handdator

Visa fullständig version : Har du slickat fast dig på en frostad stolpe?

teargaz
2007-12-16, 14:35
Nå! Låt höra. Hur länge satt ni fast och hur kom ni loss?

Själv har jag limmat mig två gånger.
Första gången dök jag ner i frysdisken på ICA och la tungan mot en frostig plåtbit. Måste ha sett kul ut när jag sprattlade mig loss. Morsan hann inte se och jag satt inte så hårt.

Andra gången va lite värre.
Nu visste jag ju att jag skulle fastna men jag kunde inte motstå den smaskiga rimfrostade mattpiskställningen.
Jag nuddade den lite försiktigt med tungan som satte sig som en magnet. Sen försökte jag lirka loss den men det blev bara värre. Tillslut satt hela tungan och båda läpparna hermetiskt runt stången. Självklart var man ju snorig också så jag kunde inte andas nån stans. Jag fick panik och ryckte loss mig allt vad jag kunde.

Kutade bölande hem till morsan och sa att jag hade ramlat och råkat slicka till stången i fallet*popcorn*

King Grub
2007-12-16, 14:42
Inte på en stolpe, men väl på en hammare, när jag var liten. Undrar varför jag skulle sticka ut tungan på den. Lite enklare än med en stolpe i alla fall - bara att gå in i värmen.

Mago
2007-12-16, 14:42
En gång på en lyktstolpe. Ryckte mig loss och det var inte speciellt skönt. Lite runda småbitar av tungan lossnade och det blödde. *cry*

Gpajpen
2007-12-16, 14:46
Man slickade ju bara för att man inte fick :D snorungar hahah

rolf
2007-12-16, 14:49
Japp, på dagis. Någon slags låda på gården med metallbeslag. Minns inte varför jag gjorde det, den kanske såg god ut. Hursomhelst fastnade jag och drog mig genast loss i panik vilket gjorde så innihelvete ont.

NiXPhoenix
2007-12-16, 14:49
Slickat lite lätt på ställningar och stolpar, men inte direkt fastnat vad jag kommer ihåg.
Jag visste uppenbarligen var gränsen gick, och höll mig på rätt sida. :D

regus
2007-12-16, 14:51
Om jag minns det rätt.
Flaggstången på gården. Tror även jag har gjort det på ett räcke i skolan (lågstadiet).

Jax
2007-12-16, 14:55
En gång. Tyckte tydligen att det var hemskt intressant att tungan likt en magnet fastnade lite lätt om man bara duttade snabbt med tungan på en stolpe. Givetvis så var jag tvungen att prova vad som hände om jag höll fast tungan lite längre. Då lärde jag mig att de som hände var att för att slippa förnedring så fick man blodig mun. Provade aldrig mer. Säga vad man vill, men smärta är ett ganska bra läromedel ibland.

panzerpig
2007-12-16, 15:00
tror jag gjort det flera gånger, en gång på en lyktstolpe som fick en bit av min tunga som belöning. fick därefter lära mig att man ska andas ut varmluft så metallen blir varm och då ska tungan lossna, var tvungen att testa detta och det funkade iaf för mig.
Har lagt ner denna eminenta hobby.

Frippe_L
2007-12-16, 15:05
jadå, både på lyktstolpar och i frysen i köket när man var liten. När ja slickade på lyktstolpen fick jag helt enkelt dra loss mig med blodig tunga som påföljd, i frysen så hällde mamma lite ljummet vatten på tungan bara. Har doc kalridg provat i vuxen ålder.
Kanske dags för det snart.

Timme
2007-12-16, 15:30
Jo då. Det har jag gjort. Jag var också 14år då till råga på allt :D

Tricklev
2007-12-16, 15:36
Japp, det har hänt, jag och min barndomsvän gjorde detta alldelles för mycket, vill jag iaf minnas.

seggan
2007-12-16, 15:37
Jo då. Det har jag gjort. Jag var också 14år då till råga på allt :D

Off topic: Välkommen tillbaks Timme! :)
OnT: Jepp, det har jag.. gjorde sjukt ont och gör det aldrig igen..

joriice
2007-12-16, 15:41
Ingen stolpe, men mormors dörrhandtag dock. Jag fick loss den utan några skador, men rädd var man säkert :D

jakke
2007-12-16, 15:48
Tror inte det. Däremot lurade jag min lillebror att slicka på en bob. Han kommer aldrig glömma det+att pappa inte var så nöjd efteråt.

psirus
2007-12-16, 15:59
Nej men jag är sugen varje gång :D

agazza
2007-12-16, 16:00
varje år, det är tradition ffs!

