handdator

Visa fullständig version : projekt beach-08

farkas
2007-12-14, 16:18
tjo, då var det dags att på nytt försöka komma i from inför sommar(och försöka holla formen) vägernu runt 90(+-5) och är ca 175cm lång.

målet är väll att få bort dom dör extra kilona som hänger runt magen. ska även försöka få upp kondisen som har dalat det sista året.

så då till dom problem ja har, jag har alldrig gort någon seriös träning för(jag hatar gym och att springa) men nu ska jag, och ja ska lära mig tycka om det. men ja skulle behöva lite hjälp, vad ska ja tänka på i början? vart ska ja försöka holla pulsen under ett tränings pass? hur effektiv kan man få träningen hemma att bli, med hantlar å så? hur ofta bör ja träna för att få en sund men ändå "snabb" effekt?

skrik till om ja flummade till något, tack på för hand =)

fonzie
2007-12-14, 16:48
hur effektiv kan man få träningen hemma att bli, med hantlar å så?

Med 3 kgs aerobics hantlar? Glöm det. :)

farkas
2007-12-14, 17:01
ok, så det blri gymkort altså. men hur bör man läag upp träningen för att effektivisera den? kan ja få lite simpel matte så jag får ett ungefär hum =)

fonzie
2007-12-14, 17:20
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Där har du olika upplägg gjort av gymrävarna här. Här själv tränat efter dem och det funkade utmärkt.

farkas
2007-12-14, 17:35
ser bra ut.

OT: måste även ge deta forum bra kritik för dom snabba och informativa svar man får

pott
2007-12-14, 19:54
Well, jag tänker börja träna hemma eftersom jag inte har tid för gymet för tillfället.

Det kanske är samma sak för dig, eller så hatar du det bara :)?

@fonzie , vem sa något om 3kgs-hantlar? Om killen fixar 50-100 kg fria vikter (har ingen aning om vad du kör på) så kan han väl med hjälp av en bänkpress, skivstång, hantlar och lite kreativitet lyckas hemma också, eller?

fonzie
2007-12-14, 20:46
Well, jag tänker börja träna hemma eftersom jag inte har tid för gymet för tillfället.

@fonzie , vem sa något om 3kgs-hantlar? Om killen fixar 50-100 kg fria vikter (har ingen aning om vad du kör på) så kan han väl med hjälp av en bänkpress, skivstång, hantlar och lite kreativitet lyckas hemma också, eller?

Det var inget illa menat.
Jag menade bara att folk brukar ha ett par hantlar hemma och hoppas kunna utföra ett fullvärdigt gympass. Aint gonna happen! :)

L-Sami
2007-12-14, 21:08
men ja skulle behöva lite hjälp, vad ska ja tänka på i början? vart ska ja försöka holla pulsen under ett tränings pass?

Börja holla pulsen på 50% av din max hjärtfrekvens (220-ålder , som kan diffa lite men ungefär) under en lite längre tid ca 60min, sen ökar du succesivt intensiteten när din syreupptagningsförmåga blir bättre.

farkas
2007-12-14, 21:32

?

nja, jag hatar almänt att träna i benämningen "lyfta skrot och röra på mig"
tränar en del bujinkan men då jag inte kunna utöva det fult ut i snart ett år på grund av sjukdom så tänkte ja köra en snabb recover upp till toppen. sedan så tänkte ja något i stil med "om ja ändå ska börja kan ja lika väl göra det riktigt" och så blir det.

ok. 50 it is then

Rabia
2007-12-15, 00:25
Med 3 kgs aerobics hantlar? Glöm det. :)

:P

Finns dock mycket man kan göra hemma, men utan riktig planering och motivation är gymmet alltid det bästa, tycker jag.

farkas
2007-12-15, 11:30
ja gorde mitt första ryck i dag, var ute och joggade i 50min. man kom på en del konstiga saker när man är ute sådär...

vi har ju enn gymlokal här på gården(vet inte hur den är, aldrig varit där) som ja ska fixa nyckel till. sedan så blir det träna av

Durayan
2007-12-15, 15:54
Hitta en sport som du gillar, annars blir det inte av att du tränar. Det kan vara vad som helst, behöver inte alls vara gym eller springa. Det kan lika gärna vara långfärdsskridsko, simning, boxning, stavgång, judo eller fotboll eller ..., bara du tycker om det och har skoj så att det blir av alltså. Skaffa gärna en träningskompis som ser till att du kommer iväg. Man har tid, allt är en fråga om prioritering. Välj bort lite datorsurfande (som att hänga här), tv:n, de icke tränane polarna, nattlivet. Vill du komma i form är detta inte rätt aktiviteter eller umgänge.

