handdator

Visa fullständig version : Kläder

olle___
2007-12-05, 14:27
Hej har fått problemet att jag nästan inte kan köpa kläder det sitter peciellt för tigth runt axlar och armar! Har mycket Gasp kläder och en worldgym tröja! men vill hitta lite nya kläder som är fräcka! PMa gärna länkar på butiker med grymma kläder från sverige Usa eller nått annat land! Tack på förhand..

Viktor_Balck
2007-12-05, 15:10
Är du seriös?

PowPow
2007-12-05, 15:15
Ett första tips kan kanske vara att sluta handla på barnavdelningen? :D

Tomten
2007-12-05, 15:17
du ser ut att vara en sån där 200 kilo's biff. Jag rekommenderar biffsons belgian blue line. Gör en googlesökning så hittar du deras onlinebutik. 6X är nog storleken du behöver.

Frida.B
2007-12-05, 15:24
eller gå upp en storlek från S till M

Prankie
2007-12-05, 15:25
:laugh:

mela
2007-12-05, 15:25
Ett första tips kan kanske vara att sluta handla på barnavdelningen? :D

:laugh:
Jag garvar ihjäl mig! HAHAH

vesterberg
2007-12-05, 15:28
du måste skämta. om det nu inte är din tanige lillebror på din avatar.

Frida.B
2007-12-05, 15:31
detta är bodys tråd - Var köper jag kläder så det syns att jag tränar - all over again

sleep is the enemy
2007-12-05, 15:31
Borde kanske byta namn på tråden till, tråden där folk får göra sig roliga över andra... kul för er att ni får utlopp för er fantasi iaf.

fat_joe
2007-12-05, 15:36
Borde kanske byta namn på tråden till, tråden där folk får göra sig roliga över andra... kul för er att ni får utlopp för er fantasi iaf.

Du lät rolig, jag vill umgås med dig.

JustinCredible
2007-12-05, 15:38
Jag hade samma problem faktiskt. Vill ju inte bara ha träningskläder (eftersom dom är skitfula) och ska man köpa något för folk med stil och klass så var det alltid för litet vid axlarna/ryggen/armarna. Tog man större storlekar så var det för fetton. Det finns inga större storlekar som passar folk som är större på ett snyggt sätt. Och jag var inte speciellt stor alls. Det var alltid precis för litet för att det skulle bli obekvämt/se konstigt ut.

maaherra
2007-12-05, 15:43
Snubben tänker nog på mer vardagliga trendiga kläder, och där är jag beredd att hålla med honom.

Allt snygga designerjeans är uppenbarligen gjorda för anorektiska stureplansstekare, inte för riktiga män.

hultman
2007-12-05, 15:53
Snubbar som tycker att storlek XL på vanliga kläder sitter för tight brukar inte sällan ha betydligt större ego än axlar och armar multiplicerat med mer än de kan räkna till.

Chaan
2007-12-05, 16:31
det sitter peciellt för tigth runt axlar och armar! ..

Klaga du.

http://i14.tinypic.com/71cdzq8.jpg

C.E.J.
2007-12-05, 17:24
Snubben tänker nog på mer vardagliga trendiga kläder, och där är jag beredd att hålla med honom.

Allt snygga designerjeans är uppenbarligen gjorda för anorektiska stureplansstekare, inte för riktiga män.

Fast alltså, jag vet inte om TS kanske har en gammal bild av sig själv som avatar, han kanske är åtskilliga kilo tyngre nu, men den kroppen som är på avataren har inget behov av större storlekar på vardagliga kläder.

maaherra
2007-12-05, 17:28
Fast alltså, jag vet inte om TS kanske har en gammal bild av sig själv som avatar, han kanske är åtskilliga kilo tyngre nu, men den kroppen som är på avataren har inget behov av större storlekar på vardagliga kläder.

Nej, inte om han ser ut så där.

T-shirts, linnen, skjortor, tröjor och dylikt ska man då vara jävla stor för att inte komma in i. När det kommer till jeans däremot finns många av de shysstare och lite dyrare inte för oss med böjarsel ;)

hultman
2007-12-05, 17:45
Nej, inte om han ser ut så där.

