handdator

Visa fullständig version : Shirunais Deff

shirunai
2003-05-04, 19:48
Imorgon börjar min deff...har planerat min deff i 2månader nu jag kanske inte har sån massa egentligen...men bulkar jag mer kommer mitt bf% bli för massivt.
Nu till min fråga jag har satt 2500kcal som mitt energibehov jag har kört ca 3000kcal då jag gått upp som mest...är detta för högt mål eller ska jag sänka tills 2250 eller liknande eller ska jag testa en vecka och justera?

Stats:
183cm
81kg (morgonvikt efter pillet)
19.5% bf
57.0% vätska
38.5% muskler <- bähähä

tack på förhand mvh eran andré

mer frågor/följdfrågor kommer
ps. kör protte: 35E% Kollisar: 45E% Raasva: 20E% Alkohol: 0E%

:cool:

King Grub
2003-05-04, 19:49
Sänk inte för mycket till en början. Testa hellre en något högre nivå till att börja med. Onödigt att lägga sig för lågt, och riskera att musklerna ryker. Och varför äta mindre än du kanske behöver?

shirunai
2003-05-04, 20:58
Originally posted by King Grub
Sänk inte för mycket till en början. Testa hellre en något högre nivå till att börja med. Onödigt att lägga sig för lågt, och riskera att musklerna ryker. Och varför äta mindre än du kanske behöver?

var bara en diskution jag hade med en kompis men såklart visste jag bättre, jag kör på 2500kcal och mjukstartar och gör justeringar därefter :)

snatch_ct
2003-05-04, 21:54
hur har du mätt fettprocenten m.m.??

shirunai
2003-05-04, 21:58
Originally posted by snatch_ct
hur har du mätt fettprocenten m.m.??

Fasen heter det...hmm kallas biamätning, vet ej hur säker den är...genom strömskickas i kroppen genom fot och hand mäter de halva sidan av kroppen och man får ut vatten,muskler,fett,celler,celler i vatten med mera.
säg att den är bra för jag gjorde det på sjukhuset för 200papp!

sen om ni undrar så räknas ju inte vätskan i mätningen som ren vätska...det är vätskan som finns i muskler och allt annars i kroppen. så räkna inte ihop procent satserna :D