handdator

Visa fullständig version : Fryser ofta

Fatso
2007-12-17, 08:20
Hej, jag fryser oftast, eller snarare alltid om mina händer och fötter. Kan det bero på dålig blodcirkulation?

Scratch89
2007-12-17, 08:26
Det kan även bero på inaktivitet, dåligt näringsintag och lågt blodtryck. Nå?

Mental
2007-12-17, 08:28
Det kan bero på vinter kanske? Eller så är det dags att minska ned på kofein/nikotin intaget? Om de börjar bli blåmarmorerade är det dags att se över saken, bara kalla så är det antagligen bara obehagligt.

blekfet2
2007-12-17, 08:28
Uppkommer dessa krämpor när du är inomhus eller möjligtvis när du är utomhus?

egge
2007-12-17, 10:18
Stoppa en hand innanför byxan. Du kan skifta när den blivit tillräckligt varm.

AFanatic
2007-12-17, 11:01
Kan det bero på dålig blodcirkulation?

= inaktivitet = sitt inte framför datorn så länge

Snafu
2007-12-17, 11:09
Min flickvän har nån condition som leder till världens sämsta blodcirkulation och kylhantering. Efter 5 minuters promenad i +3 blir händerna fingrarna kritvita, totalt utan blod. Konstant kall också.

Estremo
2007-12-17, 11:19
Min flickvän har nån condition som leder till världens sämsta blodcirkulation och kylhantering. Efter 5 minuters promenad i +3 blir händerna fingrarna kritvita, totalt utan blod. Konstant kall också.
Jag älskar verkligen att läsa om dig och din flickvän. Ni verkar ha ett så varmt och mysigt förhållande. :D

Tolkia
2007-12-17, 11:32
Raynauds sjukdom/"vita fingrar"; inte farligt, men fan så opraktiskt (Av någon anledning betydligt vanligare bland yngre kvinnor ... vad är det här för diskriminering? Va? Va?).

Snafu
2007-12-17, 11:37
Raynauds sjukdom/"vita fingrar"; inte farligt, men fan så opraktiskt (Av någon anledning betydligt vanligare bland yngre kvinnor ... vad är det här för diskriminering? Va? Va?).

Ja just, det var nog den. Hon är 29 och läkaren sade att hon skulle växa ifrån det. Verkar inte funka dock.

Snafu
2007-12-17, 11:39
Jag älskar verkligen att läsa om dig och din flickvän. Ni verkar ha ett så varmt och mysigt förhållande. :D

Hon måste ha nån hemlig knapp jag inte listat ut än och orgasmer funkar inte för det har jag prövat också.

Tolkia
2007-12-17, 11:44
Ja just, det var nog den. Hon är 29 och läkaren sade att hon skulle växa ifrån det. Verkar inte funka dock.
Växa ifrån är nog mer en fråga om att bli femtio-sextio än att bli tjugofem i det här fallet (jag har en arbetskamrat i 35-årsåldern som fortfarande har VÄLDIGT vita fingrar). Fram till dess är det handskar som gäller.

Jan
2007-12-17, 13:24
Hej, jag fryser oftast, eller snarare alltid om mina händer och fötter. Kan det bero på dålig blodcirkulation?

Har också samma problem och har alltid haft det. Fötterna har dessutom blivit känsligare, eftersom jag förfrusit dem ett antal gånger. Speciellt problem när jag åker skidor, så där har jag skaffat ett par pjäxvärmare. Händerna är inte ett lika stort problem, där går det alltid och ha ett par rejäla handskar.

För mig är det nog ärftligt. Har lågt blodtyck.

shut teh face
2007-12-17, 13:31
Hjälper det inte med ett varmt bad? Ligga i soffan med fyra täcken?

Så får jag ibland, men av någon anledning är det endast när jag arbetar, går upp tidigt osv. Kanske för lågt energiintag.