Visa fullständig version : Trubbel med installation
Rellos_87
2007-12-09, 16:09
Har försökt installera Medieval 2 Total War i mer än en timma nu, men samma problem uppstår gång på gång.
Eftersom det finns kompetens gällande nästintill allt här på forumet, så kanske det finns nån som kan hjälpa mig.
När jag kommer halvvägs i installationen så kommer denna ruta alltid upp:
Feature transfer error
Feature: Packs
Component: Packs
File: D:\main\packs\data_3.pack
Error: Datafel (CRC-fel, Cyclic Redundancy Check
http://i123.photobucket.com/albums/o297/Beefkikki/namnls.jpg
King Grub
2007-12-09, 16:12
http://boards.gwn.com/forums/showthread.php?t=22010
blekfet2
2007-12-09, 16:12
jag löste det genom att skaffa en annan "utgivare", kommer dock inte ihåg vilken
Rellos_87
2007-12-09, 18:00
Har gjort diskrensning och diskdefragmentering, samt att skivan ser sprillans ny ut. Kan inte se några repor alls eller liknande.
Riktigt skumt det här, eftersom jag har haft spelet installerat på datorn förut utan några som helst problem.
Det hela uppstod när jag idag skulle installera expansionen Kingdoms, och det kom upp nåt tjafs om att det inte hittades några uppdateringar eller nåt sånt. Prövade därför att ominstallera Medieval 2 Total War, men icke...Nu kan jag inte ens installera spelet som har funkat problemfritt förut.
Roidrage, here I come...
Tricklev
2007-12-09, 18:17
Det finns få saker så enerverande som installationer som vägrar funka, slå isönder datorn.
Rellos_87
2007-12-09, 18:32
Om jag hade råd så skulle skiten ligga på gatan, men jag tog ut mina aggressioner på en gammal papplåda istället i ren frustration. Budgetvarianten serru.
CRC-error handlar om att något gick fel när filerna packades upp. Teoretiskt sett KAN det handla om en skadad processor eller nåt sånt. Men mycket mer sannolikt att du har en dålig skiva. Om det är en hembränd skiva som du har bränt från en skivavbild så är det säkert den avbilden som det är fel på.
Rellos_87
2007-12-09, 19:10
Provade nu skivan på syrrans dator och där funkade den perfekt. Kanske är så att laserlinsen (eller vad den nu kallas för) är smutsig?
Får väl köpa en cd-rengörare imorrn förmodligen. Att det ska vara så mycket problem med att spela ett dataspel, tacka vet jag konsoler...
Tricklev
2007-12-09, 19:15
Du vet att du vill.
hMDmPEaj190
blekfet2
2007-12-09, 19:18
Provade nu skivan på syrrans dator och där funkade den perfekt. Kanske är så att laserlinsen (eller vad den nu kallas för) är smutsig?
Får väl köpa en cd-rengörare imorrn förmodligen. Att det ska vara så mycket problem med att spela ett dataspel, tacka vet jag konsoler...
testa om du kan kopiera av hela skivan till datorn och sedan använd dig utav Daemon tool
tossefar
2007-12-09, 19:22
Har du överklockat?
Rellos_87
2007-12-09, 19:38
Har du överklockat?
Överklockat?
Rellos_87
2007-12-09, 20:39
Testade att installera ett annat spel på datorn och det funkade utan några problem, samt att jag kan lyssna på cd-skivor på datorn. Så logiskt sett kan det ju inte vara nåt problem på laser-linsen?
Om det inte är nåt fel på linsen eller på cd-skivan (eftersom Medieval 2 funkade på syrrans dator), var kan då problemet ligga? Kan det vara processorn som Loke påpekade?
blekfet2
2007-12-09, 22:25
om ni har datorna i nätverk, installera genom det.
byt ut era cdspelare när du ska installera.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.