Lägg upp ett vettigt kostschema som du kan hålla. det ska vara nyttig mat ur hela kostcirkeln. Ta bort läsk, alkoholm juice och fet mjölk. Ta bort godis, chips osv. hitta ditt eget "godis", kanske oliver eller något annat som är nyttigt och gott är din grej. Se bara till att du inte äter mängder av detta heller.

Där har du början.

vaquin
2007-12-15, 16:06
Hitta en sport som du gillar, annars blir det inte av att du tränar. Det kan vara vad som helst, behöver inte alls vara gym eller springa. Det kan lika gärna vara långfärdsskridsko, simning, boxning, stavgång, judo eller fotboll eller ..., bara du tycker om det och har skoj så att det blir av alltså. Skaffa gärna en träningskompis som ser till att du kommer iväg. Man har tid, allt är en fråga om prioritering. Välj bort lite datorsurfande (som att hänga här), tv:n, de icke tränane polarna, nattlivet. Vill du komma i form är detta inte rätt aktiviteter eller umgänge.

Lägg upp ett vettigt kostschema som du kan hålla. det ska vara nyttig mat ur hela kostcirkeln. Ta bort läsk, alkoholm juice och fet mjölk. Ta bort godis, chips osv. hitta ditt eget "godis", kanske oliver eller något annat som är nyttigt och gott är din grej. Se bara till att du inte äter mängder av detta heller.

Där har du början.

+1

MateFeedKillRepeat
2007-12-15, 17:36

Där har du början.

Där har du en början på ett tråkigt liv.*gah!*

sonic
2007-12-15, 17:37
Träningsråd är nog individuella beroende på muskeltyp m m. Jag håller fokus på teknik och acceleration i början av träningsperioden. Puls och vikter kan du nog bäst öka och variera efterhand. Ett pass varannan dag tycker jag är lagom att utgå från. Det fungerar bra att variera med allt mellan 0 till 10 pass i veckan i perioder.

Exdiaq
2007-12-15, 18:55
Där har du en början på ett tråkigt liv.*gah!*

Måste faktiskt hålla med dig. Är man inte 110% motiverad så faller det ganska snabbt. Mitt råd är att hitta en mellanväg, är ok att äta onyttigt med måtta och missa en träning då och då. Så länge det inte blir för mycket. Detta med tanke på att du avskydde gym sedan innan och säkerligen kommer lägga av helt om du ändrar på precis allt.

Angående styrketräning. Bli inte förbannad om du inte tar mycket i början, vikterna kommer med tekniken. Tycker du ska börja på någon sport med, basket eller amerikansk fotboll kan jag rekommendera. Lagkänslan och motivationen man får genom amerikansk fotboll överskrider alla andra sporter enligt mig.

farkas
2007-12-16, 22:41
har fixat nykel till våran boräts förenings gum lokal nu. det där med mat är ja inte så haj på, men ska försöka sluta med cola och har aldrig varit så mycket för godis i vilket fall. tränar redan bujinkan, men ja tycker inte det ger tillräkligt, det finns få kamp konster som tränar kroppen bra, utan att komplitera den.

farkas
2007-12-16, 22:58
är inte så mycket för bollsporter, eller sporter över huvudtaget. är mer en slag kraftig typ "gör det själv och skyl dig skälv". bujinkan är btw en japanska stridskonst så det är gansk tunkt, men det ger som sakt inte allt, utam man måste ju komplitera.

swanstah
2007-12-19, 16:55
Lycka till med ditt beach -08 projekt. :)