T-shirts, linnen, skjortor, tröjor och dylikt ska man då vara jävla stor för att inte komma in i. När det kommer till jeans däremot finns många av de shysstare och lite dyrare inte för oss med böjarsel ;)

Varför skulle någon, oavsett kroppsform, vara intresserad av stuprörsjeans? Målgruppen är ju ändå smygisar som väger under 60 kilo, och de ser ju ut som fan oavsett vad de har på sig.

mela
2007-12-05, 17:48
Varför skulle någon, oavsett kroppsform, vara intresserad av stuprörsjeans? Målgruppen är ju ändå smygisar som väger under 60 kilo, och de ser ju ut som fan oavsett vad de har på sig.

Hellre stuprör än bootcut :D

edit: på ALLA

maaherra
2007-12-05, 17:58

Stuprör är snyggt, eller vad föredrar du, bootcut?

Snyggaste jeansen finns också i de storlekarna, synd men sant.

maaherra
2007-12-05, 17:58

:thumbup:

Lepras
2007-12-05, 18:45
Snubbar som tycker att storlek XL på vanliga kläder sitter för tight brukar inte sällan ha betydligt större ego än axlar och armar multiplicerat med mer än de kan räkna till.

Va i 3 olika affärer idag utan att hitta en skjorta som passade,,XL va det största dom hade och det satt för tight i Underarmar,armar,axlar,rygg och bröst...Eller på en affär satt XL skjortan bra,men då var den ett tält nedanför Brösten,,,;) Och jag är inte "megastor"..Kan tänka mig vilka problem större killar och tjejer har vid klädköp...

z_bumbi
2007-12-05, 18:55
Va i 3 olika affärer idag utan att hitta en skjorta som passade,,XL va det största dom hade och det satt för tight i Underarmar,armar,axlar,rygg och bröst...Eller på en affär satt XL skjortan bra,men då var den ett tält nedanför Brösten,,,;) Och jag är inte "megastor"..Kan tänka mig vilka problem större killar och tjejer har vid klädköp...

Jag vet inte om sidorna där man kunde måttbeställa skjortor finns kvar längre men gör de det kan ju vara en lösning, när jag kollade på det så var det inte heller så mycket dyrare än att köpa en skjorta i butik.
Att butikerna har xl som största storlek verkar iofs lite skumt, det brukar i alla fall finnas xxl men över det så brukar det ta stopp.

Lepras
2007-12-05, 19:03
Jag vet inte om sidorna där man kunde måttbeställa skjortor finns kvar längre men gör de det kan ju vara en lösning, när jag kollade på det så var det inte heller så mycket dyrare än att köpa en skjorta i butik.
Att butikerna har xl som största storlek verkar iofs lite skumt, det brukar i alla fall finnas xxl men över det så brukar det ta stopp.

Använder inte skjortor allt för mycket,men På Jack&Jones Passade XL,lite tight i ryggen men ok,,Sen att det finns Större än XL i vissa butiker,men då blir dom även större i mifjan och längden;)

Arnesson
2007-12-05, 19:06
Använder inte skjortor allt för mycket,men På Jack&Jones Passade XL,lite tight i ryggen men ok,,Sen att det finns Större än XL i vissa butiker,men då blir dom även större i mifjan och längden;)

http://www.tailorstore.se/ funkar perfekt.

hultman
2007-12-05, 19:19

Skiljer sig en hel del mellan märken. En M från Ralph Lauren eller Burberry är större än XL från Versace, Stonie eller Armani. Om du vill att dina kläder ska hänga som säckar, däremot, spelar det nog mindre roll vad bokstäverna i nacken förtäljer.

hultman
2007-12-05, 19:23

Ok. Då vet vi vilken typ av killar du föredrar.

http://stockholm.youcatwalk.com/wp-content/uploads/2007/06/144_daniel.jpg

http://the88s.blogsome.com/images/replay01.jpg

Tycker du på fullaste allvar att jeansen på bild ett är snyggare än bild två?

