Visa fullständig version : Will Smith nya film?
Richard85
2007-12-09, 23:06
Någon som möjligen vet vad filmen heter med Will Smith där han är ensam kvar på jorden och under nattid kommer ngn form av monster, utomjording fram och han måste hitta överlevande etc...Kanske bara rykte men tydligen ska den vara på gång..
Pudzianovski
2007-12-09, 23:07
Google är din bästa vän. :thumbup:
I Am Legend
http://www.imdb.com/title/tt0480249/
EDIT: Tre svar, samma minut. :D
Richard85
2007-12-09, 23:11
Ni är för underbara
Brooklyn
2007-12-09, 23:12
förövrigt så verkar den riktigt grym...
I Am Weasel
*Vafan, jag var ju skitsen. :(
panzerpig
2007-12-10, 00:47
finns som bok och tecknad serie också, om ni vill läsa den innan ni ser filmen (filmen är alltså baserad på en bok)
Mr. Moose
2007-12-10, 03:32
I am Legend tror jag.
Den har premiär här den 12:te, trailern verkade OK så det blir nog att se på filmen.
King Grub
2007-12-10, 05:18
Bland dom bästa vampyrromaner som skrivits är det i alla fall.
Bland dom bästa vampyrromaner som skrivits är det i alla fall.
+1
Otroligt bra slut.
Hardrocker
2007-12-10, 08:23
+1
Kan bara hålla med.
Mr. Moose
2007-12-13, 06:50
+1
Otroligt bra slut.
Slutet på filmen var en besvikelse, ungefär som om att de upptäckte att pengarna var slut och var tvungna att fixa till ett snabbt slut.
I stort var det nog den sämsta Will Smith filmen jag sett hittills.
bengdoktor
2007-12-13, 07:53
Trailern ser riktigt bra ut!
trailern ser bra ut o så gör Wills kropp.
Saharamo
2007-12-13, 22:39
Ingen som ser den relativt stora likheten med "28 dagar senare"?
Ingen som ser den relativt stora likheten med "28 dagar senare"?
Njae.. Han är sista mannen på jorden så.
Saharamo
2007-12-14, 13:39
Njae.. Han är sista mannen på jorden så.
Jo, visst...
Men, själva känslan över det hela, att plötsligt vara helt ensam och öde i en hel stad (okej i denna filmen värld då.)
Och att sen försöka att överleva mot alla monster (vampyrerna?) likt det som faktiskt sker i "28 dagar senare" också...
Lite som samma film, fast (förmodar jag) betydligt mer påkostat med denna.
Vill dock se filmen för den verkar väldigt bra, och jag gillade "28 dagar senare" så...;)
Jag tror jag ska skaffa boken. Det får bli läsning på flygresan till Suecia och efterföljande flyg mellan Stockholm-Övik.
Saharamo
2007-12-14, 13:56
Dessutom, så vet man ju inte om han är den enda personen kvar i världen, bara i New york.
Och dessa "monster", ska ju tydligen vara muterade offer (som i "28 dagar senare" också) och som vill åt Neville (Will smith.)
Och så försöker han att häva detta virus som har drabbat befolkningen osv.
Ska inte tjata om det, men den verkar iaf väldigt lik som sagt.
Det behöver ju dock inte vara något negativt, men eftersom att denna film är baserad på en bok, så kan man ju undra om "28 dagar senare" har tagit en stor del av handlingen från just den boken?
Jag tror jag ska skaffa boken. Det får bli läsning på flygresan till Suecia och efterföljande flyg mellan Stockholm-Övik.
Boken är inte speciellt lång men väldigt bra som sagt.
Läste den själv bara för någon månad sen.
Boken är inte speciellt lång men väldigt bra som sagt.
Läste den själv bara för någon månad sen.
Bra det, jag har en attentionspan som en femåring på flygresor: "ååh undra vem som precis lagt av en rökare?" alt. "undra när bebisen kommer sluta skrika?" alt. "är det där en terrorist eller inte?".
Väldigt bra val.
