Logga in

Visa fullständig version : Drogtest i arbetslivet

Arf Pingvin
2007-12-11, 17:52
Jag undrar vad drogtest som man får göra för vissa jobb egentligen testar för. Det vi tänker som "knark" såklart, hasch, kokain. Men annat då? Testar de för AAS tex?

Har gjort drogtest två gånger för sommarvikariat men aldrig kommit på att fråga. (jag fick jobbet:smash:)

Arf Pingvin
2007-12-11, 17:59
Men hallå, ser ni inte att jag slår er i skallen förebyggande. Hade såklart inga problem med att pinka i en kopp :)

Wintermute
2007-12-11, 18:06
Den gång jag pinkat i en kopp för en arbetsgivare fick jag en liten lapp där det stod vad jag testades för.

Knark o AAS

The_RobRoy
2007-12-11, 18:10
På mitt kiss-test kollade de bara för de tunga drogerna. Kokain osv..

budadi
2007-12-11, 18:13
Ja gjorde drogtest i somras då jag skulle sommarjobba. Dom kollade typ hasch kokain amfetamin, ja dom vanliga. Men inte AAS *screwy**mini*

coxie
2007-12-11, 18:15
De kollade inte AAS på det pissprov jag gjorde inför ett jobb i somras.

egge
2007-12-11, 18:21
De kollade inte AAS på det pissprov jag gjorde inför ett jobb i somras.

Samma här. Men om de misstänkte aas kunde de göra ett extratest.

Arf Pingvin
2007-12-11, 19:05
Ok. Så olika arbetsgivare beställer olika tester då. Jag fick en lapp men jag vet inte vad det stod på den. Ska se om jag hittar den.

coxie
2007-12-11, 19:13
Ok. Så olika arbetsgivare beställer olika tester då. Jag fick en lapp men jag vet inte vad det stod på den. Ska se om jag hittar den.

Kan ju bero lite på hur man ser ut med, inte en enda människa skulle få för sig att jag tar AAS, eller att jag ens tränar.

Är man bitig kanske de slänger in AAS.

Arf Pingvin
2007-12-11, 19:21
Sköterskan frågade om jag åt kosttillskott och började raljera om hur dåligt det var för njurarna med för mycket protein. Jag är inte ens grofv.

Hittade lappen.

U-Kreatinin 18.1 (detta är enligt google referensvärde, hur utspätt det är i princip)
U-Morfinalkal
U-Centralstim amin ? <--
U-Kokain
U-Cannabis

Inge AAS :/

Creole
2007-12-11, 19:25
Att dom inte ser lika allvarligt på AAS i arbetslivet beror ju framför allt på att man inte får ett rus på samma sätt som andra droger, och då inte utgör samma risk i sina arbetsuppgifter. Jag tror många chefer skiter i om man preppar men inte om man är påtänd.

agazza
2007-12-11, 19:39
Jag får göra kisstest sista dagen i månaden

Creole
2007-12-11, 19:45
Jag får göra kisstest sista dagen i månaden

Det blir ju lite lustigt när man vet vilken dag man ska lämna prov. För då kan man använda droger men ändå klara testet.

flenders
2007-12-11, 19:47
U-Centralstim amin ? <--

Gissar på centralstimulerande droger. Amfetamin eller dylikt. Att de testar för AAS är ovanligt.

För ni som ligger inne i lumpen så får de fritt testa hur de vill från och med 1e januari 2008. Undrar hur många som kommer åka dit för mildare droger och AAS.

agazza
2007-12-11, 19:50
Det blir ju lite lustigt när man vet vilken dag man ska lämna prov. För då kan man använda droger men ändå klara testet.

jag skämtade bara för att se hur många som är nyfikna :smash:

När man skriver på kolo att man måste göra regelbundna tester brukar det bli 3 sidor med folk som undrar varför:smash:

Rahf
2007-12-11, 20:20
Att dom inte ser lika allvarligt på AAS i arbetslivet beror ju framför allt på att man inte får ett rus på samma sätt som andra droger, och då inte utgör samma risk i sina arbetsuppgifter. Jag tror många chefer skiter i om man preppar men inte om man är påtänd.

Agressionsproblem. Jag tror nog att AAS ses på med förakt av de flesta.