Visa fullständig version : Chuck Norris World Combat League
Chuck Norris World Combat League
PyHYSSfojlQ
http://www.worldcombatleague.com/
Chuck Norris On WCL: "Knockouts not tapouts."
By Jason Perkins | December 14, 2007
Legendary martial artist and actor Chuck Norris recently started his own brand of mixed martial arts which he calls the World Combat League. It differs from most current mixed martial arts leagues in that ground fighting is not allowed and much like the IFL, the team concept takes precedence over individual accomplishments.
"It's been an idea for me for 30 years," Norris said. "I had to decide between a film career and the league then. After I finished eight years of 'Walker, Texas Ranger' I started rethinking the league and the team concept."
He also feels that current mma leagues may have grown stale.
"Watching UFC over the last 20 years, when fighters go to the ground, they have become so proficient in avoiding submissions so it becomes boring," Norris said.
"'Knockouts, not tapouts,' is what we say."
Det blir ju fel att kalla det mixed martial arts när det bara är stående fighting.
Fatalist
2007-12-15, 10:59
Det blir ju fel att kalla det mixed martial arts när det bara är stående fighting.
Nej?
Animalistic
2007-12-15, 11:06
mycket action iaf.. somnar på vanliga boxningsmatcher
Slartibartfast
2007-12-15, 11:21
Åter igen visar Norris vem som är hårdast.
Chuck Norris can project colour black.
Wennerberg
2007-12-15, 12:44
Minns när jag läste detta i fightermag för ett tag sen och trodde det var ett skämt haha. Verkar ju bli skoj! Kan bli riktigt skoj när de får in bra killar, tänk alla som inte har något bra groundgame men har grym standup! Houston anyone?
Nitrometan
2007-12-15, 12:46
Finalisten får möta Chuck?
OnT: Verkar grymt, hoppas det blir ännu mera world sen.
Chuck Norris can project colour black.
:laugh: :bow:
Lillstrumpa
2007-12-15, 13:16
Jo, du ser... vi boxas och sparkas... i en skål.
:D
Ska bli intressant att följa denna liga. Hoppas TV4 Sport gör några sändningar så man slipper sitta och leta på nätet. För övrigt anser jag att gamle Chucken är kung och att den där tjejens smocka satt så rätt den kunde.
Bow. ~01.00 på klockan fick mig att börja träna thaiboxning igen /=
ErikWrestlingFreaket
2007-12-15, 15:20
Det här såg riktigt skoj ut. Det är sån här fightning jag har efterlyst, har alltid tyckt det var dötråkigt med UFC osv när dom ligger och drar i varandra ett lång tag.
Nej?
Nu märker jag bara ord, men artikeln kallar WCL för mixed martial arts. Termen är ett vedertaget begrepp som implicerar att både stående tekniker samt "grappling" är tillåtet. Reglerna för wcl tillåter slag, sparkar och knän och förbjuder uttryckligen alla former av kast, "ground fighting", och även klinching.
Men skitsamma.
Doctor Snuggles
2007-12-15, 15:39
Vad är skillnaden (förutom ringen) mellan WCL och K1 då? Får man slamma/kasta folk? Får man slå på någon som ligger nere?
EDIT: nevermind, såg posten ovan
Doctor Snuggles
2007-12-15, 15:52
Faktiskt intressant, eftersom clinching eller passivitet inte är tillåtet heller (andra laget får minuspoäng) och man har boxningshandskar, samt man bara kör 2 ronder, med lååång vila emellan, så kommer sporten att bli mest karate-lik av alla sporter. D.v.s. sparkar mot huvudet har mycket högre värde än ens K1.
Tricklev
2007-12-15, 15:52
Bara jag som vill doppa i tjejerna?
jontahontas
2007-12-15, 16:03
Coolt med lite real lite karateTV! Heta chicks skadar heller inte.
Nitrometan
2007-12-22, 13:56
Det fanns ju fler WCL-videos på tuben.
wEf8cRicJME
Tricklev
2007-12-22, 13:58
Där fick man ju även se Chucken lite, oerhört bra.
Happ... WCL kommer få folk från K1, K1 kommer få folk från WCL beroende på var pengarna finns eller dom som inte platsar i ena ligan kommer köra i den andra.
" There is no chin under Chuck Norris' Beard. There is only another fist."
"Ringen" va ju rätt ball dock
Whistler
2007-12-22, 16:05
Hade varit skitkul om de tagit MMA och tagit bort submissions, men nu har de tagit eh... K1 och gjort det till eh... K1.
...i en skål.
Lägg till kast, svep, nedtagningar och ground n' pound, så har vi MMA utan submissions. Inte för att jag inte gillar submission, men det är kul att variera.
Skillnaderna från K1 är stora:
*Ingen ringen. Det innebär att rutinerade fighters inte kan skära av utrymmet. Detta missgynnar äldre fighters.
* Inga low kicks= högre tempo och flashiga sparkar men sämre handtekniker.
* Konceptet gynnar framförallt amerikanska kickboxare inte japanska eller thailändska. Amerikanerna har ju inga framgångsrika fighters i k1 idag så de måste skapa en egen liga för att lyckas matcha fram inhemska fighters.
Själv tycker jag det ser ut som en blandning av amerikansk kickboxning och ITF taekwondo.
Alla martial arts (kampkonster) har ju inte markkamp. Så mixar/blandar du tex, Karate, Tae Kwon Do, Savate och Muay Thai så blir även det Mixed Martial Arts.
Whistler
2007-12-23, 17:11
Men gud! Inte ens lowkicks? Vad är det för fel på folket?
Förutom den gulliga skålen, vad är skillnaden på det här och annan fullkontaktskarate/kickboxning som hållits de senaste tjugo åren eller så?
Låtom oss lågsparka!
Doctor Snuggles
2007-12-23, 17:12
Men gud! Inte ens lowkicks? Vad är det för fel på folket?
Förutom den gulliga skålen, vad är skillnaden på det här och annan fullkontaktskarate/kickboxning som hållits de senaste tjugo åren eller så?
Låtom oss lågsparka!
Titta på k-1?
Google funkar idag.
stargate
2007-12-23, 17:18
haha så jäkla grymmt med chucken! =)
hehe perfekt att det ser lite 80-tal ut dessutom
Kollade ett klipp från tuben där ena körde massa lowkicks.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.