Otroligt läsvärd.
King Grub
2007-12-21, 15:07
Oj vad bra filmen var!
Kollar på den nu, hittills grym !
Oj vad bra filmen var!
+1
Helt klart bra som faen!
Tigerkotten
2007-12-21, 15:53
Själv kan jag inte ge den mera än hmm 7 och det är i överkant. Kändes som saknar saknades i filmen. Ingen film jag ser 2ggr iaf.
Sen tycker jag slutet var fel med, det borde ju gått att han slängde granaten o sen hoppade in i hålet tycker iaf jag. Samt så hade han ju planerat bra skydd osv, men inga bomber i labbet. Vilket man kan tycka att han borde haft som ett sista försvar med.
.
Väldigt bra val.
Otroligt läsvärd.
Finns boken på svenska? Och i så fall, vad heter den?
Filmen verkar för övrigt vara grym! :D
Daniel Mattusch
2007-12-21, 17:54
Såg filmen för en vecka sedan i staterna, hade inte läst boken eller sätt de tidgare filmerna. Gillade den skarpt men de kunde ha lagt till 20-30 mins kändes det som. Lite mer förklarande. Kanske boken svarar på en del saker. 5 av 5 allafall.
Såg filmen för en vecka sedan i staterna, hade inte läst boken eller sätt de tidgare filmerna. Gillade den skarpt men de kunde ha lagt till 20-30 mins kändes det som. Lite mer förklarande. Kanske boken svarar på en del saker. 5 av 5 allafall.
Tidigare filmer?
Har höga förväntningar, ska se den då jag har tid *popcorn*
King Grub
2007-12-21, 18:29
Tidigare filmer?
The Last Man on Earth (1964) och The Omega Man (1971) bygger på samma roman (I Am Legend skriven av Richard Matheson 1954).
Finns boken på svenska? Och i så fall, vad heter den?
Finns på svenska i en enda översättning som Varulvarnas natt, och det är bland dom sämsta översättar-slakter som har gjort. Engelska eller inget.
http://www.dagensbok.com/index.asp?id=1671
The Last Man on Earth (1964) och The Omega Man (1971) bygger på samma roman (I Am Legend skriven av Richard Matheson 1954).
Finns på svenska i en enda översättning som Varulvarnas natt, och det är bland dom sämsta översättar-slakter som har gjort. Engelska eller inget.
http://www.dagensbok.com/index.asp?id=1671
Denna filmen är väl bättre än de tidigare?
Då blir det självklart den engelska boken. Går den att köpa i sverige (butik eller från internet) elle rmsåte man beställa från utlandet?
Nu har jag beställt boken "I Am Legend"
Jag blev helt fångad av historien.
Tycker dom kunde löst en del grejer i storyn betydligt snyggare, tex om han nu är så smart så borde han haft vett att barrikadera huset bättre. Men visst, den gick o se.
Longshot
2007-12-21, 19:59
Helt klart en bra film!
Men mycket i filmen som var oklart. Ska det vara en sådan mystik? Eller framgår det (mycket) mer i boken?
Helt klart en bra film!
Men mycket i filmen som var oklart. Ska det vara en sådan mystik? Eller framgår det (mycket) mer i boken?
Filmen är _väldigt_ löst baserad på boken. Det är i princip två olika berättelser.
King Grub
2007-12-21, 21:09
Nu har jag beställt boken "I Am Legend"
Jag blev helt fångad av historien.
Många SF-böcker från den tiden kan kännas mossiga i dag, men I Am Legend håller till 100% än. Avskalad, hård, kall stil, som känns både påträngande och intensiv.
Gött! Jag får den om några dagar.
Många SF-böcker från den tiden kan kännas mossiga i dag, men I Am Legend håller till 100% än. Avskalad, hård, kall stil, som känns både påträngande och intensiv.
Håller med.
Jag har själv läst den en herrans massa gånger. Någonstans mellan 10-20 gånger.
En av mina absoluta favoritböcker.
Håller med.
