handdator

Visa fullständig version : Heavenly Sword, sämsta spelet någonsin? [Spoiler]

Tricklev
2007-12-23, 03:57
Sämsta spelet någonsin, fyfan vad upprörd jag är efter en kväll hos en polare, varpå jag har lirat Heavenly Sword, som jag hatade efter en kvart, samma monotama jävla attacker hela spelet, ingen utveckling alls hos personen, och sista bossen, är det ett skämt?

Först dödar man han en gång, klarar barnen.
Whoa! Han är tillbaks, nej, vänta lite, han har en ny attack nu? Jasså Han kan flyga o skjuta, och nu kan han inte bara skjuta rött, utan blått? ok koolt
Tredje bossfight med han.
Exakt samma sak, fast nu kan han även skjuta lite skator, annars är allt det samma förutom att man då o då ska trycka på Trekant, runda ring och fyrkant.

Jag är så jävla upprörd, antagligen den sämsta skit som någonsin har proggats ut efter E.T till Amiga(?).

joriice
2007-12-23, 06:42
Ok, jag har inte spelat det men ändå haft mina "fördomar".
Det verkade i början till synes en God of War rippoff, det kanske stämmer?

Pingen
2007-12-23, 10:19
Smaken är väl som baken.

krebbe
2007-12-23, 13:52
Heavenly swords är precis som Halos hype. Ett resultat av en alldeles för stor reklambudget.

Lelle Pelle
2007-12-23, 13:56
Spelet i sig är väl kanske en aning enformigt, men det är en sjukt bra story och riktigt bra animationer. Röstskådespelet och ansiktsuttrycken är garanterat det bästa som gjorts än så länge.

Tricklev
2007-12-23, 15:13
Heavenly swords är precis som Halos hype. Ett resultat av en alldeles för stor reklambudget.

Ja, exakt, äntligen en broder som förstår.

Jesper
2007-12-23, 18:21
im with you tricklev. visst är det bra grafik, animationer, röstskådespeleri osv men hade jag velat se en film hade jag hyrt en istället, för mer enformigt knapptryckande får man leta efter. Sista bossen ska vi inte ens tala om, så tråkig att jag inte ens orkade spela klart honom.

Tricklev
2007-12-23, 20:52
im with you tricklev. visst är det bra grafik, animationer, röstskådespeleri osv men hade jag velat se en film hade jag hyrt en istället, för mer enformigt knapptryckande får man leta efter. Sista bossen ska vi inte ens tala om, så tråkig att jag inte ens orkade spela klart honom.

Japp, nu körde jag bara första chapter + 2 sista banorna (samma boss 2 gånger,kul som fan), men han redan tröttna rejält på spelet. Min kompis precis som dig, orkade inte heller döda bossen 3 gånger.

Sprid teh hate nu allesammans.

shadowfire
2007-12-23, 20:54
Låter som slutet i Crysis. Totalt värdelöst slut på ett ack så kungligt spel (till en början iaf).

Alltidxx
2008-10-03, 16:31
Du överdriver naturligtvis med råge. Iochmed att spelet är snyggt så kan det inte klassas som det sämsta spelet oavsett övriga funktioner. Sämsta spelet är Big Rigs (http://www.gamespot.com/pc/driving/bigrigsotrr/index.html?tag=result;title;0).

Tricklev
2008-10-03, 16:33
Självklart räddas det inte av att vara snyggt, spelet är värdelöst, trots grafik, elefant-byggabroar spelet är bättre, och det tankar man ner för 35kr, och det har en skitig grafik.

Ska fasen sätta mig och spela Worms 2 snart, och det kommer fortfarande vara bättre än Heavenly Sword, trots grafik skillnaden.

Kwon
2008-10-03, 16:35
Sämsta spelet någonsin är helt klart Big Rigs som tidigare nämnts! :)

RassK
2008-10-03, 18:19
Nej, E.T. till atari.. :p

Kwon
2008-10-03, 20:02
Denna Rassk?

Tycker detta lir har mer strategi och gameplay än många andra.
r-pzdPLfy9Y

Squirrel
2008-10-06, 10:45
Denna Rassk?

Tycker detta lir har mer strategi och gameplay än många andra.
r-pzdPLfy9Y
Getting out of a well can be troublesome, but there's not much to do about it than to try again. :hbang: