Logga in

Visa fullständig version : Hur i allsindar gör man?

Fatso
2007-12-17, 06:35
Hej, nu har jag tänkt att sätta igång träningen inför sommaren. Jag har tänkt en kombination mellan promenader och stryrketräning. Det jag undrar över är hur jag ska lägga upp träningen för att få bäst resultat. Jag har några timmar ledigt på morgonen samt några på kvällen. Så frågan är ifall jag borde promenara på morgonen och kankse köra något pass på gymmet på kvällen?

Sedan undrar jag lite hur jag bör äta innan och efter träningen. Bör jag äta något större mål innan för att bygga upp energi, eller efter för att få kroppen att återhämta sig?

Målet med träningen är främst att gå ner i vikt, gärna lite över 7 kg.

Alfred Nobel
2007-12-17, 08:26
Basera din rörelse på morgonen, innan frukost, det är vad rekommendationerna säger. Det påverkar din fettförbränning på något "magiskt" sett som jag tyvärr inte kan gå in djupare på. Men det fungerar givetvis lika bra på kvällen. I grund och botten är det "energi i / energi ut" som gäller. Hurvida du uppnår den bedriften, is up you.

Maten borde du äta efter träningen, dels för återhämtningen men även för att inte lägga fokus på förbränning under träning.

regus
2007-12-17, 08:28
Basera din rörelse på morgonen, innan frukost, det är vad rekommendationerna säger. Det påverkar din fettförbränning på något "magiskt" sett som jag tyvärr inte kan gå in djupare på..

Vilket det inte gör egentligen, förbränningen just under själva aktiviteten ökar. Men det jämnar ut sig över dagen.

Klicka här (länk) - Deffguiden, lär dig den :) (http://www.kolozzeum.com//forum/showthread.php?t=26881)

Träna sedan med ett vettigt schema som någon annan har gjort.

Eddie Vedder
2007-12-17, 09:01
Träningen ska du genomföra när du känner att din prestationsförmåga är som bäst. Att tvinga sig ut på morgonpromenader p.g.a. någon påhittad myt om att det skulle vara så sjukt mycket bättre är inget att göra såvida du inte tycker om det.
Jag säger ABSOLUT inte att det är dåligt, tvärtom är motion superbra. Men det är bra med motion som sagt, och det är bra oavsett vad klockan råkar vara på dagen.

Men har du planerat en långpromenad och ett träningspass så är det ju tidsmässigt effektivt att promenera på morgonen kanske. Vissa har en förmåga att komma igång bra om dom inleder med en promenad.:thumbup: Att det skulle ha någon magisk effekt på fettomsätningen ur ett längre perspektiv jämfört med lika energiförbrukande promenader vid andra tidpunkter är en myt.