Lepras
2007-12-05, 19:36
Hej har fått problemet att jag nästan inte kan köpa kläder det sitter peciellt för tigth runt axlar och armar! Har mycket Gasp kläder och en worldgym tröja! men vill hitta lite nya kläder som är fräcka! PMa gärna länkar på butiker med grymma kläder från sverige Usa eller nått annat land! Tack på förhand..

17år
längd 185
vikt ca 95
bicce ca 40cm

Du kan ju inte ha problem? Vissa märken är iof små,,men att allt sitter tight på dom statsen låter skumt;)

_Robbie_
2007-12-05, 19:52
Ok. Då vet vi vilken typ av killar du föredrar.

http://stockholm.youcatwalk.com/wp-content/uploads/2007/06/144_daniel.jpg

http://the88s.blogsome.com/images/replay01.jpg

Tycker du på fullaste allvar att jeansen på bild ett är snyggare än bild två?

Hata jeans likt de på bild 2. Du var ju bara tvungen o ta det fulaste exemplet av smala jeans? Du ska bara se vilka bilder jag lyckats hitta på bootcut.

Smala jeans behöver heller inte sitta som strumpbyxor på benen utan de finns smala jeans som ändå sitter löst. = snyggt.

olle___
2007-12-05, 20:33
Skrev att jag fått problem att hitta kläder som passar bra inte att jag inte hittar några!! Och skulle köpa en tröja lylescott igår provade XL och den satt som slimmad och dom flesta tröjor jag hittar som passar perf runt axlar och armar sitter fult runt mage och rygg! men visst hittar jag snygga tröjor som passar! men om ni inte har nått tips på någon sida med mer figur syda kläder för såna som trännar på gym så kan nån Moderator vara snäll att stänga ner tråden! Tack för alla seriösa svar !

xarizma
2007-12-05, 21:01
Jag behöver namn på affärer i Stockholm där jag kan köpa ett par riktigt fina skor, gärna utav Lacoste skor modellen, inte märket ''Lacoste'' dock.

Lepras
2007-12-05, 21:23
Skrev att jag fått problem att hitta kläder som passar bra inte att jag inte hittar några!! Och skulle köpa en tröja lylescott igår provade XL och den satt som slimmad och dom flesta tröjor jag hittar som passar perf runt axlar och armar sitter fult runt mage och rygg! men visst hittar jag snygga tröjor som passar! men om ni inte har nått tips på någon sida med mer figur syda kläder för såna som trännar på gym så kan nån Moderator vara snäll att stänga ner tråden! Tack för alla seriösa svar !

+1 på den..Samma sak när jag prövade jackor,,ville ha någon höstjacka,,kollade på JC,MQ,Carlings,,gav upp och ompulsköpte en på Dressman;)

Ge tips på affärer,märken som sitter bra på folk som är lite större över axlar/armar/rygg och inte är mega slappa i midjan.

olle___
2007-12-05, 21:44
+1 på den..Samma sak när jag prövade jackor,,ville ha någon höstjacka,,kollade på JC,MQ,Carlings,,gav upp och ompulsköpte en på Dressman;)

Ge tips på affärer,märken som sitter bra på folk som är lite större över axlar/armar/rygg och inte är mega slappa i midjan.

Tack du förstår vad jag menar ;)

Lepras
2007-12-05, 21:51
Tack du förstår vad jag menar ;)

jupp...Megaslappa skulle det stå...

Nimille
2007-12-05, 21:54
Sjukt löjligt då jag är liten och klen, men tillomed jag upplever att de flesta plagg är alldeles för små över axlar/bröst regionen gentemot midjan. Lika med jeans, stora i midjan och tajta över låren.
(Bär dock tajtare kläder än de grova som talat :D)

tossefar
2007-12-05, 22:11
Jag är inte särskilt stor... alls. Köper jag något snyggt till överkroppen som inte passar till hundra så får en skräddare fixa det. Jeans är inga problem för dig. Kan pirre hitta jeans så går det för dig också.