bleach men den är ju om man ska värdera den i helhet långt ifrån något topbetyg i genren.

Berserk som någon nämde är ett exempel på serie som toppar min lista, där finns allt som bleach har plus karaktärsdjup/utveckling och en i min mening bättre upplagd berättelse

Om vi ska prata Copywriters kan du kolla in Yu Yu Hakusho och se var Bleach har fått sin idè ifrån *whistle*

Dav0d
2007-12-26, 16:59
Bleach/Naruto är bra serier och dem fungerar ypperligt mot sin riktade målgrupp på yngre tonåringar . Följer själv Bleach men den är ju om man ska värdera den i helhet långt ifrån något topbetyg i genren.

Berserk som någon nämde är ett exempel på serie som toppar min lista, där finns allt som bleach har plus karaktärsdjup/utveckling och en i min mening bättre upplagd berättelse

Om vi ska prata Copywriters kan du kolla in Yu Yu Hakusho och se var Bleach har fått sin idè ifrån *whistle*

Det är på detta sätt många ser det. Men Berserker är inte ens i närheten av vad Bleach är när det kommer till "fighting spirit", soundtrack och känsla. Dessutom är Bleach i mitt tycke mycket bättre ritat än Berserker. Det är som du säger att Berserker har större djup i de delar när det kommer till karaktärerna, men det har inget med åldern på målgruppen att göra vem som gillar den eller den andra. Utan vad man finner i serien som bidrar med orgasmen.

Många som gärna hackar ner på Bleach och Naruto för de tycker att serierna är gjorda för yngre personer. Men då är man i mitt tycke naiv samt att man försöker få sig själv att se mognare ut i sina egna ögon.

Greg
2007-12-26, 17:05
Jag ger mig inte förrän jag fått minst 5 kolo-personer att bli intresserad av denna animen. För er som verkligen gillar anime, och vill vidga era vyer. Så tycker jag definitivt att ni ska ta en titt på:

Mononoke.

wRNrCbzMr9U

J4_XBgRuclY

FkckD-K2gZs

XroW
2007-12-26, 17:22
Hunter X Hunter Kan vara värt att lägga ett öga på om du gillar naruto.

Magnus N
2007-12-26, 22:03
Det är på detta sätt många ser det. Men Berserker är inte ens i närheten av vad Bleach är när det kommer till "fighting spirit", soundtrack och känsla. Dessutom är Bleach i mitt tycke mycket bättre ritat än Berserker. Det är som du säger att Berserker har större djup i de delar när det kommer till karaktärerna, men det har inget med åldern på målgruppen att göra vem som gillar den eller den andra. Utan vad man finner i serien som bidrar med orgasmen.

Många som gärna hackar ner på Bleach och Naruto för de tycker att serierna är gjorda för yngre personer. Men då är man i mitt tycke naiv samt att man försöker få sig själv att se mognare ut i sina egna ögon.

Fighting spirit ? Har du ens sett Berserk ? Här snackar vi om en kille som lever enbart för att slåss/ta hämnd. Sedan soundtrack och känsla är upp till var och en så det tänker jag inte säga något om. Att Bleach är bättre ritat borde vara självklart, vi talar om en serie som håller på jämfört med Berserk som kom ut 2000 så man tycker tekniken skulle gå framåt något.

Såklart att alla oberoende på ålder kan gilla Bleach , har inte sagt något annat, bara peka på att den är gjord för en speciell målgrupp och med den målgruppen i åtanke så formar dem serien i den riktningen. Kollar man serien ser man tydligt detta. Kollar själv serien och gillar vad jag ser, men har inga föreställningar att man kommer bli överaskad med något större djup/grövre våld etc eftersom det inte passar in i kategorin.

Mescreant
2007-12-26, 22:05
Kollade precis på första avsnittet av Death Note. Verkar skitbra. :)

Spene
2007-12-26, 22:47
Jag ger mig inte förrän jag fått minst 5 kolo-personer att bli intresserad av denna animen. För er som verkligen gillar anime, och vill vidga era vyer. Så tycker jag definitivt att ni ska ta en titt på:

Mononoke.
Jag uppskattar alltid när film- och serieskapare har en konstnärlig idé och ett eget koncept, men ibland tar det konstnärliga överhanden totalt över det underhållande. Så lite skyggar jag tillbaka när jag ser youtube-klippen.

Jag ger dig ett inlägg att övertyga mig, gör du det bra så lovar jag att se den i alla fall innan januari är slut (hoppas du ser det här inlägget). :D

Hur många har du vunnit över hittills?

Greg
2007-12-27, 08:29
Jag uppskattar alltid när film- och serieskapare har en konstnärlig idé och ett eget koncept, men ibland tar det konstnärliga överhanden totalt över det underhållande. Så lite skyggar jag tillbaka när jag ser youtube-klippen.

Jag ger dig ett inlägg att övertyga mig, gör du det bra så lovar jag att se den i alla fall innan januari är slut (hoppas du ser det här inlägget). :D

Hur många har du vunnit över hittills?

Anime ska aldrig ses i youtube, eftersom mycket av detaljerna och färgerna försvinner eftersom det är sämre kvalité.

Det är en anime som är väldigt svår för ögat, men ack så orginell, och faktiskt väldigt bra. Serien är ritad på ett traditionellt japansk-vis. Traditionell japansk konst. Den är också uppskattad: http://www.pelleas.net/aniTOP/index.php?title=title_52&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Hur många jag vunnit över? Såvitt jag vet så är det enbart jag och min kompis som har tittat på serien.

Kimball
2007-12-27, 09:20
Ingen som nämnt Berserk? Lätt blodigaste animen jag sett iafall. Mangan är ÄNNU råare och när jag säger rå så menar jag sjukt rå.

Jodå, nämndes tidigare ^^
Enda problemet med Berserk animen är ju att den slutar helt cepe abrupt mitt i mangan, vilket innebär att slutet lämnar mycket att önska... >_<

Sen får man ju inte glömma klassiska Defenders of the Earth och Thunder-thunder-thunder-thundercaaaaaaaaats HOOOOOOOOOOOE!

lastbil
2007-12-27, 09:41
Serial Experiments Lain, Boogiepop Phantom är väl mina enda riktiga favoriter, Neon Genesis är väl en klassiker me, Deathnote var bra i början med, speciellt första 10-12 avsnitten, sen går det utför.

spyr galla på "kärleks anime" typ full metal eller va den heter