handdator

Visa fullständig version : Postförskott?

jaaaaag
2007-12-11, 10:24
:confused:

Jag har en jacka som jag fått såld till en tjej i Gbg. Ska skicka jackan till henne så att hon kan hämta ut den mot postförskott.

Har aldrig skickat något såhär innan och förstår inte hur det funkar. Kan jag bara ta med mej jackan till posten och sedan slår de in den och grejar?

Sen så ska man uppge ett post- eller bankgironummer som jag inte ens vet vad det är (?) och inte ens om jag har ett.

Någon?

Löjtnant Blank
2007-12-11, 10:27
Om du inte vet om du har ett PG-nummer, så har du inget. Utan ett sådant kan du inte skicka mot postförskott, så se till att fixa ett.

hahavaffan
2007-12-11, 10:40
Jag tror heller inte de är så jätteintresserade av att slå in skiten till dig. Jag jobbar som postombud på en Ica-affär och jag slår inte in saker, om du då inte är en söt tjej. Då kanske jag går bak på lagret och hittar en kartong ;)

Men annars stämmer det Blank sa att man behöver ett sådant nummer. Fråga din pappa eller mamma om de kanske har?

Laan
2007-12-11, 10:41
eller skicka den via bussgods mot förkrav.. samma sak, fast de sätter in på vanliga konton. www.bussgods.se

slå in den ordentligt själv.

NiXPhoenix
2007-12-11, 14:22
Det kostar nästan 200kr per år att ha ett postgirokonto nu mer om jag inte minns fel.

För några år sen var det 135kr/år. Men kan vara bra om man säljer en del via nätet.

www.posten.se om du inte redan kommit på det själv...

Scratch89
2007-12-11, 14:32
Är du ungdom finns det många banker som har gratiserbjudanden.

tossefar
2007-12-11, 14:42
Postförskott kan du bara använda om du har ett postgiro. Självklart slår de inte in grejerna åt dig.

Kutym vid internetköp är att betala förskott eller använda sig av internetgirot.se