Visa fullständig version : Bäst form efter ätardag?
newbeginning
2007-12-08, 19:22
Hur fan kommer det sig att jag alltid är i bäst fomr DAGEN EFTER ätardagen? Käkade igår: frukost, en pizza, popcorn, två Big king xxl+fries, 6 ägg med massa kaviar+bröd?
det är väl runt 7-8000 kalorier med MASSA salt. Vanliga fall ligger jag väl runt 3.5-4000.
Väger för övrigt ca 120 på 184 cm. Tillsätter aldrig salt i vanliga fall och håller mig annars till nyttig mat (är iof fet ändå, men idag var det sjuuuukt mycket bättre?).
Eddie Vedder
2007-12-08, 19:25
Mycket energi?
newbeginning
2007-12-08, 19:31
Mycket energi?
Styrkemässigt menar du? För jag tänker fett%-mässigt?
Jaaa, det var ju en ganska enkel fråga faktiskt. Ju mer man äter ju mer engergi får man. Och eftersom det tar ett tag att bilda kolhydrater till glykos( lr vad det heter) som läggs i musklerna så får man mycket energi dagen efter. tror det tar ca 24 timmar för att kolhydrater ska bildas till glykos och sedan in i musklerna :)
Hur menar du då? Att du ser bättre ut dagen efter en ätardag?
det tar väl typ 12 timmar för glykogenet att lagras in.
plusetta på eddie som vet mycket mer än mig om detta :) han får förklara detta
Musklerna kanske är pumpade med glykogen? + Saltet ökar blodtrycket = synligare ådror.
Jag hör för mig att det tar 24 timmar, men det kanske tar 12 timmar. Kommer inte riktigt ihåg ^^
newbeginning
2007-12-08, 19:36
Jo styrkan känns bättre och jag känner mig grövre. Det kan jag förtså, men hur kommer det sig att migg midjefett nästan är borta helt idag tex?
Jag känner mig faktiskt sjukt mycket mer deffad! Det är som ett skämt. Och nej ja inbillar mig inte, midjefettet brukar puta ut en hel del från kallingarna men nu är det helt slätt haha :S, helskumt.
Kanske är allt salt som gjort att jag drivit ur vätska på nåt sätt? borde ju vara tvärt om tycker man.
Eddie Vedder
2007-12-08, 19:39
Jag hör för mig att det tar 24 timmar, men det kanske tar 12 timmar. Kommer inte riktigt ihåg ^^
Det är inget särskilt antal timmar, knappast som att glukosen står och väntar utanför muskeln och efter 12 timmar hoppar allting in.
Det sker en konstant inlagring efter att man ätit, samtidigt förbrukas dessutom energin.
Det är inget särskilt antal timmar, knappast som att glukosen står och väntar utanför muskeln och efter 12 timmar hoppar allting in.
Det sker en konstant inlagring efter att man ätit, samtidigt förbrukas dessutom energin.
Får formulera om då, det tar 12 timmar innan depåerna är fulla^^
Eddie Vedder
2007-12-08, 19:42
Får formulera om då, det tar 12 timmar innan depåerna är fulla^^
Beror ju på hur mycket dom innehöll innan, och hur mycket du äter på en gång o.s.v.
Precis som jag skrev kan man inte säga något exakt timtal. Men 12 timmar lär ska räcka iaf. Om man nu inte vill trycka i sig sjukt mycket på en gång och är tömd innan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.