Jag har själv läst den en herrans massa gånger. Någonstans mellan 10-20 gånger.
En av mina absoluta favoritböcker.
10-20 gånger? Vad sjutton! Vi får inte hypa boken för mycket nu. Jag kan ju inte ha för höga förväntningar :D
Bra film men inte fantastisk. Klart sevärd i alla fall.
Will Smith är utan tvekan min favoritskådespelare, finns inte en rulle han gjort som jag inte tycker är bra. Denna filmen var helt okey men enligt mig är det en av de sämsta filmerna Will Smith har gjort.
Storyn är otroligt bra men det blev aldrig någon riktig action i filmen, tråkigt, jag hade verkligen hoppas på att få ge denna rulle en klockren 10, men nu blir det en 7a, kanske en svag 8a.
Mvh
Titta på Vincent Price i "The Last Man on Earth" från 1964 och Charlton i "The Omega Man" innan ni tittar på denna! :)
Ondskapelsen
2007-12-22, 23:06
Imponerad av Smith's skådespeleri i denan film faktist. Gillar inte slutet det minsta. Lång o fint uppbyggd historia, o så slutar den billigt o tvärt.
Men allt kan inte va bra ^^. Spänningen byggdes upp fint o bra, filmen innehöll det mesta. Den var sorglig på sina punkter, action på sina, nåt klassiskt Will Smith-skämt osv.
Men nån 10:a var den inte.
Men klart värd att se.
Gillar vad författaren försöker säga i boken, i liknelse till "Sphere" av Michael Crichton.
Att människan "får" en gåva men är för snabba/oförsiktiga med användandet så det blir deras fall.
Nu e jag för övrigt helt sopsämst på o förklara men aja, se båda filmerna så fattar ni. Eller läs båda böckerna för den som orkar.
Bronkitkorv
2007-12-22, 23:12
finns som bok och tecknad serie också, om ni vill läsa den innan ni ser filmen (filmen är alltså baserad på en bok)
Vad heter boken då undrar korvjäveln och hur får jag tag i den... säg för fan inte A utan att säga B tack.
1954 novel "I am Legend" by Richard Matheson spawned these epic masterpieces.
Last Man on Earth (1964) Vincent Price
i4mYireNvcg
7xRwVTKRaxs
The Omega Man (1971) Charlton Heston
X-MosmUseSY
Pudzianovski
2007-12-23, 01:08
Will har en ny film på gång som verkar grym om man gillar superhjältegrejen :thumbup: God Jul *flex*
http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/hancock/
fan vad ni ska snacka om slutet då.. I DONT WANNA KNOW
fan vad ni ska snacka om slutet då.. I DONT WANNA KNOW
Då läser man inte utan att titta på filmen först. Om du undrar om den är bra så är det ju bara gå in på imdb och kolla betygen.
Will har en ny film på gång som verkar grym om man gillar superhjältegrejen :thumbup: God Jul *flex*
http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/hancock/
Jag gillar superhältegrejer :)
såg den precis....annorlunda "last people on earth" historia faktiskt...man väntade sig stooora battles and shit....men den va klar sevärd
den skulle varit längre,kanske 2 timmar eller lite mer,så man fick följa med han lite mer o se hur han överlevde
Lite besviken faktiskt, tyckte den var lite tam..:(
http://www.expressen.se/Fredag/1.980975/will-smith-i-blasvader-om-hitler
hahavaffan
2007-12-25, 21:32
Den var grym... kunde gott varit en timme längre dock. Jag gjorde misstaget att se denna före SKITFILMEN War med Jason Fjant Statham och Jet Gay Li. Fan vilken dålig film.
schabo-labo
2007-12-25, 21:37
den skulle varit längre,kanske 2 timmar eller lite mer,så man fick följa med han lite mer o se hur han överlevde
Precis. De klippte filmen lite konstigt, de skulle visat mer om ödeläggelsen och ensamheten. Den var intressant i 45-60min, sen blev den tråkig, dessutom var inte varelserna bra gjorda.. lite för animerat.
