Visa fullständig version : Vaxade just ryggen
Fredrik_S
2007-12-15, 10:07
AJAJAJAJ det var inget skönt.
Gjorde ryggen och har rätt grov hårväxt där, specielt i nacken.
Nått tips på kräm eller nått man ska använda så här närmaste dagarna? (Glömde fråga hon som vaxade)
Ingen aning, men någon återfuktande kräm borde väll göra susen.
Du kan väll ge mig tips hur du gjorde det, vad för slags vax användes osv.
formula4shape
2007-12-15, 16:21
Testa Veet nästa gång istället för att vaxa..
Aloeveragel är riktigt bra för irriterad hud så införskaffa det :thumbup:
Doctor Snuggles
2007-12-15, 16:28
Testa Veet nästa gång istället för att vaxa..
Aloeveragel är riktigt bra för irriterad hud så införskaffa det :thumbup:
Speciellt när man får en allergisk reaktion, då är det jäääääteskönt.
ViktorLindstrom
2007-12-15, 16:35
Har också vart inne på att vaxa både ryggen och bröstet, raka det funkar ju sådär, de växer ju ut på en vecka igen, det tog inte mer än några dagar så va de ju stubb på bröstet ju*gah!*
Men är det bättre med sånt man tar och vaxar själv, eller ska man ha sånna där pappersbitar som redan är färdigvaxade?
Någon speciell produkt som är bättre än någon annan eller?
Lite tips på hur man gör det mindre smärtsamt vore ju välkomnande med. Har aldrig vaxat mig någonstans faktiskt, men det ser ju rätt smärtsamt ut*whistle*
FinnPower
2007-12-16, 19:31
Hur skulle det vara med en epilator? Ingen som testat?
Och nej, jag tänker inte testa.......
AJAJAJAJ det var inget skönt.
Gjorde ryggen och har rätt grov hårväxt där, specielt i nacken.
Nått tips på kräm eller nått man ska använda så här närmaste dagarna? (Glömde fråga hon som vaxade)
Kan inte ge dig tips på produkt men jag kan rekomendera att ej träna eller sola efter vaxning. Kom på att du kan införskaffa en duschsvamp som du kan skrubba ryggen och axlarna med så slipper du utslag
HAha, jag har testat på ett ex och tja.. det gick INTE bra. Jag har skrivit det här på kollo i forntiden, vet inte om det är sökbart men du lär finna målande beskrivningar av sprutande blod svett å (mina) tårar.. huvva! Don´t try at home!! :MrT:
Apoteket har/hade en lite småkornig (typ som salt-konsistens) kräm (silverfärgad tub med marinblå detaljer) som funkar bra efter att ha irriterat känslig hud med rakning. Gå å fråga där är mitt tips!
formula4shape
2007-12-17, 00:30
Speciellt när man får en allergisk reaktion, då är det jäääääteskönt.
Hur många är allergiska mot aloevera?
Hur många är allergiska mot aloevera?
Han kanske syftade på Veet?
Är det någon som haft lyckade resultat med veet? Jag är själv trött på att raka brost och mage eftersom det blir otrevlig stubb på en gång och vaxa är jag inte heller sugen på.
Han kanske syftade på Veet?
Är det någon som haft lyckade resultat med veet? Jag är själv trött på att raka brost och mage eftersom det blir otrevlig stubb på en gång och vaxa är jag inte heller sugen på.
Veet for men har jag testat med bra resultat. Det enda jag fann som var dåligt var att man fick alledess för få servetter till att torka bort vaxer med, när servetterna är slut så är det helt enkelt omöjligt att få bort vaxet ifrån kroppen.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=56357&highlight=epilator
:D
Fredrik_S
2007-12-18, 13:18
Jag gick till en salong så jag gjorde det inte själv. Korkat nog så var jag på solarim tidigare samma dag och huden var lite känsligare. Undvik det!
Hon smörjde in med någon olja efter och bad mig att inte dusha den kvällen, det blev lite rödprickigt vid axlarna men det försvann och nu är det bra som fan.
Veet är inte bättre än att raka, det löser bara upp håret och man får stubb lika fort som om man rakar.
Det blir bra mycket lättare nästa gång du vaxar, första gången är ett helvete för allla. Efter några gånger har huden vant sig vid behandlingen och numer är min hud röd i en 20 min sedan är den sig själv igen.
Veet for men använder jag med, funkar kanon på mindre ytor man inte vill vaxa.
Ska till Benidorm, Spanien nu den 26:e December, så jag har köpt varmvax och sånna remsor eller vad jag ska kalla det.
hoppas att allt går bra när min vän vaxar mig, fler tips? :D
formula4shape
2007-12-18, 14:56
Veet är inte bättre än att raka, det löser bara upp håret och man får stubb lika fort som om man rakar.
Det finns en longlasting variant som ska hålla upp emot 4 veckor.
Vad kostar det att vaxa hela bringan ca? Och vet nån nåt bra(och ej snordyrt) ställe i Sthlm?
Körde veet för 12 dagar sen och det har redan börjat växa ut.
fast visst klart bekvämare än att raka om man nu inte blir irriterad i huden.
usch, veet suger. brazilian wax ftw ;)
http://bjooti.net/wp-content/uploads/2007/03/brazwax.jpg
Vet inte om man vågar dock tänker bara på scenen ur the 40 year old virgin lol
http://hauteconcept.com/wp-content/uploads/2007/06/story.jpg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.