Visa fullständig version : Vill ha lite hjälp med julklappstips
Nitrometan
2007-12-21, 12:13
Yo! Jag behöver lite tips till en julklapp.
Vad ska jag ge till en arkitekt med bra smak. Hon verkar ha det mesta hon behöver.
En orkidé kanske?
En tomte? Hon gillar iofs julgranspynt, kanske skulle vara en idé att leta upp nåt snyggt/ovanligt att hänga i granen?
Jag kanske bara ska köpa en bukett blommor?
Gymkort har hon redan.
En tomte? Hon gillar iofs julgranspynt, kanske skulle vara en idé att leta upp nåt snyggt/ovanligt att hänga i granen?
Halmfigurer av olika typer, klassikt.
En storpack julgranskulor från någon lågprisbutik, massor av jul för en låg kostnad.
Gå till ett antikvariat och leta upp äldre böcker om byggnadskonst, inredning etc inom hennes specialområde.
Nitrometan
2007-12-21, 12:28
Halmfigurer av olika typer, klassikt.
En storpack julgranskulor från någon lågprisbutik, massor av jul för en låg kostnad.
Mmmm. Jättebra. Hon har gjort i ordning en fantastisk gran redan. Frågan är om man ska matcha den eller försöka bryta av mot det hon har. Får fundera lite på den.
Gå till ett antikvariat och leta upp äldre böcker om byggnadskonst, inredning etc inom hennes specialområde.
Bra tips det med. Dock läser hon inte svenska så jag får leta efter böcker på andra språk. men som sagt bra tips. Borde väl finnas nån bok om Ralph Erskine på engelska t.ex. ?
Mmmm. Jättebra. Hon har gjort i ordning en fantastisk gran redan. Frågan är om man ska matcha den eller försöka bryta av mot det hon har. Får fundera lite på den.
Har du tid och ork, köp en förpackning odekorerade julgranskulor och måla något själv på dem med glitterlim. Betydligt enklare än man kanske tror (man behöver inte måla ett konstverk modell Da Vinci på bollen, det går bra med lite pluttar och skit), och en rolig, personlig julklapp till den som gillar det (t.ex. en julgransboll med namnet på).
Nitrometan
2007-12-21, 13:25
Tackar. Mycket bra tips. Känner mig inte så kreativ just nu. Men jag ska komma ihåg tipset. Det kan ju komma fler tillfällen. ;)
Återigen, tack.
Fairing protein i fina julröda påsar:thumbup:
Nitrometan
2007-12-21, 13:38
Fairing protein i fina julröda påsar:thumbup:
Not bad. Bra idé!
Kommer ju massor med bra förslag här! Jag blir alldeles rörd.
Tackar!
Nitrometan
2007-12-23, 22:47
Tackar för hjälpen. :bow:
Det blev 20 julgranskulor (10 röd och 10 guld). Mycket omtyckt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.