Se den inte. Den är 1 timme och 40 minuter men kunde ha kortats ner till säkert 30 minuter. Ganska händelselös film. 5 av 10 får den.
Andreas
hahavaffan
2007-12-25, 21:52
lite för animerat.Ja, alltså sånt sög faktiskt. Fan, Jurassic Park 1 är ju bättre gjord. Hjortarna eller rådjuren eller vad tusan det var för oändligt snabba djur, såg ju inte alls verkliga ut.
Gillade inte ondingarna i filmen, såg så gummiaktiga ut..
Mescreant
2007-12-28, 23:05
Så bra! 9/10. CGIn var lite halvdan resten var helt jävla perfekt.
MasterChief
2007-12-28, 23:09
Började väldigt lovande. Sen paketerades allt väldigt snabbt på slutet. Så snabbt att det tog bort all "trovärdighet". Blev bara fånigt.
Mescreant
2007-12-28, 23:09
Nej nej nej, men den kunde varit 1h längre helt klart.
MasterChief
2007-12-28, 23:15
Jo jo jo...
Spoiler:
26 sekunder innan slutet:
--Smith agerar som en dåre helt plötsligt
--En ms innan han bli uppäten blir han ofattbart nog räddad av en liten tjej
--Pang bom de åker hem till hans ställe
--5 sekunder senare kommer 4 miljoner monster
--Oj!! Jag kom på antiserumet. Så lägligt!
--Och en handgranat! Fantastiskt. Jag agerar martyr!
--Wips...nu var världen räddad.
Men visst...Första timmen var fantastiskt bra.
SPOILER nedan
Dessutom så precis innan han dör så blir det ju ett hål i glasväggen, jag tyckte han borde kastat in granaten där lite snabbt och kastat sig åt sidan bakom bordet. Finns ju chansen att glasväggen och bordet skulle absorbera tillräckligt för att han skulle överleva.
Nu var det iofs en film-granat som inte bara är en granat utan en brandbomb också, men ändå.
Mescreant
2007-12-28, 23:23
Äh, det där tog 35-40min. :D
Men det hade varit bättre om den delen hade varit 1h och första delen 35-40min. Fast ärligt talat hade jag kunnat kolla på en film där han bara åkte runt i stan i 3h. Post-apo. *popcorn*
Bra insats av Will Smith.
Precis lagom mycket action men hade gärna sett djupare förklaringar om otäckingarnas tillstånd. Han borde varit i labbet istället för att kolla på Shrek den odugliga jäveln.
MasterChief
2007-12-28, 23:23
SPOILER nedan
text
Just det. Jag trodde faktiskt han skulle göra det. Men hela Legendgrejen skulle ju bli lite tam då.
Just det. Jag trodde faktiskt han skulle göra det. Men hela Legendgrejen skulle ju bli lite tam då.
Jag har inte läst boken, men det slutet verkar mycket häftigare. Läs "Plot" enbart om du inte tänkt läsa boken då det avslöjar slutet.
http://en.wikipedia.org/wiki/I_am_legend
5/10 för filmen, kunde ha hänt mer saker i filmen och den kändes för kort. Kan tänka mig att boken är hundra gånger bättre.
Mescreant
2007-12-28, 23:35
Den kändes väldigt löst baserad på boken fwiw, men mycket bra ändå.
Eftersom jag läst boken så blev jag rätt besviken även fast jag visste att den inte var rakt av utan bara löst.
Spoiler:
Alltså han hade bomber överallt utanför för att spränga halva kvarteret men han kunde inte ha en sån enkel grej som UV-lampor inomhus? Han grillar ju t.o.m. armen på hon som ligger på britsen. Han är ju biokemist eller vad det nu är, lite smart är han väl?
Dessutom så är slutet i boken 100 ggr bättre.
Klart överskattad film. Så j-vla många logiska luckor så det är skrämmande.
Three pigs
2007-12-29, 12:30
Kanonfilm faktiskt.
+1.
Gillade den starkt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.