Visa fullständig version : Behöver hjälp snabbt, dock fel tid på dygnet. Word, dataproblem.
Min kompis öppnade ett dokument genom mailen. Skrev en hel uppsats i dokumentet och sparade hela tiden. När den stängdes ner så kom vi på att hon inte sparat den på en specifik plats på hårdisken. NU till frågan.
Finns det något temporärt minne som håller de här filerna? I någon temp map t.ex? Brådskande hjälp tack.
Testa trycka "Arkiv". Senaste dokumenten finns där (oftast måste man trycka på pilen så att hela menyn visas).
Arf Pingvin
2007-12-05, 03:26
I windows, startknappen -> senast öppnade dokument (my recent documents).
I Word -> Arkiv/File -> välj dokumentet i listan.
På hårddisken, kika i c:\documents and settings\<användare>\Local Settings\Temp\
Det är vad jag kan komma på.
Granatgiraffen
2007-12-05, 09:02
Om man öppnar direkt från Outlook och vill spara så tror jag att den väljer standardplatsen c:\documents and settings\<användare>\Local Settings\Temperary internet files
kör ni win XP så kan det även tänkas att ni har sparat den i "mina dokument" om ni aldrig valde någon plats.
MVH // K-Son
hahavaffan
2007-12-05, 10:14
Mitt Word 2007 vill alltid att jag väljer plats när jag ska spara ett dokument som bara är öppnat från en temporär plats.
microsoft word sparar också alla dokument som du arbetar med på skrivbordet som temporära filer, de syns bara om du visar dolda objekt.
har för mig filnamnet brukar sluta på .tmp
flenders
2007-12-05, 12:21
För att ge dig ännu ett alternativ. Sök efter filnamnet annars. Kommer du inte ihåg/valde inget namn: sök efter filer som ändrats under tidsperioden som du använt dokumentet (tex alternativet "idag"). Där borde du kunna bläddra fram till rätt fil.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.