Timme
2007-12-16, 16:28
Off topic: Välkommen tillbaks Timme! :)
OnT: Jepp, det har jag.. gjorde sjukt ont och gör det aldrig igen..

Tack så mycket!

Ja fy sjutton vilken vidrig kännsla att sitta fast med tungan på en lyktstolpe. Aldrig igen! Jag var skit rädd!

NiXPhoenix
2007-12-16, 16:57
Kul att du är tillbaka Timme, plötsligt var du bara borta. :confused:

Blev det nån dator eller?

Fartman
2007-12-16, 16:59
Flertalet gånger. Är man uppväxt i Norrbotten så har det helt enkelt funnits för många tillfällen.

Spinkot
2007-12-16, 17:22
Såg en kompis göra det och efter det så var jag inte så sugen längre

tp_88
2007-12-16, 17:30
Trodde bara sånt hände på film, självklart har jag inte gjort det.

Timme
2007-12-16, 17:46
Kul att du är tillbaka Timme, plötsligt var du bara borta. :confused:

Blev det nån dator eller?

Ja det blev det! :D

Ett Radeon 2900pro kort också som är shcysst. Det gick att spela crysis och lite sådant smått och gott :)

kalle_banan
2007-12-16, 17:58
Jag var 7-9 år gammal när jag gjorde det, precis utanför mitt hus. Jag hade precis hört att man fastnar om man slickar en stolpe, så jag utmanade tesen... När jag väl satt fast fick jag panik och slet loss mig, sen hade jag ont i tungan i några dagar efteråt.
http://shadowy.brainiac.com/stuck.jpg
Tsss

Arf Pingvin
2007-12-16, 18:01
Klart man ska slicka på stolpar! På dagis. Tur man hade snabba fröknar som kom med en kanna varmt vatten och hällde på stolpen. Lossnade rätt snabbt och kom lindrigt undan. Det är rätt skoj när man meckar med skotern ute i nån snödriva och verktygen fastnar i händerna :/

bulldozer
2007-12-16, 18:37
Inte i en stolpe.. Slickade fast mig i frysen när jag var yngre o dummare.. Aj,
va ont det gjorde :D

Berguven
2007-12-16, 19:18
Jag har bara fastnat lätt på en frusen hamburgare. En vacker dag ska jag prova att slicka på glass.

muddler
2007-12-16, 19:19
haha jorå! var väl runt 6-7 bast

agazza
2007-12-16, 19:21
Ni som inte gjort det borde göra det nu på en gång. Lämna telefon, gå ut i t-shirt och välja en bra stolpe, försök få ut så mycket av tungan som möjligt på stolpen.

Det är en livserfarenhet man bara måste ha.

redbrigade
2007-12-16, 19:28
Varför gör man det ? aldrig sett nån unge slickat på en lyckstolpe på sommaren:confused:

Timme
2007-12-16, 19:31
Ni som inte gjort det borde göra det nu på en gång. Lämna telefon, gå ut i t-shirt och välja en bra stolpe, försök få ut så mycket av tungan som möjligt på stolpen.

Det är en livserfarenhet man bara måste ha.

gahahah :D

agazza
2007-12-16, 19:34
gahahah :D

såhär kommer kvällen fortsätta..

Agazza- TIMME!! blev du av med din tunga?

Timme- gauuggllaaaushglau

Agazza- BRA TRÖÖCK TIMME!!

TcAnders
2007-12-16, 19:57
Staketet utanför Rusta i Falun var på tok för lockande, jag satte fast tungan.. REJÄLT dessutom..
Men jag lyckades komma loss, jag tror det var med hjälp utav min mor + varmvatten..

Efteråt skulle vi käka mc donalds.. Vilket inte gick så himla bra då tungan var helt förstört och det sved nåt så grymt..

// Anders

überstarken
2007-12-16, 20:09
Nej, för jag lider inte utav (h)järnbrist, hahahah! ;)

agazza
2007-12-16, 20:10
Nej, för jag lider inte utav (h)järnbrist, hahahah! ;)

Du lider inte av tråkbrist heller.

Skjaves
2007-12-16, 20:55
Varför gör man det ? aldrig sett nån unge slickat på en lyckstolpe på sommaren:confused:
Att slicka på en stolpe på sommaren vore ju idiotiskt. :smash:

Och självklart har jag gjort det, det borde höra till varje barns uppväxt. Grundlag FTW?

Kabuto
2007-12-16, 21:08
Den gången jag minns senast så slickade jag på en kedja på en gunga :D

Chicc
2007-12-16, 21:20
Ja. När jag var 5 år tävlade jag och 2 andra tjejer om vem som kunde ha kvar tungan längst på stolpen när det var -10 grader ute, minst. Fråga mig inte varför, jag hängde bara på den dumma idén :/
Hur som helst så var jag dum nog att göra det först. Självklart fastnade jag, vilket ledde till panik -> försökte rycka loss -> tungan gick av mer och mer.. till slut var det bara några mm kvar innan tungan skulle gå av. Som tur är hämtade dom min bror som var hemma och han sprang dit med ljummet vatten och hällde tills jag lossnade. Utan honom hade jag nog varit tunglös idag!
Det som är mest chockerande av allt är att minst 5 pers gick förbi och bara stirrade, utan att göra något. Och då var jag en oskyldig flicka på 5 år.. herregud säger jag bara!

Osten80
2007-12-16, 21:24
Självklart har jag det. Paniken infann sig ungefär 1/10 sek efter att jag hade applicerat tungan på det oetmotståndligt lockande föremålet, som i det här fallet var ett järnräcke utanför min gammelfarmors hus. Otroligt nog, så lärde jag mig något av erfarenheten, och gjorde aldrig om det igen.

Ibland vill jag fortfarande slicka på stolpar, räcken och andra frusna godsaker, men nuförtiden stannar ofta sådana impulser i tanken.

Det var roligare att vara barn. Som "vuxen" har jag blivit alldeles för förnuftig.

Timme
2007-12-16, 21:40
såhär kommer kvällen fortsätta..

Agazza- TIMME!! blev du av med din tunga?

Timme- gauuggllaaaushglau

Agazza- BRA TRÖÖCK TIMME!!

GGhahahahhhh uuahagahh haahaha :laugh:

Fatalist
2007-12-16, 21:42
Ja. När jag var 5 år tävlade jag och 2 andra tjejer om vem som kunde ha kvar tungan längst på stolpen när det var -10 grader ute, minst. Fråga mig inte varför, jag hängde bara på den dumma idén :/
Hur som helst så var jag dum nog att göra det först. Självklart fastnade jag, vilket ledde till panik -> försökte rycka loss -> tungan gick av mer och mer.. till slut var det bara några mm kvar innan tungan skulle gå av. Som tur är hämtade dom min bror som var hemma och han sprang dit med ljummet vatten och hällde tills jag lossnade. Utan honom hade jag nog varit tunglös idag!
Det som är mest chockerande av allt är att minst 5 pers gick förbi och bara stirrade, utan att göra något. Och då var jag en oskyldig flicka på 5 år.. herregud säger jag bara!

Ehh, tungan gick av?

agazza
2007-12-16, 21:45
Ehh, tungan gick av?

inte helt:smash:

Scratch89
2007-12-16, 22:39
Japp. Jag slickade mig fast på en rutschkana som var nedanför min farmors lägenhet. Alla barnen tyckte att det var jätteroligt i en kvart, sedan tog de tag i mig och drog loss mig med en vansinnig kraft. Halva tungan sitter väl kvar där fortfarande. :(

Chicc
2007-12-16, 23:51
Ehh, tungan gick av?

Nej, men det var inte långt ifrån. Endast några få millimetrar var kvar innan den skulle lossna, men hann sy ihop!

JustinCredible
2007-12-17, 00:08
Slickade fast mig på ett hockeymål för länge sen. Polaren hämtade en hink med varmt (skitvarmt) vatten som han skulle hälla på tungan så den skulle lossna, men han tömde den i princip bara över huvudet på mig så jag hade skållhett vatten på mig och tungan satt fortfarande kvar.

Fick pilla/peta/dra loss den med hjälp av fingrarna. Brorsan gjorde samma sak senare. Det var nåt med det där hockeymålet som gjorde att man bara ville dit med tungan :/

micke81
2007-12-17, 00:56
japp och g´ör inte om det;)